GTA 4, Kan ej ändra inställningar

Permalänk

GTA 4, Kan ej ändra inställningar

Nyss installerat GTA 4 (orginal via steam nedladdning) på nyburken!

Problemet är att jag kan inte ända någon inställningar vad gäller grafik etc. det är låst på minimum och det står med röd text att jag inte möter kraven! vilket jag gör med råge!

i7-3820
AMD 7970
etc...

Vad göra?

Permalänk
Medlem

Den känner kanske inte av dina spec korrekt. Du kan lägga till en parameter för GTA IV när den startar (högerklicka i Steam, Properties, Set Launch Options, lägg till "–norestrictions" utan citat. Eller skapa en textfil i spelets program-katalog (mappen där exe-filerna ligger) som heter "commandline.txt" och skriva parametern som en egen rad där.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Uppdatera spelet?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Uppdatera spelet?

Sker automatiskt (om man inte stänger av det förstås) då han skrev att han hade det på Steam.

Permalänk

Tackar för tipsen, ska prova när jag städat klart (suck)

Permalänk

Som tidigare skrivit så bör klassikern "Commandline.txt" lösa restriktionerna, men de bör inte behövas med dina komponenter, vilket jag finner lustigt. Jag körde på den lösningen med bl.a X1550 och gt220, men med kort som 4770X2, 5850 och 5870 så har jag aldrig behövt det, spärren är där just för sämre komponenter.. Oh Rockstar and their PC ports..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Strunta i de andra svaren, de vet inte vad du menar. Du behöver högerklicka på gta 4 i steam i spelbiblioteket. Tryck sedan på "set a launch option", skriv in -norestrictions, notera att det ska vara ett streck före ordet. Problemet löst!

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Strunta i de andra svaren, de vet inte vad du menar. Du behöver högerklicka på gta 4 i steam i spelbiblioteket. Tryck sedan på "set a launch option", skriv in -norestrictions, notera att det ska vara ett streck före ordet. Problemet löst!

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Strunta i de andra svaren, de vet inte vad du menar. Du behöver högerklicka på gta 4 i steam i spelbiblioteket. Tryck sedan på "set a launch option", skriv in -norestrictions, notera att det ska vara ett streck före ordet. Problemet löst!

Skrev inte jag exakt det i inlägg #2?

Permalänk
Skrivet av tednasadator:

Strunta i de andra svaren, de vet inte vad du menar. Du behöver högerklicka på gta 4 i steam i spelbiblioteket. Tryck sedan på "set a launch option", skriv in -norestrictions, notera att det ska vara ett streck före ordet. Problemet löst!

Fungerade utmärkt!

en får tacke:)