Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Det är ju "något eget" man inte ska ha, då blir det som med Flash, vissa stödjer det men inte andra. De satsar på HTML5 som övriga redan gjort.

Aha okej, det förklarar ju saken

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sarevok:

Jag har aldrig låst upp min lur och använt en rom men bara små läst lite om det, vad är fördelarna och nackdelarna om jag skulle göra det med min One X ?

Stämmer bra det som Bellerefon skrev. Dessutom kräver vissa program root och evt. en annan kernel för att fungera. Det kan tex vara att man vill överklocka, undervolta eller likn. Jag gillar tex ha koll på vilka apps som kan gå på internet, så jag kör med firewall vilket kräver root. Jag använder LBE Privacy Guard som firewall och då kan man även förhindra apps i att skicka sms, positionera sig osv.
Även program som spärrar reklam (adblock), avancerade filhanterare och tex backup program kräver root.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Jo angående "root" så har jag en absolut måste och det är AdAway för att bli av med reklamjunket (sorry SweC)
hosts-filen är då en systemfil och den kan bara röras med root-rättigheter.

I övrigt så är det för mig bara den maximala friheten att det är "min lur" och jag bestämmer själv vilken mjukvara jag vill köra på dito.... det ska ingen tillverkare diktera för mig !

----------------------------------------------------

Bakslag... har varit ute på utflykt idag med ett par timmars körning på E4 samt i en stuga.

Luren löper "amok" och drabbas av "dräneringar"... typiskt tecken på ett taskigt radio-firmware samt ev hur "synkningarna" triggas.

Luren blev oxå mycket varm upptill, förmodligen där Tegra 3-chipet sitter.

Bugganmält till HTC !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Efter ett par dagar med luren, har jag nu lagt ut min Iphone 4 till försäljning. Jag är helnöjd med One X, trots att batteritiden kunde ha varit bättre. Det har hänt en hel del på Android-fronten sen jag hade min Motorola Droid för ca 1,5 år sen och med Ttorrent och Androzip installerat så har jag aldrig något behov av att koppla in luren till en dator.

Permalänk
Medlem

Jag ser att många här o på Swedroid laddar upp screens, har HTC/Google äntligen fixat så att man kan ta screenshots utan att koppla in med USB och leka runt i terminalerna eller hur gör ni andra? Nu vill jag fan ha min telefon!!

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Skitnöjd med min One X, men damn, batteriet tar ju slut på ett par timmar.
Tips på vad man ska tänka på för att batteriet inte ska ätas upp? Allt ifrån användning till inställningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cimbom3:

Jag ser att många här o på Swedroid laddar upp screens, har HTC/Google äntligen fixat så att man kan ta screenshots utan att koppla in med USB och leka runt i terminalerna eller hur gör ni andra? Nu vill jag fan ha min telefon!!

Jo... Dropbox har automagisk synk om man väljer det i setupen och sen ploppar det bara till i Laptopen när det synkats.

Sen har man ju 25GB fritt i två år med luren.

Klart bra funktion !

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo... Dropbox har automagisk synk om man väljer det i setupen och sen ploppar det bara till i Laptopen när det synkats.

Sen har man ju 25GB fritt i två år med luren.

Klart bra funktion !

Jag tror att han tänkte på att ta själva printen

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raffe1995:

Jag tror att han tänkte på att ta själva printen

Aha... jo mitt sätt kräver lite fingerfärdighet och timing.

Power samt direkt Home.... funkar det så får man ett meddelande att bilden sparats.

Har man sedan Dropbox-synken igång så plingar det till när bilden finns i laptopen...

Visa signatur

HTC 10

Permalänk

Har utöver batterifrågan ännu en fråga.
25GB dropbox skulle ju ingå. Jag har redan dropbox så loggade in på mitt konto, men verkar inte få några extra GB? Löjligt om man måste skapa ett helt nytt konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Har utöver batterifrågan ännu en fråga.
25GB dropbox skulle ju ingå. Jag har redan dropbox så loggade in på mitt konto, men verkar inte få några extra GB? Löjligt om man måste skapa ett helt nytt konto?

Du ska ha fått ett email där det står att du ska claima dina 25gb. Du trycker på en länk, du hamnar på dropbox hemsida. Du ska sen göra några saker där, typ bjuda in en vän osv för att få dina 25gb+250mb.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk

Batteritid på min HOX:
http://i43.tinypic.com/1zoc7c1.jpg

Körde med 100% ljusstyrka vid spel, kör med 30% annars.

Kanske värt att nämna var att när jag fick HOX´n så fanns det inte ett enda uns till batteri i telefonen. Helt död vid uppackning.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Annars brukar ju 3G och Wi Fi användandet ta mycket batteri. T.ex köra spotify genom 3G?
Förresten klarar ONE X spela upp 1080p? I vilken bitrate isf?

One x klarade den 1080p:n jag hade streamad över wifi. Var rippad x256 av avatar men vet tyvärr inte bitrate
Har varit bortrest utan Internet så därför svaret blev segt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Du ska ha fått ett email där det står att du ska claima dina 25gb. Du trycker på en länk, du hamnar på dropbox hemsida. Du ska sen göra några saker där, typ bjuda in en vän osv för att få dina 25gb+250mb.

Tack

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Batteritid på min HOX:
http://i43.tinypic.com/1zoc7c1.jpg

Körde med 100% ljusstyrka vid spel, kör med 30% annars.

Kanske värt att nämna var att när jag fick HOX´n så fanns det inte ett enda uns till batteri i telefonen. Helt död vid uppackning.

14 timmars batteritid? Du klarar knappt en dag?
Det framgår inte direkt hur du har använt telefonen. Spelade du spel i 1 timme eller hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

One x klarade den 1080p:n jag hade streamad över wifi. Var rippad x256 av avatar men vet tyvärr inte bitrate
Har varit bortrest utan Internet så därför svaret blev segt :/

Minns inte exakt, men jag rippade ner en 720p till 4-5000 bitrate för att få ner storleken..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

14 timmars batteritid? Du klarar knappt en dag?
Det framgår inte direkt hur du har använt telefonen. Spelade du spel i 1 timme eller hela tiden?

Kan du inte räkna % eller?, eftersom det inte framgår hur telefonen har används på ett ungefär

Denna är från idag. Batteritiden blir bättre. Laddat telefon 4 ggr nu.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Kan du inte räkna % eller?, eftersom det inte framgår hur telefonen har används på ett ungefär

http://i39.tinypic.com/28j9thf.jpg

Du har ju inte belastat telefonen på nån vänster. Självklart har du de statsen du har. Prova surfa mer, spela spel lite under dagen istället för att testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Du har ju inte belastat telefonen på nån vänster. Självklart har du de statsen du har. Prova surfa mer, spela spel lite under dagen istället för att testa.

Jag filmade samt tog kort igår också. Filmade 10 minuter i 1080p samt tog 40 bilder på en fest. Det måste väll räknas som belastning va ?

EDIT: 11 Minuter 21 sekunder film samt 39 bilder för att vara exakt. + att det lektes en hel del med kameran´s olika funktioner.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fortfarande ingen riktig belastning som i att spela eller spela Full-HD filmer på luren:)

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man får bort den svarta raden längst nere på skärmen i vissa applikationer?
det är tre prickar på den

mvh robbin

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Fortfarande ingen riktig belastning som i att spela eller spela Full-HD filmer på luren:)

eeeh. jaha, ganska självklart att det är det som är mest krävande. Men det är ju precis som vilken annan smartphone/android telefon. Tyngre applikationer slukar batteri som fan.

Visa signatur

Permalänk

Saxat från: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579392&page...

I have:
- Played HD video (720P) with 2G/3G Off and Wifi-on.
- I have 1.26.771.2 firmware.

Total play time: 6 Hours and 5 Minutes, battery is now at 8%.

I charged during the night with the phone off, the light was green when i started the test.

My conclusion by looking at the various tests and this test is that as soon as the 4 cores are utilized, the battery starts draining much faster, in general 3-4 hours of screen/GPU time. Additional 3 hours if only screen and video/surfing.

So i'd guess that those that have short battery-time have their 4-cores being active when they should not be. Maybe there is an app that can show when each core is active?

http://desmond.imageshack.us/Himg513/scaled.php?server=513&fi...

Sorry för dubbelpost !

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4X3R:

någon som vet hur man får bort den svarta raden längst nere på skärmen i vissa applikationer?
det är tre prickar på den

mvh robbin

Jo den där irriterande trepricksmenyn kommer från appar som inte är ICS-kompatibla.

Endera så står man ut, slutar använda appen eller så besöker man utvecklarens webplats och frågar.

Eller så rootar man...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1582506

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Minns inte exakt, men jag rippade ner en 720p till 4-5000 bitrate för att få ner storleken..

Den jag spelade upp var 10,9 GB på 2,6 timmar, vet inte vilken bitrate det blir då

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Den jag spelade upp var 10,9 GB på 2,6 timmar, vet inte vilken bitrate det blir då

Du kan inte ens föra över filer större än 4gb.

Skrivet av DunderHoken:

eeeh. jaha, ganska självklart att det är det som är mest krävande. Men det är ju precis som vilken annan smartphone/android telefon. Tyngre applikationer slukar batteri som fan.

Att filma ligger telefonens processor säkert på sideby processorn och vilar... Att belasta skulle jag säga vore 3d spel från Nvidias Appstore.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Tjena om man vill koppla htc one x till tv måste man då köra deras trådlösa variant eller kan man köra med sladd av någe slag?

Visa signatur

Gigabyte | I5 2500k | 8gb ram | GTX 570 1,25G (Win 7 64) | Antec Nine Hundred | Razer Mamba | Microsoft X6 | Icemat Siberia | BenQ 2420 |

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

http://i39.tinypic.com/28j9thf.jpg

Tryck på diagrammet överst så får du fram dom intressanta siffrorna, med tanke på att vänteläge ligger på 3:e plats så lär du inte inte använt luren spec. mycket. Eller så har du wakelocks.

Det som är intressant är hur länge skärmen har vart igång, den drar mer än allt annat tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robb_bb:

Tjena om man vill koppla htc one x till tv måste man då köra deras trådlösa variant eller kan man köra med sladd av någe slag?

Du kan köra med en vanlig micro-USB <-> HDMI kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GriZzm0:

Du kan köra med en vanlig micro-USB <-> HDMI kabel.

Tack för svaret.

Visa signatur

Gigabyte | I5 2500k | 8gb ram | GTX 570 1,25G (Win 7 64) | Antec Nine Hundred | Razer Mamba | Microsoft X6 | Icemat Siberia | BenQ 2420 |