Call of Duty: Black Ops 2 "behöver ingen ny spelmotor"

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ja med deras ambitoner så kan det väl vara 8-bits spel! "Skit i spelarna, bara vi får pengar!!"

ta i mer

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Minns det fanns ett företag som gjorde skrivmaskiner "ni vet innan datorn fanns", dom ville inte utvecklas för att allt redan funkar perfekt....

Ja det företaget finns inte kvar idag.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Tyvärr var det enda bra i black Ops zombie mode

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Storyn i cod-spelen är faktist rätt bra måste jag säga, jag har varvat iaf modern-warfare 1 och 2 på flera svårighetsgrader, men jag vet redan utan att läsa recensioner att mw3, black ops osv kommer vara i princip samma spel med lite nya skins och ny story. Värt 600spänn? Verkligen inte. Spelproducenter som pressar sina utvecklare att ta fram spel som "mjölkar pengar" istället för spel som är bra bli allt mer vanligare nu för tiden tycker jag.
Kanske kan valve chocka spelvärlden för tredje gången och sätta lite press på utvecklarna. Önsketänkande?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Ändå kommer vi se kampanjer som lyder: "Black Ops 2 Datorn!! GTX680 3-Way SLI - 3770K @ 4.5Ghz med ett knapptryck! Och en 1920x1080 skärm!! Allt för bara 28,900:-"

^^

Jag tänkte direkt elgiganten XD

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Ähh vafan när man tänker på det är motorn utmärkt för syftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Ja det är ju tur för dig som lever på 2000-talet.

Inget illa menat, var ironisk bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Ähh vafan när man tänker på det är motorn utmärkt för syftet.

Mmm, kanske det. Men 12 år är rätt lång tid. Kanske borde man göra en motor som är perfekt för syftet, jag menar, de har ju pengarna.

Den större anledningen tror jag är att en annan motor som passar inte finns ute för allmänheten.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag tänkte direkt elgiganten XD

Elgiganten är väl snarare tvärt om, dom lurar på kunder datorer som "klarar alla nyare spel på höga inställningar" så sitter det skitkort i datorn.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem

behöver inte läsa ett enda ord i denna tråd för att dra slutsatsen
Haters gonna hate

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

Jag skulle gärna se att dom använder en ny motor
och att dom gör lite mer än så
det har varit samma spel sen call of duty 4

Najj... Call of Duty 4 var ju faktiskt bra.

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Måste säga att det var väldigt dålig grafik

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffyn:

Mmm, kanske det. Men 12 år är rätt lång tid. Kanske borde man göra en motor som är perfekt för syftet, jag menar, de har ju pengarna.

Den större anledningen tror jag är att en annan motor som passar inte finns ute för allmänheten.

Tror du inte att de väntar på nästa generations konsoler då?

Permalänk
Medlem

Hoppas de floppar.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f4Xe:

behöver inte läsa ett enda ord i denna tråd för att dra slutsatsen
Haters gonna hate

Så sant som det är sagt.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

har spelat alla spelen och tyckt de vare helt ok. vissa av dem sämre än andra. men nu är de dags att de byter motor.

har inte vare något fan av BF förens 3:an kom (blev övertalad att köpa de) och man ser ju redan där att CoD kommer tappa spelare om de inte gör nått åt saken väldigt snart....

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Avstängd

Gamla Quake 3 motorn går att beefa upp rejält om man moderniserar den med GLSL.

Permalänk

Går under samma intilligenta påstånden som: "internet är bara en modefluga" (svensk minister 90 tal), "Trabanten är den perfekta personbilen. Den behöver aldrig förbättras" (öst-tysk minister 80 tal)," Ingen kommer någonsin att behöva större minne än 1 MB". (det sade aldrig Gates men skrönan passar här). Bortsett från nostalgivärdet är tex Doom 2, Dune mm skräp idag. Någon verkar inte ha fattat att inom IT och speciellt inom gaming så gäller det att utvecklas eller dö!

BF3 går utmärkt att köra på konsol. Skit grafik i jämnförelse med en gaming PC men inte sämre än andra på konsol tex MW3 ! Synd med tanke på att CoD var väldigt nyskapande en gång i tiden.

Slut kommentar: Famus last word!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Valve har använt samma DX9-motor sedan 2004. Gnäll mer.

Permalänk
Avstängd

Det är väl självklart att dom inte byter motor innan release av nya konsolgenerationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leijon89:

Det är väl självklart att dom inte byter motor innan release av nya konsolgenerationen.

Varför det?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Valve har använt samma DX9-motor sedan 2004. Gnäll mer.

Skillnaden här är ju att jämfört med Portal 1 ser det ju extremt mkt bättre ut, och att Portal 2 faktiskt är ett bra, originelt spel.

Medans CoD å andra sidan är definationen utav CTRL+C - CTRL+V...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

*Dunkar huvudet i bordet* Varför envisas dom med DX9? Kanske bättre om de blev duktiga på något annat eller är dom ett gäng konservartister på utvecklarfronten?

Det är för att den enorma mängden Ekksbokks 360 och Peesstree definierar konsumentmarknaden för spel av den här typen. De hör till DX9generationen och det kommer inte att bli mycket DX11 spel innan nästa generation konsoler kommer ut.

Det är inte bara svårare att använda piratkopierade konsolspel - din konsol blir svartlistad om du blir detekterad - utan konsolspel kan också säljas till högre pris, eftersom piratmöjligheterna är begränsade. Så det är win/win att göra spel till konsoler.

Permalänk
Inaktiv

Förväntar man sig ngt annat från CoD? De kommer fortsätta mjöka namnet och fler kommer köpa det.

Permalänk

Ännu ett spel där vi kommer få se en j*vla massa videos i BO2 där p12'er gör 360 no scope och alla spelare på servern skriker "OOOOOOOOOHHHH!!!!"

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem

hahah så djävla tragiskt. Släpper en ny titel varje år och det enda syftet är tjäna pengar. Vid spelsläpp förväntar man sig iaf bättre grafik än ett X-antal år gammalt spel. Ska aldrig gå i den där COD-fällan igen och supporta girig e-sportdödare

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saya:

Valve har använt samma DX9-motor sedan 2004. Gnäll mer.

Source-motorn har dock genomgått många uppdateringar genom åren. Kika bland annat på http://en.wikipedia.org/wiki/Source_%28game_engine%29#Modular...
Om du tittar på t.ex. HL2 och något av Valve's senare spel ser du stor skillnad mellan dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av obeleaf:

hahah så djävla tragiskt. Släpper en ny titel varje år och det enda syftet är tjäna pengar. Vid spelsläpp förväntar man sig iaf bättre grafik än ett X-antal år gammalt spel. Ska aldrig gå i den där COD-fällan igen och supporta girig e-sportdödare

Tror du precis definerade ett företag. :/

Folk köper ju skiten år efter år, varför sluta?

Permalänk
Medlem

Mjaaa. Affärsmässigt gör Treyarch det rätt. Det kan jag förstå. Men kommer inte röra cod spelen längre. Helt enkelt tröttnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Det dem egentligen säger är: "Vi behöver inte anstränga oss för att göra Black Ops 2 bättre, det kommer sälja som smör ändå."

"Huvudet på spiken"

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck