Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk
Medlem

Jag bokade från Elgiganten den 17e Mars. Har samma "problem" som du har.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kazen:

Webhallen skickade ut spelen idag, och då får man det imorgon alltså på dagen som spelet släpps.

Vad är det att klaga på?

Man vill ha det den 14e så man kan spela när servrarna öppnar dvs kl 24 mellan 14e och 15e.

Webhallen är numera stämplat som ett skitföretag, gjorde också misstaget att köpa det därifrån.

I fortsättningen så gäller: Oh! Hej digital kopia! Åt helvete med fysiska butiker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har fått min kod från Spelbutiken Retro, men kan inte aktivera den. Får meddelandet: "An error has occurred.
The game key you entered cannot be claimed. Please check the key and try again. Alternatively, you can enter this key for a different region by changing the leading part of the www.battle.net URL (ex. "eu.battle.net") in your web browser, or for a different Battle.net account."

Någon annan som köpt därifrån som lyckats aktivera sitt spel?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Bara jag som överväger att köpa digitalt från battle.net för att sedan returnera det som är påväg med posten? Känns ganska fult, men jag vill ju så klart lira ikväll när det går live, som alla andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Säkert någon som frågat detta tidigare i tråden, men jag orkar inte skumma igenom hela (hoppas ni har överseende ).

Vet någon om man kan "spåra" sitt postpaket om man som jag, beställt från webhallen? Jag ser bara att det ligger under "Behandlade", som Skickade/hämtade.

Mvh Andersson

Fick detta som svar från WH idag,

Hej,

Beroende på om din vara levereras som brev eller paket så kommer kollinummer ges ut då brev ej kan spåras.
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss igen,
ha en bra dag!

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Det roliga är att även om webhallen följer reglerna och inget fel med det så ingen kan ju ändå spela föränn vid midnatt idag tidigast? så jag fattar ej varför det ska bli böter när det ändå spelar ingen roll om du ens fick spelet en vecka innan det hjälper ju ingenting direkt att spela tidigare.

Permalänk
Medlem

Undrar om detta är att jämföra WoW i belastning när det kom Tog runda 3-9 timmar att bara komma in och regga skiten
sen tog det någon extra timme att ens logga in på servern.

Väntan har varit brutalt lång men men, några timmar extra gör inte direkt mycket.
Köper liret imorrn och hoppas att alla som satt vakna inatt sover imorrn så man kan logga in i lugn och ro.

Visa signatur

Underhållning: Fractal Design R5 | Intel i5-6600K | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Aorus GeForce 1080Ti Xtreme 11G

Server: Antec P182 | Intel Xeon E3-1230v2 | Gigabyte GA-Z77-DS3H | Corsair PC3-12800 4x8GB | ESXi 5.1

Nas: Fractal Design XL | Intel i3-2100T | Gigabyte GA-Z68MX | Kingston HyperX 2x4GB | 8x3TB | Freenas 8.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det roliga är att även om webhallen följer reglerna och inget fel med det så ingen kan ju ändå spela föränn vid midnatt idag tidigast? så jag fattar ej varför det ska bli böter när det ändå spelar ingen roll om du ens fick spelet en vecka innan det hjälper ju ingenting direkt att spela tidigare.

Jag tror helt enkelt det är så att Blizzard vill att de butiker som har nattevent skall premieras för det, genom att att få vara "först" med att sälja spelen. Och ja, det går ju såklart att köpa direkt via blizzard men deras pris konkuerar inte direkt med butikernas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

Jag tror helt enkelt det är så att Blizzard vill att de butiker som har nattevent skall premieras för det, genom att att få vara "först" med att sälja spelen. Och ja, det går ju såklart att köpa direkt via blizzard men deras pris konkuerar inte direkt med butikernas.

Jag tror snarare Blizzard vill att fler ska köpa det online.

Då får de 60€ rakt i näven istället för 10-15€ eller hur mkt som nu blir kvar när butik, produktion o distribution tagit sin andel från butikskopian.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tivook:

Webhallen är numera stämplat som ett skitföretag, gjorde också misstaget att köpa det därifrån.

Är de ett skitföretag för att de följer Blizzards regler så att de kan få hålla ett officiellt release-event? Du borde rikta din frustration direkt mot Blizzard istället om något, då det är de som satt reglerna. Vem vet, så sur som du verkar vara kanske du ska bojkotta alla Blizzards spel helt då de är ett skitföretag som sätter såna här regler?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade och betalade Diablo 3 på CDON 2008-08-27 så hoppas verkligen jag får det idag:) dom har iaf haft tid på sig att förbereda sig:)

Visa signatur

Ohh Shit!

Permalänk
Medlem

Har fått dagliga uppdatering från sweclockers men ingen cd key från spelbutiken ännu!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

köpte andra spel från spelbutiken bland annat Bf3 bara kod dock men fick den direkt:)

Visa signatur

Ohh Shit!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

Har inte fått kolli ID från cdon, står som skickat, men vad hjälper det. Sen är det kasst att dom inte har telefon support..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Har inte fått kolli ID från cdon, står som skickat, men vad hjälper det. Sen är det kasst att dom inte har telefon support..

Antagligen skickas det som brev direkt till din postlåda och inte paket till postombudet. (Om du inte beställde något stort samtidigt)
Brev har inget kolli ID så dom går ej att spåra.

Permalänk
Skrivet av Tredent:

Antagligen skickas det som brev direkt till din postlåda och inte paket till postombudet. (Om du inte beställde något stort samtidigt)
Brev har inget kolli ID så dom går ej att spåra.

men CE boxar får dom aldrig in i brevinkastet?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem

Det beror på hur stor brevlåda du har.

Dock kan jag tycka att mitt brevinkasst är lite väl snålt. Jag får hämta ut vanliga brev på Ica då dessa inte går in om det är några filmer eller skivor som jag beställt. Har skrivit till värden och frågat men något mer har jag inte hört.

Permalänk
Medlem

Nä det kan ju vara svårare att få in, jag bor i villa med stor brevlåda så skulle nog inte varit något problem så tänkte inte ens på lägenheter.
Får ett "brev" inte plats i brevinkastet så lämnar dom en lapp istället och så får du åka och hämta det på ett postombud efter det sen.

Dock verkar ju CE vara så stort så det nästan borde skickas som paket, jag köpte "vanligt" och det kommer som brev iaf.

Permalänk
Medlem

Ska få det idag. Förbokade det på CDON för länge sen och fick SMS igår om att det blivit inlämnat till posten och är på väg hem till mig, har alltid fått varan vardagen efter att fått sånt SMS. Men var fan är den där förbannade postbilen??!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tredent:

Nä det kan ju vara svårare att få in, jag bor i villa med stor brevlåda så skulle nog inte varit något problem så tänkte inte ens på lägenheter.
Får ett "brev" inte plats i brevinkastet så lämnar dom en lapp istället och så får du åka och hämta det på ett postombud efter det sen.

Dock verkar ju CE vara så stort så det nästan borde skickas som paket, jag köpte "vanligt" och det kommer som brev iaf.

Det är därför man tar sms-avi, du slipper man vänta en dag extra

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Jag är lite sne på webhallen/blizzard faktiskt, beställde för ett halvår sedan och får det kanske idag med posten?
hade jag vetat att jag fick spelet en dag efter så hade jag köpt digitala versionen från blizzard direkt istället.

inte för att det är dödsakut att jag spelade inatt 00:01 men endå,

jag skiter iofs i cd-skivan eftersom jag har laddat ner spelet och allt är klart redan men jag vill gärna ha mitt S/N ..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Om någon här fått sitt paket från cdon idag så skriv här, håller tummarna men jag tvivlar att det kommer idag. Det förra jag beställde kom 3dagar senare efter postad status, fick ett standardsvar från cdon "vår ambition är att du har det på releasedagen" jag kontrade med att det är bra med ambitioner som man kan ha som förklaring när det inte gått som det tänkt, men varför skickade ni det inte i fredags eller torsdags, att skicka det dagen innan och gambla med posten är inte ett sätt att uppfylla sin ambitionsnivå.

Aja jag är inte bitter 10års väntan är över och då gör varken en eller två dagar till någon skillnad. Men det är något speciellt att sitta och vara arg över att det inte fungerar/man kommer inte in, man liksom finner en gemenskap med andras frustration/ilska?

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

chatta med supporten, och det hade blivit något fel i deras system. Har iaf fått kollid nu:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fått det nu, installerar't (6%)

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

chatta med supporten, och det hade blivit något fel i deras system. Har iaf fått kollid nu:D

Satt i chatten precis också =D

Permalänk

Sitter och väntar som en liten bäver...

Kom igen Webhallen!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

f5 f5 f5 f5;D

borde väl komma idag då:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

f5 f5 f5 f5;D

borde väl komma idag då:D

"14 maj kl 15:53 Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud."

Fått något mer än det?

Permalänk
Medlem

" Beräknat leveransdatum är 2012-05-16 efter kl 18:00 "

Får jag up nu när jag kollar mitt kollinummer på postens hemsida.

Tack så mycket för att man ska behöva lida för att man betalade för en collectors edition. Hyfsat less man blir.

webhallen.. no more