Permalänk
Medlem

Samsung UE46D6205

Hej!
Jag köpte mig en tv för ca 3 månader sen.
Det är en Samsung UE46D6205 led tv och såg precis när jag satt på tv att det är ett stort svart streck över hela skärmen.
Nån som har haft samma problem?
Måste ju få en ny tv.

Här har ni en bild på strecket

http://i.imgur.com/NnyMX.jpg?1

Permalänk
Medlem

Ingen garanti?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Jo jag har kvar garanti.
Jag ska åka till återförsäljaren imorgon och be om en ny tv. Det borde ju inte vara några problem?
Någon som har haft problem att få en ny tv på garantin?

Permalänk

Hmm nja, du kan nog inte förvänta dig en ny TV efter 3 månader. En reparation är mer troligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1800X 3.6 GHz | NVIDIA GeForce GTX 1070 8GB | 64 GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC19200/2400MHz CL14 4x16GB | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limefruit:

Hmm nja, du kan nog inte förvänta dig en ny TV efter 3 månader. En reparation är mer troligt.

Lär vara panelen/kontaktor/sladd till panelen som är fuckad och de är sådant som inte ens de reparatörerna är certifierade att byta/har budget att byta/kan få tag på sÅ om det inte är något som till exempel att klockan råkar gå fel vilket skapad en stor svart del av negativ energi över halva tvn så skulle jag nog inte vara så söker på att du får tillbaks samma

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag har varit och lämnat in min tv hos återförsäljaren och dom ska ta och kolla vad som är felet på min tv.
Hoppas inte bara det tar en sån lång tid för dom.

Permalänk
Medlem

Ringde till Samsung och berättade hur det var om min tv och dom tror att det är panelen som har gått sönder.
Jag har som sagt lämnat in min tv till återförsäljaren men inget annat har hänt.
Jag har inte fått veta om dom ska laga min tv eller om jag kommer att få en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seffo89:

Ringde till Samsung och berättade hur det var om min tv och dom tror att det är panelen som har gått sönder.
Jag har som sagt lämnat in min tv till återförsäljaren men inget annat har hänt.
Jag har inte fått veta om dom ska laga min tv eller om jag kommer att få en ny.

Kan inte citera någon källa men det brukar väll ta en 2 - 3 veckor för sådana ärenden att "repareras".

är panelen trasig vilket är högst troligt så kommer du (antagligen) få en ny tv i ersättning av samma modell och är det fallet så behöver de på reklamationsavdelningen bara bekräfta felet och beställa in en ny likadan sedan är allt klart

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att man ska behöva vänta 2-3 veckor på att dom ska kolla upp felet på min tv som man bara har haft i 2-3 månader.
Jag köpte ju en tv för att jag behöver den. Tycker helt klart att man borde få ett besked om hur dom ska göra med min tv inom 4 dagar.
Ska dom inte laga den så borde ju det inte ta så länge och om dom ska laga den kan jag förstå att det kan ta upp till 2 veckor.