Permalänk
Avstängd

Blåsa datorn

Tjena efter varje gång jag har duschat har jag gått och satt på datorn då har jag vartite halv blöt om händerna rädd som jag blev att det skulle rinna ner vatten i datorn började jag blåsa på start button + i dom 3 hubbarna som finns på fram sidan och ljud och mic ingång min fråga är är detta farligt för hubbarna + ljud o micen har gjort detta kanske 10 15 gånger kanske mer vet ej

Det jag menar är att jag inte fått en kortslutning men har varit lite fuktig på händerna efter duschat därför efter varje start efter duschen har jag blåst i usb hubbarna + på start knappen + på mic o ljud ingång ett 10 15 gånger kanske mer

Permalänk
Medlem

Vatten och Datorer, ingen bra ide höredue,
Vatten kan alltid leda till kortslutning

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tunka:

Tjena efter varje gång jag har duschat har jag gått och satt på datorn då har jag vartite halv blöt om händerna rädd som jag blev att det skulle rinna ner vatten i datorn började jag blåsa på start button + i dom 3 hubbarna som finns på fram sidan och ljud och mic ingång min fråga är är detta farligt för hubbarna + ljud o micen har gjort detta kanske 10 15 gånger kanske mer vet ej

Det jag menar är att jag inte fått en kortslutning men har varit lite fuktig på händerna efter duschat därför efter varje start efter duschen har jag blåst i usb hubbarna + på start knappen + på mic o ljud ingång ett 10 15 gånger kanske mer

Det verkar vara skadligt, då din "."-tangent har gått sönder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det verkar vara skadligt, då din "."-tangent har gått sönder.

LOL!

Vatten ska inte in i datorn, om det inte handlar om vattenkylning. Och att båsa in vatten i USB-hubben räknas inte som vattenkylning.

Minns min 486:a från 1994. Det var innan ATX-standarden, så det var 220 Volt ända fram till strömknappen på den tiden. Farligt att ha vatten där framme då. Lite bättre nu, men som sagt.... Torka av dig först.

Permalänk
Avstängd

Torka av dig så du slipper bli magnetiserad, har du lättare att gå därifrån.