Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

mitt d3 status ändrades precis till släppts för plock

edit: nu skickad

Edit2: Sitter nu med mitt Diablo III i handen

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Kom även ihåg att de har plock på söndag på komplett, så man har fortfarande chansen att lägga beställning

Permalänk

Hejsan!
Visste inte var jag skulle lägga denna kommentar så tänkte att deras egna tråd var bäst.
Undrar om man kan åka in till någon av era återförsäljare och lämna sin dator där och få den reparerad i så fall hur lång tid tar det?
Datorn är så klart köpt hos er.

Snabba svar uppskattas då vi kan åka in o lämna den redan imorgon i så fall

Visa signatur

Kul med jul, så länge det rullar!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ybernisse:

Hejsan!
Visste inte var jag skulle lägga denna kommentar så tänkte att deras egna tråd var bäst.
Undrar om man kan åka in till någon av era återförsäljare och lämna sin dator där och få den reparerad i så fall hur lång tid tar det?
Datorn är så klart köpt hos er.

Snabba svar uppskattas då vi kan åka in o lämna den redan imorgon i så fall

Hej!

Vi har inga butiker, men vi har tre stycken utlämningsställen, så kallade Pick-up-Point, och där går det utmärkt att lämna in datorn. Tänk dock på att göra en returanmälan först, antingen genom att ringa oss eller genom att logga in på ditt konto och välja att returnera vara. Sen är det bara att åka till valfri PuP och lämna in datorn. Det brukar ta cirka 5 arbetsdagar att reparera Komplett PC.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej

Finns det något sätt att koppla ihop ordernummer med serienummer på grafikkort? Lite luddigt kanske, men jag har 3st exakt likadana grafikkort köpta hos er vid olika tillfällen men jag vet inte vilket som är vilket. Tänkte det kanske går att lista ut på något sätt med hjälp av serienummer

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av macmann1:

Hej

Finns det något sätt att koppla ihop ordernummer med serienummer på grafikkort? Lite luddigt kanske, men jag har 3st exakt likadana grafikkort köpta hos er vid olika tillfällen men jag vet inte vilket som är vilket. Tänkte det kanske går att lista ut på något sätt med hjälp av serienummer

Hej!

Tyvärr får vi inte göra det. Men generellt kan man säga att ju högre nummer på serienummret desto nyare är det. Så har man tre st grafikkort på tre ordrar så borde man kunna lista ut vilket som är vilket genom att koppla ihop den tidigaste ordern med det grafikkort som har lägst serienummer (A-Z, 0-9) och sedan stega uppåt för de andra korten.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har beställt 2 ggr från komplett.se och ni har misslyckats båda gångerna.

Först så försvann min order på "lagret" och jag fick vänta i 2 veckor på ett grafikkort som ni hade 100+ i lager. Visst, det blir fel ibland så jag tjatade inte så mycket om det. Bokade 2 D3 och fick bara ett levererat igår. Ringde såklart direkt till eran support, och istället för att bara ge mina pengar tillbaka direkt så va han tvungen att kontrollera med lagret så att jag verkligen talade sanning.. ?! Såklart jag vill scamma er på otroliga 479 spänn..

Det va sista gången man köper grejer av er iaf.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Artylol:

Har beställt 2 ggr från komplett.se och ni har misslyckats båda gångerna.

Först så försvann min order på "lagret" och jag fick vänta i 2 veckor på ett grafikkort som ni hade 100+ i lager. Visst, det blir fel ibland så jag tjatade inte så mycket om det. Bokade 2 D3 och fick bara ett levererat igår. Ringde såklart direkt till eran support, och istället för att bara ge mina pengar tillbaka direkt så va han tvungen att kontrollera med lagret så att jag verkligen talade sanning.. ?! Såklart jag vill scamma er på otroliga 479 spänn..

Det va sista gången man köper grejer av er iaf.

Hej!

Verkligen tråkigt att höra att du fått en så dålig upplevelse. Förstår absolut att du är besviken. Om någonting saknas i paketet så har vi våra rutiner att följa, det gäller ju alla, det är inget mot dig personligen. Normalt sett skall det gå väldigt fort att ordna dock.

Hör av dig om jag kan hjälpa till med någonting, vi vill självklart att alla kunde skall vara nöjda även om vi gjort fel.

mvh
Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har sökt runt lite i tråden men inte hittat svaret på min fråga så nu ställer jag den och ber om ursäkt i förväg om den redan besvarats i tråden. Var har ni ert lager? När man beställer klockan 14:30 till pickup i Stockholm så levereras den dagen efter, men ibland plockas den inte innan 23 och skickas kanske klockan 10 samma dag. Det har funkat förr, men just denna gång så verkar det som att min lilla ITX-låda inte kommer att dyka upp idag. Ordernr 18821774 om det är intressant.

Permalänk
Medlem

Lagret finns i norge.
Därför det kan ta en dag längre än inet,ete.
http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=warehou...

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

För första gången så är jag besviken på komplett.
Beställde 2x olika grafikkort för lite mer än en vecka sen. Båda var satta som "bekräftad leverans" i ordern och båda hade "sänd datum 16e maj".
Jag ville bara ha ett av korten. Så för några dagar sen så ringde jag komplett för att dubbel kolla att korten verkligen skulle komma in samma dag och skickas den 16e oavsett vilket jag väljer. Och jag fick till svar "ja".
Så jag avbeställde det ena kortet i god tid så någon annan kunde ta det istället. Nu idag när jag går in för att kolla så kortet verkligen skickas idag så är datumet nu ändrat till förväntat sänd datum den 19e maj (lördag). Vilket innebär att jag har det i bästa fall om jag har tur den 21a maj (måndag).
Man blir rätt besviken när man dubbel kollat att datum osv med er och så stämmer det iaf inte. Hade jag vetat att kortet jag nu valde hade blivit uppskjutet till datumet som nu är så hade jag valt det andra kortet istället eftersom korten var likvärdiga.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Bara en liten grej; skulle beställa häromdan, och betala med kort. Försökte länge och väl men fick felemeddelandet att jag inte hade angett kortnummer. Till slut insåg jag att jag hade valt Visa istället för MasterCard, vilket var problemet. Min poäng är att jag tycker meddelandet jag fick var ganska så missvisande. Trodde att det var fel på webläsaren eller att jag inte hade möjlighet att betala med kort. Det kanske kunde stått helt enkelt ogiltigt kortnummer, eller fel korttyp, om det nu går att skilja de båda åt på så vis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646592
Hur tänker ni här? Bild på ett 500R chassi och ett 400R chassi, och priset, stämmer det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tänkte beställa ett chassie från komplett men frakten blir ohyggligt hög. Har ni nån swec-kod för fri frakt?

Mvh
Fredde

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av killawife:

Jag tänkte beställa ett chassie från komplett men frakten blir ohyggligt hög. Har ni nån swec-kod för fri frakt?

Mvh
Fredde

Hej! Frakten för ett chassi är normalt 99 kr vilket vi tycker är rimligt. Vi har inte några koder för fri frakt.

Skrivet av Kebabhyvlarn:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646592
Hur tänker ni här? Bild på ett 500R chassi och ett 400R chassi, och priset, stämmer det?

Bra uppmärksammat, vi kikar på detta direkt.

Skrivet av Z0l!d:

För första gången så är jag besviken på komplett.
Beställde 2x olika grafikkort för lite mer än en vecka sen. Båda var satta som "bekräftad leverans" i ordern och båda hade "sänd datum 16e maj".
Jag ville bara ha ett av korten. Så för några dagar sen så ringde jag komplett för att dubbel kolla att korten verkligen skulle komma in samma dag och skickas den 16e oavsett vilket jag väljer. Och jag fick till svar "ja".
Så jag avbeställde det ena kortet i god tid så någon annan kunde ta det istället. Nu idag när jag går in för att kolla så kortet verkligen skickas idag så är datumet nu ändrat till förväntat sänd datum den 19e maj (lördag). Vilket innebär att jag har det i bästa fall om jag har tur den 21a maj (måndag).
Man blir rätt besviken när man dubbel kollat att datum osv med er och så stämmer det iaf inte. Hade jag vetat att kortet jag nu valde hade blivit uppskjutet till datumet som nu är så hade jag valt det andra kortet istället eftersom korten var likvärdiga.

Hej! Det kundtjänst ser är samma datum som dig och står det att datumet är bekräftat så skall det stämma i de flesta fall. Men händer något oförutsett så går inköparen in och ändrar datumet och jag förmodar att det är det som hänt i ditt fall. Ledsen för det, men ibland sker det förseningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Verkligen tråkigt att höra att du fått en så dålig upplevelse. Förstår absolut att du är besviken. Om någonting saknas i paketet så har vi våra rutiner att följa, det gäller ju alla, det är inget mot dig personligen. Normalt sett skall det gå väldigt fort att ordna dock.

Hör av dig om jag kan hjälpa till med någonting, vi vill självklart att alla kunde skall vara nöjda även om vi gjort fel.

mvh
Mikael

Tja.

Du kan gärna hjälpa mig att få tillbaka mina pengar! Killen på support skulle höra av sig så fort han "hört något". Och nu har det gått en vecka och fortfarande inte ett ljud... Supporten är på topp !

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Artylol:

Tja.

Du kan gärna hjälpa mig att få tillbaka mina pengar! Killen på support skulle höra av sig så fort han "hört något". Och nu har det gått en vecka och fortfarande inte ett ljud... Supporten är på topp !

Skall kolla på det, har du ditt case-nummer eller ordernummer?

Visa signatur

Permalänk

Nu har det nog blivit lite fel ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

har ni inge gratis frakt eller liknande?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Japp det har dom ju nästan jämt!
Så länge du beställer från andra butiker

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av racefactory:

Vi har "eller liknande"

39 kr till närmaste Pick-up-Point eller från 59 kr med postpaket.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vi har "eller liknande"

39 kr till närmaste Pick-up-Point eller från 59 kr med postpaket.

fick betala 169kr frakt ! känndes dålig är typ alla andra har fri frakt typ över 500-1000kr ! blir nog inte att köpa från er igen tyvärr :/

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av racefactory:

fick betala 169kr frakt ! känndes dålig är typ alla andra har fri frakt typ över 500-1000kr ! blir nog inte att köpa från er igen tyvärr :/

169 kr i frakt, då har du nog köpt något riktigt stort. TV eller jättechassi?

Men som jag brukar säga: det finns ingen gratis lunch. Bjuder dom på frakten så tar dom igen det någon annanstans.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

169 kr i frakt, då har du nog köpt något riktigt stort. TV eller jättechassi?

Men som jag brukar säga: det finns ingen gratis lunch. Bjuder dom på frakten så tar dom igen det någon annanstans.

corsair sp2500 väger 15kg. Tar igen någon annanstans? derför typ alla är billigare än er på allt ?

Visa signatur

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort av er i tisdags, stod att det förväntades att skickas den 23e.
Nu har det försvunnit och står endast "1 st reserverad på lager" och inget förväntat sänd datum?

Edit: nvm, avbokade och beställde från en annan butik som hade den i lager

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Meenaze:

Beställde ett grafikkort av er i tisdags, stod att det förväntades att skickas den 23e.
Nu har det försvunnit och står endast "1 st reserverad på lager" och inget förväntat sänd datum?

Edit: nvm, avbokade och beställde från en annan butik som hade den i lager

Hej!

Har du statusen "1 st reserverad på lager" så har den kommit in och du har en reserverad. Ordern väntas helt enkelt på att plockas bara (brukar ta några timmar beroende på belastning). Tråkigt att du avbokade, förmodligen hade du haft det imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Har du statusen "1 st reserverad på lager" så har den kommit in och du har en reserverad. Ordern väntas helt enkelt på att plockas bara (brukar ta några timmar beroende på belastning). Tråkigt att du avbokade, förmodligen hade du haft det imorgon.

Ajdå, där fick jag för att jag var så otålig
Tack för snabbt svar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

corsair sp2500 väger 15kg. Tar igen någon annanstans? derför typ alla är billigare än er på allt ?

Dom är ju billigast av alla inklusive frakt.
Kanske svårt att begära mer?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804547&o=inkfrakt

Frakten är 99kr och postförskott som du räknar med "bjuder" ingen på.

Permalänk
Medlem

köppte defect datorskärm här för 3000. 2 veckor sedan , får ingen hjälp att skicka tillbaka den bara tellefonnummer åt olika håll då ni vill att jag ska vända mig åt productföretaget för info istället för snabbare ersättning.. 1,, jag bryr mig inte om hur lång tid det tar bara jag får en adress till komplett så jag kan skicka in min jävla datorskärm!. 2 snubben i kundservice är inkompitent och kan ingenting " när problemet upstod gav han mig nummer till benq, för att han ville att jag skulle fråga för komplett snubben kan inte med datorskärmar -__-. jag drog ner till jeloin data i skellefteå som åtminstånde har över 20 års kunskap av datorkomponenter och frågade vad felet kan vara och dem sa att det är fabriksfel och att jag ska skicka in den, tog 5 min .

Varje gång jag ringer till komplett kundservice så vill han inte ge mig adressen då han ivrigt försöker få mig att kontakta benq och skicka till dem istället. *"[ BENQ'S SERVICE & WARRANTY SUGER DASE DÅ ALLT STÅR PÅ ENGELSKA ÄVEN NÄR MAN VALT SVERIGE. BTW SÅ SUGER FORMULÄRET MAN SKA SKRIVA OM DATOR SKÄRMEN PGA: OTYDLIG INFORMATION. DET SKA STÅ

DATE CODE : VAD ÄR DET ?
SERIAL NUMBER
, VARS HITTAR JAG DET ? SÄG INTE UNDER SKÄRMEN NU NÄR JAG PAKETERAT IHOP ALLT MED MIN SISTA TEJP BIT..

WTF ÄR RMA CASE ?

kan någon ge mig info hur jag returerar min vara så jag kan få titt på den så någonting händer.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Hej,

Kommer ni ta in ASUS UX31A i en nära framtid? Då för ungefärliga översatta-från-dollar-till-kronor-pris, samt ungefär när det kan beräknas finnas i lager?

Mvh

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.