Varför är så många på Sweclockers negativa till Apple?

Permalänk
Medlem

Varför är så många på Sweclockers negativa till Apple?

Jag kan inte förstå varför så många på Sweclockers är så otroligt negativa till Apple och deras produkter. Apple är ju dem som alltid är först med ny teknik så vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Apple är ju dem som alltid är först med ny teknik så vad är problemet?

Roligaste på länge. Där har du varför många är negativa till Apple. Apple är inte alltid först med ny teknik, vet inte om denna tråd är för att locka hit trollen eller inte.

Permalänk
Medlem

Alltid först med ny teknik? När är de någonsin det förutom saker som skärmteknik? Ett av problemen är förmodligen de relativt dyra priserna jämfört mot prestandan man får med deras datorer.

Permalänk
Medlem

1. Apple är inte först med ny teknik, de marknadsför sig dock bättre än de som ofta är först (stor skillnad).
2. Apple och folk som gillar att pilla och ändra i sina datorer = </3

Apple anser att deras användare inte har kunskapen eller ens rätten att använda deras produkter som de själva vill, på ett forum som i grunden är för folk som moddar, bygger eget osv går inte det hem så bra.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tar ett helt underbart citat från tråden om Apple TV, summerar typ allt.

Skrivet av Smurfn:

Apples TV kommer var fantastisk, revolutionerande, ja helt enkelt magisk.

En tid efter lanseringen kommer folk att glömma att TV faktiskt fanns innan Apple kom in i bilden. Som kristi födelse kommer Apple-TV att införa en ny tideräkning. År 0 inom TV-världen. Alla TV-apparater och liknade tjänster som lanseras efteråt kommer automatisk att jämföras med Apples. Som om de var först. Det som fanns innan har helt enkelt ingen betydelse längre.

Inom loppet av ett par år kommer Samsung att lansera en TV. Men! Den här gången blir de stämda av Apple. Stämningsansökan kommer ungefär se ut så här:
- Fyrkantig med ram runt om.
- Färg på skärmen.
- Man kan byta kanal (som Apple på något märkligt vis har fått patent på).
- Man kan titta på den.

Jag kan redan nu känna magin. Kan ni?

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

1. Alla har minst en apple produkt(iphone är vanligast)
2. Spärrad mjukvara
3. Spärrad hårdvara
4. Många spel finns ej till OS X
5. Inte ny teknik, de snor något nån annan gjort och marknadsför det bra(se iOS 5, ett jävla skämt)
6. Dålig pris/prestanda
7. Hatar apple som företag(iallfall jag)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Nu har du redan fått några svar från folk som inte har koll.

Apple är ofta tidiga med nya saker / ta bort gamla saker.

Thunderbolt någon?
Skrota disketter?
Wlan had apple alltid varit snabba med att lägga till senaste standarden.
Om jag minns rätt var apple visserligen inte först med USB, men tidiga.

Om nu ryktena stämmer så är apple "först" med högupplösta skärmar och skrotad DVD (utöver "ultrabooks").

Problemet är att folk på sweclockers har svårt att se längre än cpu och gpu. Möjligen att de noterar RAM och hårddisk också.
Hårdvara utöver det verkar inte räknas för de flesta här.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

För att det är coolt att dissa Apple.

TELL ME I'M WRONG BITCHES!!!!!!!

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

För att Sweclockare läser oftast på innan de köper en vit plastbit.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Thunderbolt någon?
Skrota disketter?

Om nu ryktena stämmer så är apple "först" med högupplösta skärmar och skrotad DVD (utöver "ultrabooks").

Problemet är att folk på sweclockers har svårt att se längre än cpu och gpu. Möjligen att de noterar RAM och hårddisk också.

Så apple kom på Thunderbolt, nej de tar en befintlig teknik och marknadsför den...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

TELL ME I'M WRONG BITCHES!!!!!!!

o ironin som kan ses om man även läser signaturen, en perfekt Apple kund...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

För att Sweclockare läser oftast på innan de köper en vit plastbit.

Nej nej, inte plast. Aluminum. Fint ska det va!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

1. Apple är inte först med ny teknik, de marknadsför sig dock bättre än de som ofta är först (stor skillnad).
2. Apple och folk som gillar att pilla och ändra i sina datorer = </3

Apple anser att deras användare inte har kunskapen eller ens rätten att använda deras produkter som de själva vill, på ett forum som i grunden är för folk som moddar, bygger eget osv går inte det hem så bra.

När det gäller ny teknik så tänker jag först och främst på skärmpaneler. Apple var först ut med en 30 tums skärm med 2560x1600 upplösning, sedan tog det ett par månader och så släppte en massa andra företag samma panel. Sedan var även Apple först ut med 27 och 2560x1440, ett litet tag senare så kom samma panel från andra företag. Nu snart kommer Apple ut med en 32 tums datorskärm med 3840x2160, vad tror ni kommer hända? självklart kommer Dell, samsung, hp etc att släppa samma panel nägra månader senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

1. Alla har minst en apple produkt(iphone är vanligast)
2. Spärrad mjukvara
3. Spärrad hårdvara
4. Många spel finns ej till OS X
5. Inte ny teknik, de snor något nån annan gjort och marknadsför det bra(se iOS 5, ett jävla skämt)
6. Dålig pris/prestanda
7. Hatar apple som företag(iallfall jag)

Ta bort punkt 1 och delivs punkt 5 så har du mina anledningar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag blir i allafall mest sur på att alla säger att Appleprodukter är bäst, på vilket sätt?
Prestanda? Knappast..
Känsla? Smaken är som baken..
sen är de sjukt överpris på alla appleprodukter, möjligtvis är det ok prissättning på ipad o ipod men datorerna och iphone.. ett skämt..

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Thunderbolt någon?
Skrota disketter?

Så du menar att Apple var först med thunderbolt?? Ser ut som du gått i deras fälla! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

När det gäller ny teknik så tänker jag först och främst på skärmpaneler. Apple var först ut med en 30 tums skärm med 2560x1600 upplösning, sedan tog det ett par månader och så släppte en massa andra företag samma panel. Sedan var även Apple först ut med 27 och 2560x1440, ett litet tag senare så kom samma panel från andra företag. Nu snart kommer Apple ut med en 32 tums datorskärm med 3840x2160, vad tror ni kommer hända? självklart kommer Dell, samsung, hp etc att släppa samma panel nägra månader senare.

Vet var du hittar detta om Apple 32" skärmen. Men din post om Sharp 32" skärmen med denna upplösning då? Själv hittade jag med en snabb google sökning inget om Apple skrämen. Dock spenderade jag inte många sekunder.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Sharp gör Apples skärmar så dom har nog inte kommit på så mycket

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Nej nej, inte plats. Aluminum. Fint ska det va!

PLAST* Inte plats ;P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tja... Det är ju lika på "modet" att tycka illa om Apple som det är att ha en valfri produkt från nämnda företag. Tycker att hela diskussionen är oerhört löjlig och försöker hålla mig borta från liknande trådar egentligen, då folk endast slänger okvädesord och kommer med helt ogrundade falsarier. Ta som exempel kommentarstråden till nyheten från idag om att Apple ska öppna en butik i Sverige.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

PLAST* Inte plats ;P

Missade det helt, så blir det med 1h sömn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag kan inte förstå varför så många på Sweclockers är så otroligt negativa till Apple och deras produkter. Apple är ju dem som alltid är först med ny teknik så vad är problemet?

Hur menar du?

Att dom pressar in fler pixlar i deras skärmar och höjer priserna varje år?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Andra företag har också börjat att fippla med nya skärmar (med höga upplösningar) apple är nog bara först med att marknads föra det.

Permalänk
Medlem

Allt för dyra produkter som funkar lika bra som min sko.

KOLLA HÄR! HÄR HAR DU EN SNYGG DATOR FÖR HELA 12 000:-!

OM DEN PRESTERAR BRA FÖR PRISET? NAE DEN E VÄRDELÖS MEN FÖR FAN KOLLA SKALET.

Meanwhile in Apple.

Permalänk
Medlem

höga priser dålig prestanda!!!!!inget finns till mac osxD läste någonstans att iphone4 är en överklockad version av trean!! och mobilerna blir så varma att de skaffade glas istället för alu, de blir fortfarande varma! iphone 4s reklam, du kan prata med din iphone!!! wtf det kunde man också på trean och vem är så depnemerad! jag har en glaxy z/r och jag skriver ifrån den nu och jag kör med datorview och funkar sjukfint, medan iphone laggade sönder xD allt jag skrev kom efter en timmexD apple datorer kostar miljoner och min 4k dator presterar bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Vet var du hittar detta om Apple 32" skärmen. Men din post om Sharp 32" skärmen med denna upplösning då? Själv hittade jag med en snabb google sökning inget om Apple skrämen. Dock spenderade jag inte många sekunder.

Sharp har investerat dyra pengar i en ny panelfabrik för Sharp. Apple vågar va först ut med att sälja nya paneler med nya upplösningar, sedan tar alla andra efter.

Permalänk
Medlem

Apple murar in sig och sina produkter. Gillar inte deras strategi. Lite för högt pris kontra vad man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

o ironin som kan ses om man även läser signaturen, en perfekt Apple kund...

Löl.

Skrivet av Or0s:

Apple är inte alltid först med ny teknik

Skrivet av Marcusk:

När är de någonsin det förutom saker som skärmteknik?.

Skrivet av Ferrat:

Alltså jag vill först och främst säga att jag avskyr Apple och har sedan länge bojkottat alla deras produkter. Men även om ovanstående kommentarer visserligen stämmer, åtminstone i majoriteten av fallen, får man väl ändå medge att Apple trots allt ofta är först med att implementera redan existerande teknik på nya produkter på ett vettigt och någorlunda tilltalande sätt. De är lite som Nintendo i det avseendet.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Kunskapen hos swec folket är generellt sett högre än landets befolkning, alltså kommer du stöta på mer folk på sweclockers som inte tycker om apple.

Inget större fel på Apple dock passar utmärkt till folk utan kunskap. och det är dem som köper produkterna, Så ser inget fel här alls.

Permalänk
Medlem

Det finns en stor orsak till varför sweclockers medlemmar föredrar PC och PCmoddning före ett överprisat Apple i alla dess former och det är att vi på sweclockers är mer pålästa än medel-svensson och inte går på APPLE´s reklam.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking