Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning

Då var det dags att köpa ny dator och vilket ställe är bäst att fråga på om inte Sweclockers.

Som titeln lyder så söker jag en speldator för ca 10k och det ska ingå OS. Eftersom jag är riktigt dålig på att sätta ihop delar som funkar ihop och som är prisvärda så är det bättre att be någon här sätta ihop en åt mig. Datorn kommer jag att sätta ihop med hjälp av en kompis så behöver inte att butiken monterar den.

Jag ska som sagt spela på datorn och det spel jag tänkt spela är Diablo 3 men har även tänkt spela andra kommande spel och vill såklart att datorn ska klara dessa spel på någorlunda höga grafikinställningar och samtidigt ha bra FPS. Har egentligen inga delar att spara från min nuvarande dator då den är ganska utdaterad, det är väl bara en hårddisk och DVD-läsaren isåfall.

En fråga jag har är ifall det vore en bra idé att köpa en hårddisk att endast ha för att installera OS:et på? Och vilken typ av hårddisk som passar bäst till det?

Kommer inte på så mycket mer att skriva men har ni några frågor så är det bara att ställa dem.

Tack på förhand.

Edit: Glömde säga att det endast är datorn jag behöver. Skärm, mus, Tangentbord etc. har jag redan.

Permalänk

För OS:et har väl fler och fler en SSD och för större filer så har man en vanlig snurrdisk. Jag har en 40 GB intel ssd och har fortfarande 10 GB ledigt på den (har spelen på en snurrdisk). Bygger en ny dator nu och ska skaffa en 60 GB Intel 520 till OS:et.

Angående komponenter till Diablo 3 så är det bara läsa bakåt. Finns massor med färdiga förslag till Battlefield, Diablo osv. som folk ger förslag och åsikter om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasher11:

För OS:et har väl fler och fler en SSD och för större filer så har man en vanlig snurrdisk. Jag har en 40 GB intel ssd och har fortfarande 10 GB ledigt på den (har spelen på en snurrdisk). Bygger en ny dator nu och ska skaffa en 60 GB Intel 520 till OS:et.

Angående komponenter till Diablo 3 så är det bara läsa bakåt. Finns massor med färdiga förslag till Battlefield, Diablo osv. som folk ger förslag och åsikter om.

Ok, tack för svaret.

Min nuvarande dator klarar ju Diablo 3, även fast det är på gränsen, så vill ju ha en som är för framtida spel också. Men visst, jag ska ta mig en titt och se vad jag hittar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag tittat runt lite och hittade en tråd och inköpslista att utgå ifrån.

Här är vad jag kommit fram till: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1767864/2012-05-06

Men behöver jag verkligen den processorkylaren om jag inte tänkt överklocka?

Sen tänkte jag bara passa på att fråga vad skillnaden är på de olika Windows 7 varianterna, duger den jag har valt eller bör jag välja någon annan?

Ursäkta för dubbelposten.

Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning

Har satt ihop en dator och tänkte bara kolla om det funkar ihop och är prisvärt. Satsade på att få en speldator för ca 10k, men det hamnade på ca 12k så om någon har något bättre förslag på komponenter så kom gärna med dem.

Här är den: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1770558/speldator

SSDn är för OS:et och tänkte ta hårddisken i min gamla dator och sätta in den med. Såg också att några delar inte finns i lager, brukar det ta lång tid för Inet att få in grejer? Vill nämligen ha datorn lagom till den 15:e. Sen har jag inte tänkt överklocka så det kanske är lite overkill med processorkylaren?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kratos:

Har satt ihop en dator och tänkte bara kolla om det funkar ihop och är prisvärt. Satsade på att få en speldator för ca 10k, men det hamnade på ca 12k så om någon har något bättre förslag på komponenter så kom gärna med dem.

Här är den: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1770558/speldator

SSDn är för OS:et och tänkte ta hårddisken i min gamla dator och sätta in den med. Såg också att några delar inte finns i lager, brukar det ta lång tid för Inet att få in grejer? Vill nämligen ha datorn lagom till den 15:e. Sen har jag inte tänkt överklocka så det kanske är lite overkill med processorkylaren?

Tack på förhand.

Ser bra ut! Du har de nya delarna så lär inte behöva uppdatera på ett bra tag

Visa signatur

Dator: ASUS G73SW.

Permalänk
Medlem

Ok gött, då blir det väl att beställa då. Valde att ta bort processorkylaren då jag inte har tänkt överklocka.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.