Permalänk
Medlem

Datorn hängde sig, kommer inge längre

Hejsan, min dator hängde sig för ett tag sen när jag satt och kollade på en film på datorn. Full hd film. Har ett radeon 4770Hd.

Så jag startade om datorn, och nu kommer jag inte längre en förbi Bios starten. Hittar på alla hårdiskar och allting

Men när "windows loggan" ska komma upp blir det bara svart.

Alla fläktar och allt går och hårdiskarna hoppar igång. Men nu kommer jag inte längre!

Är det grafikkoret som har pajjat? har inget annat att testa med. Så fundrar på om jag ska köpa ett nytt, för det har bara krånglat ganska länge med att datorn startat om sig själv hela tiden när jag kollar på film och sånt!

Testade nu i Asustek EZ flash 2 bios grejjer att gå in i hårddisken som jag har windows . Det gick, Men det går inte att gå in i den andra partionen som är på den hårddisken!

Permalänk
Medlem

Du kan pröva att formatera om, har råkat ut för liknande saker, med ett trasigt moderkort.
mvh

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Det jag helst inte vill, eftersom man är så "smart" och lagt allt på den partionen som windows inte är på och nu är det enda partionen jag inte hittar. Alla jävla kort och gitarrinspelningar och sånt..

Permalänk
Medlem

innan windows loggan hinner komma upp så spamma F8, då kommer du in i säkerhets läget och kan välja att boota windows endast med grund drivrutinerna. Om du inte kommer in i windows på det sättet så blire nog att omformatera

Permalänk
Medlem

Det enda som kommer upp när man trycker f8 är den andra boot sektionen för att välja hårddisk eller cd typ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av val0:

Det enda som kommer upp när man trycker f8 är den andra boot sektionen för att välja hårddisk eller cd typ..

Spammar du F8 efter bios loggan har avslutats? Det måste du göra annars så kommer du in i BIOS boot läge...

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Spammar du F8 efter bios loggan har avslutats? Det måste du göra annars så kommer du in i BIOS boot läge...

Ja testar det, men blir bara svart då också..

Permalänk
Medlem

Har testat att bara köra enbart med den hårdisken, och satt i win xp skiva då kan man i reparations grejjen gå in på C:/ och där ser man att allt är kvar. vill inte formatera än.

Har testat att installera om win på än annan hårddisk men får bara upp att ntldr fattas..GAH!

Permalänk
Medlem

Nu när jag kopplade ur dvd´n ur burken fick jag ett nytt meddelande.

"det gick inte att starta windows på grund av ett konfigurationsfel på hårddisken.
Det gick inte att läsa från angiven stardiskett. Kontrollera startsökvägen och disken.
Kontrollera i dokumentationen för windows om konfigurationen av hårddisken och referensmanuelen till maskinvaran för tilläggsinformation"

???

Permalänk
Medlem

Har nyss fått hem

http://www.dustinhome.se/product/5010101569/deltaco-usb-2-0-t...

Och kunde rädda allt från hårddisken..så antar att jag kommer kunna lyckas installera om windows nu

Edit: skulle vilja köra linux, gjorde det för 5-6 år sen. Och gjorde det kanske i 2-3år(slackware) men har nog glömt bort hur man gör nu

Permalänk
Medlem

Är det nån som kan svara på vad som ens kan vara fel, nu har jag installera om windows och funkar klockrent igen..är en sata hårddisk. kan dom bara dö sådär för att sen funka igen?