Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

haha... jag frågade om dom har gjort något i nätet i natt eller så.. nej inget fick jag till svar. Något har ju hänt tills idag iaf. Dom kanske skulle prova att starta om sina egna switchar. haha..

Är det något man blir irriterad över när man sitter i kön till kundtjänst så är det den lopande rösten som säger "du har väl startat om modemet?" "en modemomstart löser ofta problem."

Jo de har garanterat gjort något under natten då all min trafik tar annorlunda vägar.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Jag var på 72ms när jag skrev mitt första inlägg, nu är jag på 110-130ms till ping.sunet.se. Snart kommer den noden att duka under helt.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

tracert

Tracing route to ping.sunet.se [192.36.125.18]
over a maximum of 30 hops:

1 6 ms 5 ms 9 ms FA-DOC--Bu50.comhem.se [83.254.0.1]
2 10 ms 10 ms 10 ms 83.255.248.164
3 28 ms 19 ms 8 ms vrr-pr-r-01-to-vrr-bb-r-01.comhem.se [83.255.252.200]
4 110 ms 111 ms 113 ms nap-pr-r-01-to-vrr-pr-r-01.comhem.se [83.255.252.221]
5 22 ms 30 ms 28 ms netnod-ix-ge-a-sth-4470.sunet.se [195.245.240.19]
6 111 ms 113 ms 111 ms t1tug-ae0-v1.sunet.se [130.242.83.38]
7 105 ms 106 ms 103 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Trace complete.

Dold text

Lika illa här med. Om någon pratar med dem kan ni väl visa dem tråden? Det borde öppna ögonen hos dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

tracert

1 6 ms 5 ms 9 ms FA-DOC--Bu50.comhem.se [83.254.0.1]
2 10 ms 10 ms 10 ms 83.255.248.164
3 28 ms 19 ms 8 ms vrr-pr-r-01-to-vrr-bb-r-01.comhem.se [83.255.252.200]
4 110 ms 111 ms 113 ms nap-pr-r-01-to-vrr-pr-r-01.comhem.se [83.255.252.221]
5 22 ms 30 ms 28 ms netnod-ix-ge-a-sth-4470.sunet.se [195.245.240.19]
6 111 ms 113 ms 111 ms t1tug-ae0-v1.sunet.se [130.242.83.38]
7 105 ms 106 ms 103 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Trace complete.

Dold text

Lika illa här med. Om någon pratar med dem kan ni väl visa dem tråden? Det borde öppna ögonen hos dem.

Jag sa (visade dom inte tråden), "Du kanske känner till Sweclockers?" Det är flera där som har samma problem så felet ligger inte hos mig.

Detta kommer säkerligen fixas ganska fort antar jag. Men skulle dom inte göra det så säger jag upp skiten. dirrrr mode..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

Jag sa (visade dom inte tråden), "Du kanske känner till Sweclockers?" Det är flera där som har samma problem så felet ligger inte hos mig.

Då är bara frågan om deras support personal rapporterar det.

Permalänk
Medlem

Körde precis några speedtest rundor och får ut ca 10 av 100Mbit och pingen ligger mellan 100 och 170.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ringde och felanmälde nu och den felanmälan skulle skickas till tekniker direkt, jag fick de uppmuntrande orden "ja du verkar inte vara dum så jag litar på dig". Jag märkte under samtalet att om jag gör test via bredbandskollen till Stockholm så får jag ut 4/6mbit medans jag får ut fulla 100/10 mot Göteborg, så det berättade jag också för dem. Han flaggade för att en tekniker förmodligen skulle ringa upp mig men att de slutar nu klockan 21 så det förmodligen kommer bli imorgon (dock så lär de väl ha folk på standby när noden i fråga dör helt).

De har verkligen ingen kompetens alls på kundtjänsten (första gången jag ringt den nu) men med lite auktoritet i rösten så verkade de lägga delar av sitt protokoll åt sidan iaf och göra en vettig felanmälan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan någon rekommendera en snabb dns server for comhem?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Nu har jag bättre latency igen!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

YAY.. jag med nu när jag provade igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har över 100 ms till sunet

Com hem vi börjar om igen...

http://www.youtube.com/watch?v=7ZYGyCPVwo4

sés

Visa signatur

Lemote YeeLoong 8101B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Japp det tycks vara löst för mig med. Peppar peppar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ut till att vara löst här med

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Jodå det fungerar bra nu

tracert

1 5 ms 5 ms 5 ms FA-DOC--Bu50.comhem.se [83.254.0.1]
2 10 ms 23 ms 18 ms 83.255.248.164
3 9 ms 21 ms 13 ms vrr-pr-r-01-to-vrr-bb-r-01.comhem.se [83.255.252.200]
4 17 ms 12 ms 17 ms nap-pr-r-01-to-vrr-pr-r-01.comhem.se [83.255.252.221]
5 31 ms 40 ms 60 ms netnod-ix-ge-a-sth-4470.sunet.se [195.245.240.19]
6 18 ms 15 ms 51 ms t1tug-ae0-v1.sunet.se [130.242.83.38]
7 19 ms 19 ms 25 ms ping.sunet.se [192.36.125.18]

Trace complete.

Dold text
Permalänk
Tele2

Hej,

Igår under eftermiddagen/kvällen hade vi tekniska problem med i södra Sverige som berörde Malmö och Göteborg, felet visade sig i form av låg hastighet samt höga pingtider. Vi uppmärksammade problemet och påbörjade felsökning där vi kom fram till att en kabel skadats. Vi åtgärdade problemet under kvällen.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Permalänk
Medlem

Och jag blev igår kväll av med mina TV störningar efter 5dagars gissel med kundservice, vilket sammanträffande..

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Och jag blev igår kväll av med mina TV störningar efter 5dagars gissel med kundservice, vilket sammanträffande..

Hoppas dom är borta här uppe i östersund nu också, riktigt jävla irriterande.. och kundtjänst säger bara "Har du startat om modemet" samt "Vi ska kolla upp det" sedan får man ett sms om att en åtgärd har vidtagits, right... en munk och en kaffe? för problemen är kvar xD Håller tummarna för att det är löst nu då

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Hoppas dom är borta här uppe i östersund nu också, riktigt jävla irriterande.. och kundtjänst säger bara "Har du startat om modemet" samt "Vi ska kolla upp det" sedan får man ett sms om att en åtgärd har vidtagits, right... en munk och en kaffe? för problemen är kvar xD Håller tummarna för att det är löst nu då

Det får vi hoppas!
Här i Sala berördes enbart svt1,2 och tv4 med mosaik och svart i rutan på det digitala samt frusna bilder och svart i rutan på det analoga.
Det va drygt som faen att kolla på Sverige-Ryssland i fredags på tv4.
Kundservice tvingade svärfar att köpa en ny antennkabel trots att den han hade var i princip nyinköpt (5månader gammal), kundservice påstod att antennkablar var förbrukningsvara. Jösses!..
Jag försökte övertyga honom att inte köpa eftersom jag hade samma fel men kundservice insisterade varje gång han ringde.
Och när TV-handlarn även sa att det är TV-nätet det är fel på eftersom han hade störningar likaså, alltså tre olika adresser med samma störningar och man blir inte trodd på kundservice, alltså de upprättade inte ens en felanmälan förrän på måndagen och då hade det felanmälts redan på fredagsmorgonen av svärfar, jag felanmälde under fredagen via comhem.se).

Det va så att man ville gråta när kundservice även frågade mig om jag kunde byta antennkabel. Som om att det vanligaste sättet att koppla in TV'n skulle vara med ståltråd? Hade dom varit smarta så kunde dom åtminstone fråga om har har klämt antennkabeln någonstans först (måste finnas en logisk förklaring bakom ett antennkabelbyte först).

Det enda positiva är att svärfar nu har en antennkabel som är mer anpassad till avståndet till boxen (mindre ormbo).

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Det får vi hoppas!
Här i Sala berördes enbart svt1,2 och tv4 med mosaik och svart i rutan på det digitala samt frusna bilder och svart i rutan på det analoga.
Det va drygt som faen att kolla på Sverige-Ryssland i fredags på tv4.
Kundservice tvingade svärfar att köpa en ny antennkabel trots att den han hade var i princip nyinköpt (5månader gammal), kundservice påstod att antennkablar var förbrukningsvara. Jösses!..
Jag försökte övertyga honom att inte köpa eftersom jag hade samma fel men kundservice insisterade varje gång han ringde.
Och när TV-handlarn även sa att det är TV-nätet det är fel på eftersom han hade störningar likaså, alltså tre olika adresser med samma störningar och man blir inte trodd på kundservice, alltså de upprättade inte ens en felanmälan förrän på måndagen och då hade det felanmälts redan på fredagsmorgonen av svärfar, jag felanmälde under fredagen via comhem.se).

Det va så att man ville gråta när kundservice även frågade mig om jag kunde byta antennkabel. Som om att det vanligaste sättet att koppla in TV'n skulle vara med ståltråd? Hade dom varit smarta så kunde dom åtminstone fråga om har har klämt antennkabeln någonstans först (måste finnas en logisk förklaring bakom ett antennkabelbyte först).

Det enda positiva är att svärfar nu har en antennkabel som är mer anpassad till avståndet till boxen (mindre ormbo).

svt1, 2 och tv4 tar comhem ner per ort/HC för att få med de lokala nyheterna. Oftast med hjälp av teracom. Det kan inte ha varit rellaterat till pingproblemet som vissa upplevde ovan. Det var säkerligen något fel men inte samma.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

svt1, 2 och tv4 tar comhem ner per ort/HC för att få med de lokala nyheterna. Oftast med hjälp av teracom. Det kan inte ha varit rellaterat till pingproblemet som vissa upplevde ovan. Det var säkerligen något fel men inte samma.

Vårt bredband har inte heller varit normalt under förra veckan, gick toksegt på hattrick.org enbart för comhem kunder inklusive mig.
Andra operatörer var opåverkade på samma domän.
Västeråsmasten hade iallafall inte något problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick ett samtal från comhem idag, dom ställde frågor som deras tekniker behövde och de skall göra en signalbevakning på mitt modem, för att kolla vart signalen försvinner när mitt internet går ner. Får hoppas det går ner nu då

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

Jag kan påpeka att även jag är lite gladare med comhem nu, efter att för ca. 2 veckor sen börjat få väldigt mkt problem med packet loss. Sen dess så blev det betydligt bättre, men fortfarande störande, det kunde lite då och då i 10 sekunder bli helt stopp innan lite paket kom igenom igen, och packet loss låg på ~10%.
Jag försökte t.o.m. göra en felanmälan, men fick höra av supporten att mina 15% (just den gången, det varierade mkt då) packet loss inte var tillräckligt, att man måste ha >70% för en felanmälan. Jag vet inte ens om jag borde tro på det på påståendet, men ingen felanmälan blev det...

Idag...återigen...bestämde sig min CG3100 för att fabriksåterställa sig själv, helt på måfå. WPS var inte aktiverat och v30 hade den redan hämtat sen tidigare. Precis som tidigare hände detta ngn gång under natten/morgonen/förmiddagen.

MEN, anledningen till att jag blev glad. Efter detta har nu packet loss:n försvunnit spårlöst. Jaaaaa!!! Äntligen!
Nu, comhem, snälla....inga mer fabriksåterställningar helt utan anledning. Jag tycker inte det är att kräva för mkt.

Ping statistics for 192.36.125.18: Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 ( Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 15ms, Maximum = 31ms, Average = 17ms

(Detta har jag förtjänat efter de senaste 2 veckornas tortyr!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Tänkte höra ifall andra har fått problem med sitt modem på senaste.

Verkar som om Wifi stänger av sig själv hela tiden, så man måste slå på det på modemet jämt och ständigt. Kanske ett I-landsproblem, men ganska jobbigt att behöva kliva upp på morgonen och knäppa på det när man vill ligga och surfa i sängen. . .

Skrivet av Khris:

Jag har också problem med det..

Vi verkar vara flera som har eller har haft detta problem, har ni lyckats lösa det än? Vet inte var jag ska börja riktigt, har trixat lite med inställningarna men inte hittat något som gett resultat. Inte sett någon här i tråden som hintat om någon lösning heller...

Permalänk
Skrivet av M-1:

Vi verkar vara flera som har eller har haft detta problem, har ni lyckats lösa det än? Vet inte var jag ska börja riktigt, har trixat lite med inställningarna men inte hittat något som gett resultat. Inte sett någon här i tråden som hintat om någon lösning heller...

Tror dessvärre att det enda som hjälper är att nedgradera Netgear CG3100 till modem, stänga av NAT och brygga till en trådlös router som inte behöver vara så dyr. Sedan jag skaffade min Asus-router för några veckor sedan har jag inte haft problem med Wi-Fi heller. Dessutom har jag nu kunnat ansluta en NAS, nätverksserver, med USB till routern som andra enheter kan använda för lagring, backup och streaming.
Har man störningar i omgivningen t ex andra trådlösa nätverk kan det vara intressant med en dual-band router så man kan använda 5GHz-bandet också.

Permalänk

Hej! för några nån dag sen så börja mitt CS dampa, det börja freezlaggar (det laggar ihop i 1sek sen kommer det igång igen, det är som internet inte orkar med och dör men sen kommer det igång igen) Men iallafall, jag har precis samma problem när jag spelar Diablo 3, det freezlaggar och laggar ca 70-75% av tiden jag spelar och det är enormt störande. Jag testade även spela Battlefield 2 och har även samma "freezlagg" där. Nån som har nån aning om vad problemet är?! detta har ALDRIG hänt tidigare

Jag har 100/10 mbit SJÄLVKLART från comhem

Permalänk
Inaktiv

senaste veckan har nätet varit helt dött. satt och körde lite tester just. allt annat är bortkopplat, wifi avstängd och här är bäste resultaten jag får fram. bu eller bä? för en 100/10 lina. just for info, test mot andra server gav 13-20 Mbit. kablar har kontrollerats och tester körts på 2 olika datorer direkt anslutna till comhem routern med 1,5m cat6 kabel.

Permalänk
Skrivet av Escilichis:

Hej! för några nån dag sen så börja mitt CS dampa, det börja freezlaggar (det laggar ihop i 1sek sen kommer det igång igen, det är som internet inte orkar med och dör men sen kommer det igång igen) Men iallafall, jag har precis samma problem när jag spelar Diablo 3, det freezlaggar och laggar ca 70-75% av tiden jag spelar och det är enormt störande. Jag testade även spela Battlefield 2 och har även samma "freezlagg" där. Nån som har nån aning om vad problemet är?! detta har ALDRIG hänt tidigare

Jag har 100/10 mbit SJÄLVKLART från comhem

Låter mer som datorrelaterat.
Uppdatera drivrutiner eller prova gör en systemåterställning till det datum du VET att det fungerade.

MVH G

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Skrivet av anon160366:

senaste veckan har nätet varit helt dött. satt och körde lite tester just. allt annat är bortkopplat, wifi avstängd och här är bäste resultaten jag får fram. bu eller bä? för en 100/10 lina. just for info, test mot andra server gav 13-20 Mbit. kablar har kontrollerats och tester körts på 2 olika datorer direkt anslutna till comhem routern med 1,5m cat6 kabel.
http://www.speedtest.net/result/1960822241.png

Ser här
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=w...
att Com hems digitala omläggning gällande bredband, telefoni och On demand klarrapporterats för Göteborg 10 maj.
Stämmer alltså tidsmässigt med de problem du upplever sedan någon vecka.
Självklart ska du inte acceptera så låg nedladdningshastighet. Du är utlovad minst 50 Mbit/s och tjänsten bör helst gå betydligt snabbare åtminstone under lågtrafik. Bara att felanmäla alltså.

Permalänk
Avstängd

Lycka till med att felanmäla hos Comhem, har det en gång börjat gå slött löser det sig nog...typ aldrig.
7 månader har gått sedan Comslem bröt ihop på Hisingen/Göteborg, underbart att se hur mycket Comhem bryr sig om sina kunder.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

http://www.speedtest.net/result/1960822241.png

Om detdär är det bästa resultatet du får (även morgon) så tvivlar jag på att ditt modem bondar. Går att se om det är 4-8 channels locked i modemet eller färre. Är det färre kommer du aldrig få ut korrekt hastighet. Tror man ser det under Connection och Status i modemet. Hände det runt frekvensomläggningen kanske inte modemet hittat alla nya frekvenser och modemet behöver styras manuellt till rätt frekvens eller så hittar modemet rätt frekvens automatiskt med en factoryresett. Vilken som är rätt startfrekvens för ditt område är svårt att veta. Enklast är om man har en granne det fungerar för och kolla vad det står för Starting frequency i deras modem och ändra på sitt eget modem till denna. Om du har sådär lågt oavsett tid på dygnet beror det oavsett inte på kapaciteten så hjälper inte ändring av startfrekvens/factoryresett så lär troligen en tekniker behöva komma hem till dig eller ditt område åtminstonde och kolla varför inte modemet gillar alla bondingfrekvenser. Det är också möjligt att ditt modem av någon anledning fått fel tjänst, varför är svårt att veta. Det är rätt nära deras 24/10tjänst du mäter. Om ni är flera i hushållet så kolla så ingen nedgraderat erat bredband. Är alla test mot Speedtest.net eller är det samma på bredbandskollen's göteborgs-server?

SweCarl: Vad gör du här fortfarande? Du hjälper honom inte med detta påstående. Du bor ju inte ens i Göteborg längre så hur vet du hur det fungerar där nu? Läser du igen så står det att han får som bäst 22mbit och det är ytterst tveksamt att det skulle vara kapacitetsrellaterat vilket ditt problem nog var. Kapacitetsproblem tar LÅNG tid att fixa i koaxnät mot ett normalt fel i nätet alt modemet... Kom med förslag och tips eller så är det det lika bra att vara tyst.

Visa signatur

Dooh!