Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

xp2200+ eller xp2400+

eh.. jag tycks ha ett litet problem, jag vet inte vilken processor jag ska köpa. det skiljer 450 kr i pris mellan dessa processorer

xp2200+ 1771 kr
xp2400+ 2222 kr

gör dessa 200 mhz någon skillnad?

det är mkt möjligt att jag senare kommer att klocka datorn.. dock vet jag ej om det är någon större skillnad med 200 mhz.

väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

It's like this, you know, this L33T thing, that you do when you, like, ownz someone

Permalänk
Medlem

Om du hittar en Tbred B 2200+ så klockar den säkert bra. Se upp så du inte får en A bara, dom ska tydligen klocka sämre.

2400+ ska däremot bara finnas i varant B så det är ett säkrare kort.

Kolla in http://www.xtremesystems.org/forums . Där hittas mycket matnyttigt om klockning. I USA finns processorerna tillgängliga lite tidigare så dom har redan avverkat 2400+ och håller som bäst på med 2600+ och uppåt på det forumet.

Visa signatur

[size="1"]"Your appearance now is what we call 'residual self-image'. It is the mental projection of your digital self." - Morpheus[/size]
[size="1"]"...For $100, this dye is found in most makeup...(BZZZ) Diahrea! (LAUGHS) Oh, I'm sorry. What is Diahrea!" - Peter Griffin on Jeopardy![/size]

Permalänk

Om 200mhz gör någon skillnad?
Haha, klart det gör skillnad!
Skulle lägga ut lite stålar på den bättre av dessa 2, det är skillnadeförutom frekvens på dessa.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

jag har en 2400+, kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd... funkar fin fint!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
jag har en 2400+, kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd... funkar fin fint!

samma här!

Permalänk
Medlem

Ta en 2400+ absolut, klockar bra.

Permalänk
Medlem

om jag inte misstar mig helt så är väll 2400+ tillverkad med den nya arkitekturen? 0.13µm ? eller har jag fel?

detta skulle i såfall innebära lägre värmeutvekling, längre strömförblukning. Så då är det ju lätt värt!

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk

2200+ är oxå 0.13µm

Visa signatur

In`salah

Permalänk

Skulle lätt tagit en XP2400 Har du tur får du en som klockar bättre än min se sign

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

kanske lite OT då..
Men men, vilken fläkt för humana priser (~300sek) rekomenderar ni för en XP2400??

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
kanske lite OT då..
Men men, vilken fläkt för humana priser (~300sek) rekomenderar ni för en XP2400??

Har du bara tänkt slänga ut ca 300:- så köp en THERMALRIGHT CB-7 och släng på en 80mm fläkt http://kylning.com/product_info.php?cPath=82_87&products_id=3...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Arne Anka:
Har du testat den fläkten? Är den tyst? Duger den, (håller inte på med en massa klockning osv.. ) ..

Vet du inte av någon bra fläkt på datorbutiken? (hade liks tänkt köpa processorn där).

EDIT: Såg nu att det bara var en fläns
Vill helst ha en komplett lösning..

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Tbred a som 2200+ är går sällan över 2ghz
2400+ är tbred b och går uppåt 2400mhz med lite tur
leta efter en AIUAB om du köper 2400+

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Arne Anka:
Har du testat den fläkten? Är den tyst? Duger den, (håller inte på med en massa klockning osv.. ) ..

Vet du inte av någon bra fläkt på datorbutiken? (hade liks tänkt köpa processorn där).

EDIT: Såg nu att det bara var en fläns
Vill helst ha en komplett lösning..

Måste du handla på Datorbutiken så köp en Taisol CGK760092 Iofs är den mycket sämre än den som jag rekomenderade och jag har för mej att fläkten låter en hel del Men ska du hålla dej runt 300:- får du räkna med sånt Vill du ha nått som både är tyst och bra rekomenderar jag Alpha PAL8045T cpu-cooler w. Papst 8412NGML 19dBA 80mm fan SocketA (max 1.9GHz)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
Tbred a som 2200+ är går sällan över 2ghz
2400+ är tbred b och går uppåt 2400mhz med lite tur
leta efter en AIUAB om du köper 2400+

Inte riktigt sant det där, beror helt på vilken tur du har med CPUn du får. Jag kan köra min i 2,1??ghz med luftkylning, full load 52 grader. Har haft upp den i 2,2ghz men då blev den ostabil som f#n. Så har man tur och får ett bra ex så går det nog med en XP2200. Fast jag skulle idag oxå köpa 2400+.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stal

Inte riktigt sant det där, beror helt på vilken tur du har med CPUn du får. Jag kan köra min i 2,1??ghz med luftkylning, full load 52 grader. Har haft upp den i 2,2ghz men då blev den ostabil som f#n. Så har man tur och får ett bra ex så går det nog med en XP2200. Fast jag skulle idag oxå köpa 2400+.

Har dragit upp min XP2400 till 2340mhz med luftkylning Har beställt ny kylare + fläkt ska absolut högre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tippar att jag skulle kunna gå högre om jag slet ut mitt nätverkskort. De vill inte riktigt hänga med vid högre fsb =( Ska testa det någon dag och se hur det går.

Permalänk

Jag skulle ta en 2600+ med 333FSB

Permalänk
Medlem

samma här!

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Har dragit upp min XP2400 till 2340mhz med luftkylning Har beställt ny kylare + fläkt ska absolut högre

va för kylare + fläkt har du beställt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorl@x

va för kylare + fläkt har du beställt?

Det blev Thermalright SLK800 + Delta 80mmm fläkt, 52.2dBa, 80.2CFM Ja ja jag vet att den låter nått för jävligt Men det kostar att ligga på topp Det går ju alltid att koppla den till 7volt när man inte ska extrem överklocka

Visa signatur