Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Transformer prime eller Transformer TF300T

Permalänk

Transformer prime eller Transformer TF300T

Tjenare farsan ska köpa en padda och han ska ha den till att titta filmer och surfa men vad är det för skillnad emellan dessa två länkar dem här

Prime: http://www.inet.se/produkt/1971072/asus-eee-transformer-prime

TF300T: http://www.inet.se/produkt/1971134/asus-transformer-tf300t-vi...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite förvirrad är jag, först ska TF701 komma och nu TF300, vilken är vilken

De nyare plattorn kommer inte ha samma problem som TF201, allts första Prime, utan kanske kan invänta?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Lite förvirrad är jag, först ska TF701 komma och nu TF300, vilken är vilken

De nyare plattorn kommer inte ha samma problem som TF201, allts första Prime, utan kanske kan invänta?

så vad du säger är att tf300t är bättre ??? är det någon skillnad på komponenterna eller är det bara os den är ju mycket billigar även om man lägger till dockan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tobbetagg:

så vad du säger är att tf300t är bättre ??? är det någon skillnad på komponenterna eller är det bara os den är ju mycket billigar även om man lägger till dockan

Vet ej, har inte läst så mycket om den förutom att ska vara "fixad". TF201 har ju problem med GPS och WiFi.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Vet ej, har inte läst så mycket om den förutom att ska vara "fixad". TF201 har ju problem med GPS och WiFi.

ok

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på infinity 700 prissättning.

Efter att sett att 300:an kommer gå för 4999 med dockan så förväntar jag mig 6999 för 700:an. I det fallet kommer jag nog köpa transformer prime om man kan få tag på en, vill väldigt gärna ha en platta i metall

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

300 har sämre skärm och batteritid än Prime, samt är gjord i plast istället för metall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

300 har sämre skärm och batteritid än Prime, samt är gjord i plast istället för metall.

Skickades från m.sweclockers.com

Har dock bättre kamera, GPS:en ska fungera (p.g.a. avsaknad av metallskal) samt är billigare.
Däremot något tjockare och tyngre. Det som skiljer i skärmen är ljusstyrkan, upplösning är samma mellan Prime och 300.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Har dock bättre kamera, GPS:en ska fungera (p.g.a. avsaknad av metallskal) samt är billigare.
Däremot något tjockare och tyngre. Det som skiljer i skärmen är ljusstyrkan, upplösning är samma mellan Prime och 300.

Skärmpanelen i Prime är av typen IPS+, och i 300 är det endast IPS. Vad den reella skillnaden bortsett från ljusstyrkan är vet jag inte, men kan vara värt att kolla upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mase7595:

Skärmpanelen i Prime är av typen IPS+, och i 300 är det endast IPS. Vad den reella skillnaden bortsett från ljusstyrkan är vet jag inte, men kan vara värt att kolla upp.

Ingen såvitt jag förstår. Det är "Super IPS+"-läget man kan ställa in i Prime, som ungefär dubblar skärmens ljusstyrka.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Skillnaden mellan Prime och TF300 är vad jag vet dessa.

TF300 är
- Byggd helt i plast
- Ca 20% tjockare och ca 50 gram tyngre
- Sämre skärm. Taskiga färger och sämre ljusstyrka.
Alla reviews jag läst hittills så påpekar de att skärmen är sämre.
- 1.2ghz (Prime 1.3ghz) Är ett annat Tegra 3 chip. Inte bara sänkt speed.

Man kan väl säga att TF300 lika med en standard bil. Medans Prime är mer sport modellen.

Vissa nöjer sig med en Audi A4 2.0 medans andra är villiga att betala lite mer för att få en 2.0T och skinnklädsel.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

Är det för övrigt någon som vet om man får med dockan till denna: http://cdon.se/hemelektronik/asus_eee_pad_transformer_prime_t...

Visa signatur

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"

Permalänk
Skrivet av johnponn:

Är det för övrigt någon som vet om man får med dockan till denna: http://cdon.se/hemelektronik/asus_eee_pad_transformer_prime_t...

Från annonsen på cdon

Android 4 Ice Cream Sandwich (over air update)
NVIDIA Tegra 3 Mobile Processor
10.1-inch WXGA Super IPS+ Capacitive Multi Touch Display
32GB eMMC Flash; 1GB DDR2 Memory
Eee Pad Transformer Docking Keyboard Not Included

Trodde alla i sverige såldes med tangentbord. Säkrast är nog att kontakta CDON och höra efter hur det ligger till,

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

Den här killen gör en trevlig hands-on review mellan just dessa modeller:

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 3 (i5, 4GB, 128GB)
Macbook Pro 13'' early-2011

Permalänk
Medlem

Pallar nån av dessa med minst 720p mkv high profile? Vet att tegra 2 klarar base men inte high så hur är det med tegra 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate