Problem med anslutning - Minecraft Server

Permalänk
Medlem

Problem med anslutning - Minecraft Server

Hej där!

Problemet är helt enkelt spelare utifrån inte kan ansluta till min server. Visade sig dock igår att en spelare kunde joina, men blev automatiskt kickad efter cirka tjugo sekunder.

* Jag har Windows 7 64-bit
* Senaste klienten av Minecraft
* Senaste Java 6 Update 31 64-bit.
* Öppnat port 25565 UDP och TCP samt startat om routern.
* Även personen i fråga som blev kickad igår laddade ner senaste version av Minecraft och testade igen, gick inte för det.
* Testat att stänga av Windows Firewall, även kollat så att Java tillåts i programlistan för tillåtna program.

Är det något fel på Minecraft?
För det känns som jag testat det mesta jag kunnat, och det ska bara krävas att öppna portarna vad jag vet.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit

Permalänk
Medlem

jag har själv en egen server och har inte haft några problem och öppnat porten 25565 och det räckte dok om jag kör med "standard" server så går det inte att joina fast jag har porten öppen men löste det med att köra med bukkit med cmd text dokument .bat eller med standard server med .bat

ps: om du inte vet hu man fixar .bat fill med codec i så sig bara till så kan jag hjälpa dig:)

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sharaz:

jag har själv en egen server och har inte haft några problem och öppnat porten 25565 och det räckte dok om jag kör med "standard" server så går det inte att joina fast jag har porten öppen men löste det med att köra med bukkit med cmd text dokument .bat eller med standard server med .bat

ps: om du inte vet hu man fixar .bat fill med codec i så sig bara till så kan jag hjälpa dig:)

Är lite osäker på hur man gör det ja, så gärna. PM:a mig

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit