Diablo III slår försäljningsrekord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Jaså?

http://www.eurogamer.net/articles/2012-01-10-diablo-3-console...

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/129460-diablo_ii...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Åter igen ett bevis på att bra spel säljer, dåliga spel piratkopieras!. I diktaturer typ Iran, Kommunistiska östeuropa(borta sen 22 år) mm röstar folk med fötterna. Inom PC-världen röstar folk med piratkopiering!

Titta på de som klagar mest på piratkopiering. De har nästan alltid har några skräp spel bakom sig, som hamnade på reahyllorna.

Sen är det hatten av för Blizzard! De har visat vägenmot framtiden för PC-spel med Warcraft 2, Diablo, Starcraft, Diablo 2, World of warcraft, Starcraft 2 och nu Diablo 3.

Så tokigt var/är inte Mw3. Jag tycker faktisk att singel player Kampanjen i Mw3 är något bättre än BF3. Men i multiplayer vinner BF3 stort. Och man måste komma ihåg att många bara spelar singel player.

Ja men Battlefield 3 sålde ju bara 10 miljoner på en hel vecka, medan mw3 som sagt sålde det samma på en dag. Mw3 måste således vara sju gånger bättre än Battlefield 3 samt 3 gånger bättre än Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är snarare så att man inte ska tvingas vara uppkopplad. Så sent som förra sommaren grävde de av fibern till mitt hus vilket gjorde att jag inte hade något internet på 8 jävla dagar. Med Blizzards system så kan jag inte ens spela singelplayer på en produkt jag har hostat upp 500kr på...

Datorn kräver el också. Tänk så dumt att de konstruerat den så, om de gräver av eltillförseln till mitt samhälle kan jag ju inte använda datorn jag hostat upp 20.000 kr för!

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

ser att en del snackar om piratkopiering och sånt utan tillräcklig kunskap

det blev populär att de som laddar ner film, musik och programvara utan rättighet till det kallas för pirater, dock de är inte det, kopierar man CD/DVD och säljer de så får man piratkopior, i de fall kan man säga att piratkopiering minskar inkomst för utvecklare/artister och alla inom branschen
laddar man när program så gör man kopia och delar man den (typ genom nerladdning av torrent som delar den ut vidare under samma tid) så blir det inte piratkopia, det är fortfarande ju originalet dock i fler kopior än som tillåts och här det är inte lika farlig för branschen
om man blir ärlig så hur många av de som laddar spel och andra immateriella grejer skulle köpa de om det gick inte ladda? hur många kommer köpa spel efter test av den riktiga spel, hur många sliper att vara sura för att ha köpt spel som hade bra reklam och pr folk (som hype för diablo 3)
för många av oss att ladda ner spel är att testa den (demo), blir man besviken så dumpar man spel, är den kul så köper man den, har man inte råd så köper man inte den ändå, alltså jag ser det bara som vinst för branschen, alltså även de som skulle aldrig köpa spel (ingen chans att testa eller inga pengar) kommer säga till sina vänner om det, att den är kul osv, för online får man fler spelare som ger stämning till den

jag vet att visa håller inte med mig, speciellt giriga gubbar, och vill även stoppa försäljning av begagnade spel för att tvinga alla att köpa nytt, det känns fel att man köper ngt och får inte göra mycket med den, du får inte kopiera den, får inte låna den, sälja den vidare osv
om man köper målning så har du fullt rätt att bränna den, måla på den, sälja vidare osv, varför får jag inte göra så med min windows, musik eller filmer? varför vill de ha en system som förhindrar det? är man girig så... och konsumenter ska bara betala

varför minecraft blev så populär, jo, det är en kul spel med massor av möjligheter, men titta också på distribution, och säg till mig att markus får dålig lön

Permalänk
Medlem

Det är ingenting som är bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

*Must resist urge* !#(¤)!#¤(

Stora bokstäver och punkter så att texten går att läsa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Datorn kräver el också. Tänk så dumt att de konstruerat den så, om de gräver av eltillförseln till mitt samhälle kan jag ju inte använda datorn jag hostat upp 20.000 kr för!

Det där med elen är svårt att komma undan, kan inte säga samma sak om beslutet om att hosta all data i molnet. Det är ett designbeslut för att kunna tjäna pengar.

Permalänk
Medlem

Poängen är här att MW3 har sålts i 9 miljoner men eftersom de inte bara har sålts till PC så är det troligen inte sannolikt att de slår Diablo 3s PC-försäljning. Hade en länk som sa att av dessa 9 var 5 miljoner till Xbox, och då krävs det att försäljningen till PS3 varit under en halv miljon första dagen vilket jag är tveksam till. Men visst, siffror bör kunna gå att få fram.

Däremot är Diablo 3 än så länge bara till PC (om vi nu även kallar mac med x86hårdvara för PC). Därför kan vi tänka oss att de publicerades siffrorna endast är PCförsäljning, medan som sagt, MW3s siffror inte endast är PC. Därför: D3 > MW3 när det kommer till PCförsäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja men Battlefield 3 sålde ju bara 10 miljoner på en hel vecka, medan mw3 som sagt sålde det samma på en dag. Mw3 måste således vara sju gånger bättre än Battlefield 3 samt 3 gånger bättre än Diablo 3.

ja men här snackar har lite fel, bf3 är faktisk ny tack vare dice, mw3 är från infinity ward som gjorde två mw innan med bra betyg

även om bf3 är bättre än mw3 (typ frosbite) så det handlar om spelarens preferens, jag har spelat alla call of duty sedan tvåan, har provat bf3 under beta och jag gillar inte mekaniken i spelet, är van med modern warfare, de ändrar inte mycket så att det känns bra och man kan "owna" utan en månad inlärning

därför tror jag mw3 sålde mycket bättre, de hade större kundkrets, jag älskar SP med den filmiska upplevelse men MP är riktig bra för mig också
gillar man BF3 bättre, visst det är OK, alla gillar ju olika grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

*Must resist urge* !#(¤)!#¤(

Stora bokstäver och punkter så att texten går att läsa...

Sorry, var tvungen att säga lite med!

Men för detta ämne måste man ha hel artikel som skulle förklara hur det står i lagen, hur det fungerar osv! Man kan inte gå bara på skitsnack från antipiratbyrå osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

ja men här snackar har lite fel, bf3 är faktisk ny tack vare dice, mw3 är från infinity ward som gjorde två mw innan med bra betyg

även om bf3 är bättre än mw3 (typ frosbite) så det handlar om spelarens preferens, jag har spelat alla call of duty sedan tvåan, har provat bf3 under beta och jag gillar inte mekaniken i spelet, är van med modern warfare, de ändrar inte mycket så att det känns bra och man kan "owna" utan en månad inlärning

därför tror jag mw3 sålde mycket bättre, de hade större kundkrets, jag älskar SP med den filmiska upplevelse men MP är riktig bra för mig också
gillar man BF3 bättre, visst det är OK, alla gillar ju olika grejer

Knappast, du gillar det endast för det säljer bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tatus_se:

Sorry, var tvungen att säga lite med!

Men för detta ämne måste man ha hel artikel som skulle förklara hur det står i lagen, hur det fungerar osv! Man kan inte gå bara på skitsnack från antipiratbyrå osv

Du menar de idioterna som påstår att piratkopiering är som att stjäla någons bil?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag menar inte att dementera någon, jag bara diskuterar ämnet, så ta inte illa upp.

Diablo 3 är en förnyelse (subjektivt?), fräschare grafik, storyn (om än aningen tunn) och nya skills.
Battlefield 3 är en förnyelse, fräschare grafik, ingen story (eller?) och nya vapen.

Call of Duty....ja, det är Call of Duty; samma skit i ny förpackning.

Det är för att du jämför Diablo 3 med Diablo 2. Jämför Diablo 3 med diabloklonerna så kommer du märka att D3 hör hemma på 90-talet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag menar inte att dementera någon, jag bara diskuterar ämnet, så ta inte illa upp.

Diablo 3 är en förnyelse (subjektivt?), fräschare grafik, storyn (om än aningen tunn) och nya skills.
Battlefield 3 är en förnyelse, fräschare grafik, ingen story (eller?) och nya vapen.

Man ska nog inte klaga på BF3s story med en jämförelse med BF2, eftersom den sistnämde saknade story helt och hållet.

Permalänk
Medlem

D3 är ju helt sjukt bra ju, gillar det riktigt skarpt, och det är tur att det är lätt att farma guld för med det nya begreppet "dbl" death by lagg så går det massor till reparation av gear, men trots det och med viss förståelse för detta med bakgrund av dom siffror som kom till dagen nu ,så är det värt varenda peng från mig. Saknar inte D2 så mycket när jag har detta istället.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Alltid kul när det går bra för spelskaparna! Man kan ju bara hoppas att andra spelskapare, men framför allt mediaindustrin, inser att det går att lyckas och att folk KÖPER deras produkter om det är något att ha! MEN det kommer aldrig att hända... så mkt lättare för dem att bara skylla på annat och stämma folk på miljonbelopp! Fyyy F@@@@N för dom!
Anyway, kul att de lyckats så bra med D3!

Permalänk

vad vare BF3 hade för försäljningsrekord nu igen har glömt ? hade dom 2.5 nånting eller hur var det ?

Permalänk

Då kan de ju lägga pengarna på nya/fler servrar till europesektionen. Americas funkar alltid men heroes är ju på europe.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som uppfattar storyn i 3:an som en parodi av del 1 och 2 i serien?
Det hela känns helt missriktat...och löjlig.
Det som är bra med spelet är ju gameplay. Det är snyggt gjort också fast jag hatar den tecknade stilen.
Det finns inte heller nåt djup i spelet men det ska man kanske inte förvänta sig av hack and slash spel.

Stora problem med servrarna vid lanseringen men det tog inte slut där. Just nu får jag error 37 igen! Hänt flera gånger sedan spelet släpptes.
Aldrig varit med om att inte kunna spela ett singelplayer spel tidigare!!!!!!!
Vi snackar ju inte om några nybörjare direkt utan om Blizzard för fan...de ska bara kunna hantera detta med servrarna.
Är riktigt förbannad på sånt skit.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Är ju knappast Blizzards fel att några arbetare gör en missbedömning.

Dagens I-landsproblem.

Har vi verkligen gjort oss så beroende av internet? Skrämmande.

Att min fiber grävs av är inte Blizzards fel nej. Men att designa spelet så att alla data förutom de rent konstnärliga artefakten måste hämtas via deras servrar är. De hade istället kunnat göra så att objekt och karaktärer inte kan överföras till mp-läget, och därmed tillåta sp utan internetanslutning.

Komiskt att du nämner att vi gjort oss beroende av internet när Blizzard precis har gjort det till ett tvång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

...Sen tog det ju...11 år? så frågan är ju faktiskt VAD utvecklarna faktiskt sysslat med

Skrivet av GaMeR2K5:

Är ju knappast Blizzards fel att några arbetare gör en missbedömning.

Dagens I-landsproblem.

Har vi verkligen gjort oss så beroende av internet? Skrämmande.

"Har vi verkligen gjort oss så beroende av internet? Skrämmande."

öh va?
Är det inte så att det är blizzard som har gjort folk mer beroende av internet p.g.a DRM?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

"Har vi verkligen gjort oss så beroende av internet? Skrämmande."

öh va?
Är det inte så att det är blizzard som har gjort folk mer beroende av internet p.g.a DRM?

Har väl diverse teorier ang. DRM men det är inget jag kommer ta upp på Swec då dem är ganska luddiga (Storebror ser dig osv)
Men allmäna uppfattningen är väl att det är piss, men visst det funkar ju..i kanske 1 vecka

Vet när Ubisoft skröt om sitt DRM-skydd och hur ogenomträngligt det var, ändå låg AC:Brotherhood ute på nätet två veckor före launch...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

nja , nu måste man dock ta hänsyn till att man är tvungen till att vara online för att spela det , vilket gör att dom personer som skulle piratkopierat var tvungna till att köpa det. .. Så med andra ord är blizzards "DRM" framgångsrikt.

Skrivet av AndreaX:

det visar la mest bara att 24/7/24/365 DRM är vad som behövs för att det inte ska vara så.

samt att man inte bör förflytta sig alltför långt från WoW möjligen.

Ja, eller så skämtade jag

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Blizzard är inte skyldiga att ens producera ett spel, så sluta klaga. Men det är ju trots allt det svenskar gör bäst . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Förtillfället är Diablo 3 endast till PC.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66994-diablo-iii-3-... <<< ---- PS3 Och Mycket troligt till xbox 360 också

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Blizzard är inte skyldiga att ens producera ett spel, så sluta klaga. Men det är ju trots allt det svenskar gör bäst . . .

Detta är ett diskussionsforum och tråden handlar om Diablo 3. Det är klart som korvspad att man ska ta upp för och nackdelar med spelet då.
Om du tror att svenskar skulle vara några experter på att beklaga sig så tror jag du behöver resa mer. Mer typiskt för en svensk är att sitta tyst och inte yppa ett ord även om det gräver djupa hål i själen.

Permalänk

Jag köpte spelet för jag tyckte det verkade roligt, och jag gillar det. Spelade inte mycket D2 så det påverkade mig inte.
Sen alla som jämför D3 med D2 och är besvikna på D3, är det kanske inte så att ni var 10 år yngre när ni spelade D2. och är det inte lite så att det mesta man gjorde när man va yngre var roligare och mer extatiskt. Jag vet med mig själv att jag har svårt att bli lika euforisk över spel och dyl idag som när jag var barn, man har helt enkelt varit med om mycket mer och är mycket mer svår imponerad. Med det sagt så vill jag bara säga att jag tycker D3 är kul och jag är nöjd över den stund jag kommer vara road av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Knappast, du gillar det endast för det säljer bättre.

jag gillar inte mw3 för den säljs bättre, den säljs bättre för just denna märke med kvalitet från infiny ward är längre på marknaden och har fler spelare än BF3 från dice som började precis innan bf3 för att visa att de kan sin sak, hur som helst fler spelare är vana med call of duty (dock jag gillar bara infinity ward verk) och därför den säljs bättre, BF3 kan vara bra men det ska ta lite tid innan de ska ha lika många spelare som MW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Så du är svensk? intressant..

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.