Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Spotniks var ett häftigt band förr. Avataren visar min egen lilla hackare :)

Permalänk

Sitter du på Mallorca just nu? I så fall kommer länkar till Kjell & Co. inte hjälpa sig så mycket på resa right?

Annars så kommer du att behöva en USB-WiFi dongel som har stöd för den trådlösa standarden som används i områden, för att helgardera dig så köper du en som stödjer ALLT i dagsläget, dvs a,b,g och n - då kan du ansluta!

USB kabeln kan vara upp till 5 m lång utan förstärkning i form av en hub eller aktiv förstärkare.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spotnick:

Tror du det, min fru har doktorsexamen och är läkare, antagligen påläst liksom jag.

Ja du, ditt språk tyder ju inte på någon högre svensk akademisk utbildning. Jag har ännu inte lyckats förstå meningen med tråden då det är extremt svårt att förstå vad du vill få ut av det du skriver.... Men underhållande iaf!

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Din netgear-dongel bör duga alldeles utmärkt till att koppla upp dig till hotellets wlan med.

Varför ska folk alltid dra igång och börja diskutera helt irrelevanta saker istället för att bara svara på en enkel fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spotnick:

Tror du det, min fru har doktorsexamen och är läkare, antagligen påläst liksom jag.

Åh fan, då kan du ju hänvisa till någon legitim studie som säger att det är farligt.
Medan du letar så kan du ju fundera på hur mycket energi det är i strålningen från sändaren som de använder där på mallorca eller vad det nu är för ställe du är på.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tejprullen:

Sitter du på Mallorca just nu? I så fall kommer länkar till Kjell & Co. inte hjälpa sig så mycket på resa right?

Annars så kommer du att behöva en USB-WiFi dongel som har stöd för den trådlösa standarden som används i områden, för att helgardera dig så köper du en som stödjer ALLT i dagsläget, dvs a,b,g och n - då kan du ansluta!

USB kabeln kan vara upp till 5 m lång utan förstärkning i form av en hub eller aktiv förstärkare.

Vi kan åka eller ev. avbeställa. Jag vill ha en kabel eller stanna hemma.

Skrivet av Cimbom3:

Ja du, ditt språk tyder ju inte på någon högre svensk akademisk utbildning. Jag har ännu inte lyckats förstå meningen med tråden då det är extremt svårt att förstå vad du vill få ut av det du skriver.... Men underhållande iaf!

Då ar du fel bildning för så enkla frågor som andra trasslar till och en del reder ut.

Skrivet av akatabrask:

Din netgear-dongel bör duga alldeles utmärkt till att koppla upp dig till hotellets wlan med.

Varför ska folk alltid dra igång och börja diskutera helt irrelevanta saker istället för att bara svara på en enkel fråga?

Duger Belkin också då?

Egentligen ska OT anmälas, görs det här?

Skrivet av Enity:

Åh fan, då kan du ju hänvisa till någon legitim studie som säger att det är farligt.
Medan du letar så kan du ju fundera på hur mycket energi det är i strålningen från sändaren som de använder där på mallorca eller vad det nu är för ställe du är på.

Läste på strålning senast när ett halvt hus hade detsamma i för hög grad och kan leda till ohälsa. Sedan är det sammantagna efkter man ska fundera över, om man vill leva länge.
Själv lever jag ganska normalt, hustrun tar mer risker och jag försöker skyda våra små barn som skadas lättare.

Men detta är OT och kanske passar i en ny tråd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spotnick:

Vi kan åka eller ev. avbeställa. Jag vill ha en kabel eller stanna hemma.

Då ar du fel bildning för så enkla frågor som andra trasslar till och en del reder ut.

Duger Belkin också då?

Egentligen ska OT anmälas, görs det här?

Läste på strålning senast när ett halvt hus hade detsamma i för hög grad och kan leda till ohälsa. Sedan är det sammantagna efkter man ska fundera över, om man vill leva länge.
Själv lever jag ganska normalt, hustrun tar mer risker och jag försöker skyda våra små barn som skadas lättare.

Men detta är OT och kanske passar i en ny tråd?

Du har fått en hel del svar och verkar fortfarande inte vara nöjd. Vad vill du att vi ska ge för svar som du inte redan fått?
Och nej, det är inte vi som har problem med läsförståelsen, det är du som inte kan uttrycka dig klart.
Att din fru har en doktorsexamen betyder inte att du varken kan stava eller automatiskt blir doktor i allt. Att vara läkare innebär inte heller att man kan allt om hela kroppen, särskilt inte eftersom inte alla läkare har samma åsikter. Faktum är att det är totalt irrelevant. Dessutom har du fått bevis och påpekanden som styrker det som sagts om strålningen, men det ignorerar du. Det är du som kommit hit för att få hjälp, se då till att ta åt dig och tro inte att du sitter på någon slags tron. Om du vill ha hjälp är det du som ska se till att din fråga kommer fram klart och tydligt. Det är du som ska vara tacksam, inte näsvis.

Hur som helst når strålningen från det trådlösa nätverket dig ändå, oavsett om du använder det eller inte. Den extra strålning ditt trådlösa nätverkskort genererar är, som så många redan sagt, en mikroskopisk mängd av den strålning du får i dig från andra saker såsom mobiltelefoni, radio och TV. Men du envisas med att vilja ha ditt nätverkskort på en annan plats än din dator, och då kan jag från dina frågor tänka mig två scenarion;

1. Du vill undvika strålningen från ditt trådlösa nätverkskort genom att placera det på en annan plats än din dator? Köp ett USB-nätverkskort och en förlängningssladd. Samtliga märken "duger", men ett nätverkskort som dessutom har extern eller iallafall stor antenn vore nog att föredra eftersom räckvidden verkar vara begränsad. Jag skulle köpa t.ex. D-Link DWA-127.

2. Du vill få en TP-kabel till din dator och använda hotellets trådlösa nätverk? Köp en brygga. Jag har ingen erfarenhet av detta personligen men enligt omdömen ska t.ex. TP-Link TL-WA901ND vara en bra produkt.

Om det är något annat än dessa två scenarion du har frågeställningar kring, vänligen omformulera din fråga på ett mer detaljerat sätt och med korrekta termer.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hehe, fint svar ZalnT nu verkar han ha gett upp.
Är an rädd för en strålning som i dagens samhälle är omöjlig att unvika, för ifall han sitter i hotellet, så borde han väl ändå bli utsatt för wifin?

Ja menar wifi är väl ingen riktad laserstråle som bara finns där en mottagare finns?

Och nej, jag har ingen hög Svensk Akademisk utbilding, men jag försöker ändå! ;D

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Skaffa dig ett externt trådlöst nätverkskort till vilket du köper en extra stor antenn - då förlängs din mottagningsräckvidd och du kan surfa på hotellets WiFi även om du är en bit bort från accesspunkterna.

Jag är egenföretagare och förstår ditt dilemma väl. Man är aldrig ledig och måste mer eller mindre alltid vara uppkopplad. Inget konstigt med det.

Se också till att koppla in det och testa det innan du åker - så du är säker på att du förstår hur man använder det innan du hamnar där du behöver använda det
.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

"vem vill vara utan internet"

Tja, jag tar min semester som semester, och utan nät är ju bara en bonus.

"när barnen är ute och leker"

Bara häng med och ha kul med ungarna.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Vad det gäller sakfrågan är jag nöjd, vi kan använda det vi har. Övrigt OT återkommes till.

Visa signatur