Byta från ios 5.1 till 5.0.1 (iphone 4s)

Permalänk
Medlem

Byta från ios 5.1 till 5.0.1 (iphone 4s)

Tja

Vet inte vart jag skulle skriva mod får flytta isf.

Undrar om det går och hur man gör då jag vill byta från ios 5.1 till 5.0.1? Om det går? det funkar ju på 4an och 3gs:en

Tack på förhand

Mvh/Simon

Permalänk
Medlem

går endast om man jailbreakat tidigare samt sparat telefonens shsh. har du inte gjort det så går det inte

Permalänk
Medlem

Du behöver .ipsw filen för att återställa i iTunes

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

går endast om man jailbreakat tidigare samt sparat telefonens shsh. har du inte gjort det så går det inte

har jailbreaka tidigare men vad är shsh? och hur vet jag det?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Du behöver .ipsw filen för att återställa i iTunes

vart får jag tag på det och hur gör jag det?:)

Permalänk
Medlem

som ja förstått det så går det inte att nedgradera din 4s när du väl kört in 5.1..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReverenDx:

som ja förstått det så går det inte att nedgradera din 4s när du väl kört in 5.1..

Skickades från m.sweclockers.com

surt :(:( någon som vet om det kommer något jailbreak till 5.1 snart?:)

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

surt :(:( någon som vet om det kommer något jailbreak till 5.1 snart?:)

Problemet är inte om det kommer någon jailbreak av iOS 5.1 för iPhone 4S snart utan att det ofta är omständigt eller rent ut sagt svårt att nedgradera när man väl uppgraderat. Får man fråga varför du vill ha iOS 5.0.1 istället för 5.1?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad från Apple Mac > Mobiltelefoner*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Problemet är inte om det kommer någon jailbreak av iOS 5.1 för iPhone 4S snart utan att det ofta är omständigt eller rent ut sagt svårt att nedgradera när man väl uppgraderat. Får man fråga varför du vill ha iOS 5.0.1 istället för 5.1?

Eftersom man kan jailbreaka 5.0.1 så kan man nog gissa anledningen ganska lätt.

Själv kör jag 5.0.1 - utan jailbreak hade jag inte haft min iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Eftersom man kan jailbreaka 5.0.1 så kan man nog gissa anledningen ganska lätt.

Själv kör jag 5.0.1 - utan jailbreak hade jag inte haft min iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

exakt de är därför :/ utan jailbreak är ios inge roligt men med jailbreak är det värdens bästa!

Permalänk
Medlem

går den inta att nedgradera på något vis om man har telefonen i dfu mode och laddar hem 5.0.1 mjukvarofil och installera den via något pogram?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av siMpaN__:

går den inta att nedgradera på något vis om man har telefonen i dfu mode och laddar hem 5.0.1 mjukvarofil och installera den via något pogram?:)

Nej. Man måste ha SHSH filerna sparade sedan tidigare annars går det inte att nergradera. Detta för att Apple endast signerar senaste versionen av mjukvaran. Signeringen sker vid installationen så man kan inte ladda ner en signerad fil för det finns inte.

Frågan är varför folk envisas med att uppdatera sina telefoner INNAN det finns jailbreak. Skyll er själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej. Man måste ha SHSH filerna sparade sedan tidigare annars går det inte att nergradera. Detta för att Apple endast signerar senaste versionen av mjukvaran. Signeringen sker vid installationen så man kan inte ladda ner en signerad fil för det finns inte.

Frågan är varför folk envisas med att uppdatera sina telefoner INNAN det finns jailbreak. Skyll er själva

okej får vänta då :/ Jo det var såhära att min jailbreak hängde sog skärmen vart svart och telefonen aldellens varm så jag hade i get annat väl än stt uppgradera :/

Permalänk

det går via itunes ladda ner ipswn och tryck kommer inte ihåg om det var shift alt elr ctrl skit samma testa någon av de sedan ska du välja ipswn!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty1337:

det går via itunes ladda ner ipswn och tryck kommer inte ihåg om det var shift alt elr ctrl skit samma testa någon av de sedan ska du välja ipswn!

Det går inte för apple signerar inte 5.0.1 längre

Permalänk
Medlem

http://iphoneguiden.se/
http://www.jailbreakaiphone.se/

siMpaN, sök och ladda hem Tinyumbrella och spara dina SHSH

enligt pod2g har han fixat ett JB till 5.1 så det kommer nog snart att släppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av PibesiLL:

http://iphoneguiden.se/
http://www.jailbreakaiphone.se/

siMpaN, sök och ladda hem Tinyumbrella och spara dina SHSH

enligt pod2g har han fixat ett JB till 5.1 så det kommer nog snart att släppas

Vänta här nu men vad är Tinyumbrella och vadå spara mina SHSH?

Permalänk
Medlem

märkte att jag hade två SHSH på 5.0.1 på Tinyumbrella ur gör jag för att nedradera till dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av siMpaN__:

märkte att jag hade två SHSH på 5.0.1 på Tinyumbrella ur gör jag för att nedradera till dom?

Nu var det ett tag sen jag använde TinyUmbrella men jag vill minnas att det finns en inbyggd signeringsserver. När man aktiverat den så kommer iTunes att kolla med den lokala servern om "Apple" signerar 5.0.1, vilket den numera gör eftersom du har 5.0.1 SHSH-filerna.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Nu var det ett tag sen jag använde TinyUmbrella men jag vill minnas att det finns en inbyggd signeringsserver. När man aktiverat den så kommer iTunes att kolla med den lokala servern om "Apple" signerar 5.0.1, vilket den numera gör eftersom du har 5.0.1 SHSH-filerna.

okej men efter jag har akiverat hur gör jag då för att att byta ner då?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av siMpaN__:

okej men efter jag har akiverat hur gör jag då för att att byta ner då?:)

Du sätter iPhonen i DFU-läget och återställer en 5.0.1 ipsw-fil. Sedan kommer den att kolla återställningen med "Apple", som sagt. Eftersom du har dina SHSH-filer så kommer den att kunna återställa.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skäggig legend

Om jag minns rätt går det INTE att åka ned i backen från att man har tagit liften upp till 5.1. Det handlar inte om att man har en shsh, utan att det helt enkelt inte går. Om jag uppfattade det rätt så har det att göra med iOS 5.1 i sig.

Så kortfattat: 5.1 = fast vid 5.1

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Om jag minns rätt går det INTE att åka ned i backen från att man har tagit liften upp till 5.1. Det handlar inte om att man har en shsh, utan att det helt enkelt inte går. Om jag uppfattade det rätt så har det att göra med iOS 5.1 i sig.

Så kortfattat: 5.1 = fast vid 5.1

Fuuu*****kkkkk!! :@@ Få hoppas då att det kommer nytt jailbreak fort

Permalänk

Iphone har slutat SIGNA 5.0.1 mera så inte äns TinyUmbrella hjälper mer. Det gick utan SHSH men de stoppade signeringen av OS 5.0.1 så nu går det ej tyvärr. Dock har IOS 5.1.1 kommit och den går att jailbreaka med senaste ultrasnow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Iphone har slutat SIGNA 5.0.1 mera så inte äns TinyUmbrella hjälper mer. Det gick utan SHSH men de stoppade signeringen av OS 5.0.1 så nu går det ej tyvärr. Dock har IOS 5.1.1 kommit och den går att jailbreaka med senaste ultrasnow.

hur får jag tag på 5.1.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Iphone har slutat SIGNA 5.0.1 mera så inte äns TinyUmbrella hjälper mer. Det gick utan SHSH men de stoppade signeringen av OS 5.0.1 så nu går det ej tyvärr. Dock har IOS 5.1.1 kommit och den går att jailbreaka med senaste ultrasnow.

och vart laddar jag hem ultrasnow till som jailbreaka iphone 4s 5.1.1?

Permalänk
Skrivet av siMpaN__:

hur får jag tag på 5.1.1?

5.1.1 är nya uppdateringen så den ska du kanske hålla dig borta från.

Jailbreak finns överallt.

http://www.ijailbreak.com/ijailbreak-downloads-section/

http://www.redsn0w.us/2012/05/another-ios-51-untether-jailbre...

http://unlockboot.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Länkarna du skickade man kan ju inta ladda ner något pogram som jailbreakar telefonen? det står ju bara att det är någon som har jailbreaka hans?:p