Ny Speldator Intel/nvidia 10-12k
Min nuvarande dator håller på att brinna upp, därför har jag nu bestämt mig för att ersätta denna med en ny hel och ren dator.
Skapar denna tråd för att höra ifall det finns någon som har tips på förbättringar, jag personligen har inte så mycket koll när det kommer till vilka komponenter som är bäst i förhållande till pris men vill helst försöka ligga på en prisklass runt 10 - 12k
Vad jag är ute efter är en Speldator som kan spela de senaste spelen utan problem med stabil fps och som håller ett antal år, samt har uppgraderings möjligheter.
Detta är vad jag satt ihop som ett utkast.
Länk till Kundvagnen - http://www.inet.se/kundvagn/visa/1822756/2012-05-20
Hur skulle denna klara alla de senaste spelen, hur framtidsvänlig är den?
Dessa är de komponenter jag funderar mest över.
Processorn - Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Nätaggregat - Corsair Gaming Series 700W 80+
Gpu - ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII
Vad jag hört så ska det inte vara så stor skillnad mellan ivy bridge och sandy bridge, jag har hört att Intel Core i5 2500K 3,3GHz skulle prestera bättre än de senare modellerna då dessa lider av värme problem, stämmer detta? Kan tillägga att jag planerar att överklocka processorn.
Det nätaggregatet jag kör på just nu är ett Corsair 650w och det värkar vara denna rackare som satt eld på datorn. Men vad jag vet så är Corsair ett företag man kan lita på när det kommer till kvalite, undrar ifall det finns någon som har erfarenhet av Corsair Gaming Series 700W 80+ och kanske har lust att intyga att detta är ett bra köp?
Sen var det hjärtat av speldatorn, Grafikkortet. Mitt nuvarande kort har bara varit besvär sen dagen jag köpte den, det är en ati 4870x2 hd och med detta kort har jag haft en massa värme problem och annat dyl. Nu när jag ska införskaffa ett nytt kort är detta något jag helst vill undvika, vad jag vet så ska ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII klara sig bra på just den fronten men hör gärna om någon har något att tillägna om detta.
Tack för svar!