Intel Ivy Bridge i butik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Tycker dessa blev ganska dåliga för entusiaster. Blir tokhög värme vid överklockning. Och bara lite snabbare än Sandy Bridge.

Intel gjorde en Bulldozer?

vadå gjorde en buldozer?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Ja vadå?

Jo precis som jag skrev.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk

Om man sitter på ett amd system för stunden och tänkt uppgradera till Intel, ska man slå till på en 2700k eller en 3570k? för gaming ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

$212 är Intels riktpris sen att Newegg säljer dyrare pga tillräckligt många skriker efter det nya är inte mitt problem.

Är inte 212$ priset distributören får betala stycket vid köp av minst 1000st? Kan man begära att butiker och distributörer ska jobba gratis?
Och det blir lite ditt problem då ditt snack om att butikerna i Sverige har någon form av kartell visar sig vara totalt ogrundat. Då alla butiker världen över visar sig vilja ha marginaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Om man sitter på ett amd system för stunden och tänkt uppgradera till Intel, ska man slå till på en 2700k eller en 3570k? för gaming ;>

Jag hade kört på 3570K. Men jag vet också att jag inte behöver 4.5GHz+. Alla spel i ett antal år kommer gå utmärkt på en 3570K i originalklock, för mig är det viktigare med en liten sval och smidig dator. De första i7orna från 2008 klarar fortfarande dagens spel galant med marginal. Men vill du klocka kan en SB vara trevligare än en IB.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Jag hade kört på 3570K. Men jag vet också att jag inte behöver 4.5GHz+. Alla spel i ett antal år kommer gå utmärkt på en 3570K i originalklock, för mig är det viktigare med en liten sval och smidig dator. De första i7orna från 2008 klarar fortfarande dagens spel galant med marginal. Men vill du klocka kan en SB vara trevligare än en IB.

Jo ja har tänkt likadant, saken som ligger närmast i huvudet är att jag kör 2st 6970 i cf och vill helst inte att cpun blir bottleneck i bf3 som situationen ser ut idag, vilket gör att jag måste klocka cpun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

Jo ja har tänkt likadant, saken som ligger närmast i huvudet är att jag kör 2st 6970 i cf och vill helst inte att cpun blir bottleneck i bf3 som situationen ser ut idag, vilket gör att jag måste klocka cpun

Inte en chans att den blir en flaskhals. I Sweclockers recension så ser du att även på låga upplösningar så börjar deras 7970 vara flaskhals kring 100 i lägsta-FPS och 130-140 i medel-FPS i deras bench. Så IB klarar antagligen en del mer än så. Och så klart ännu mer i svala klocks kring 4-4.4GHz.

Permalänk
Medlem

Jag sitter idag och trycker på en gammal i5 750 @3,32ghz.. funderar på att köpa 2700K eller 2600K då jag inte riktigt ser behovet att betala mer än nödvändigt.. Fast frågan är om 2700K/2600K skulle vara en stor uppgradering för mig? Kommer nog sitta som klistrad vid datorn med Diablo 3.. Kanske inte spelar någon roll egentligen då. eller vad tror ni?

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag sitter idag och trycker på en gammal i5 750 @3,32ghz.. funderar på att köpa 2700K eller 2600K då jag inte riktigt ser behovet att betala mer än nödvändigt.. Fast frågan är om 2700K/2600K skulle vara en stor uppgradering för mig? Kommer nog sitta som klistrad vid datorn med Diablo 3.. Kanske inte spelar någon roll egentligen då. eller vad tror ni?

IB och SB ligger på ungefär samma pris. För varje vecka som går kommer de bli ännu närmare varandra i butik. Men som det är nu skiljer det bara någon hundring. Men allt beror på hur du prioriterar så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

IB och SB ligger på ungefär samma pris. För varje vecka som går kommer de bli ännu närmare varandra i butik. Men som det är nu skiljer det bara någon hundring. Men allt beror på hur du prioriterar så klart.

Jag tror inte jag är så intresserad av IB, jag funderar faktiskt bara mellan SB i7 2600k eller 2700k. Fast just nu försöker jag övertyga mig själv att jag kommer märka skillnaden ifrån min gamla i5 750

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

2700k 2080kr, best deal i ever made

Vart lyckades du hitta 2700K för det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurkel:

Vart lyckades du hitta 2700K för det priset?

CDON hade utförsäljning av lagret för ca en vecka sedan.