Permalänk
Medlem

Mest troliga varför de inte lade Beta Weekend 25-27 var just att i April var Guild Wars Monthly Tournament fullt av disconnects bland spelande Guilderna samtidigt som första Beta Weekend kördes.

Resulterade i att många bra Guilds fick forfeit och en hel del dåliga Guilder kom top 32 som de aldrig skulle ha lyckats med om alla Guilder faktiskt spelat turneringen.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Inaktiv

Beta 8-10 juni annonserat på ArenaNets blogg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Härligt!

Visa signatur

FD Define R3 - Corsair CX 500 - Asus P8Z77-V LE - Intel Core i5 3570K 3,4GHz - Antec Kühler H2O 620 - 16GB DDR3 Corsair Vengence LP 1600MHz - Sapphire Radeon HD 7850 2 GB - OCZ Agility 3 120 GB SSD - Samsung Spinpoint F3 1 TB - Windows Vista Home 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noc82:

Härligt!

Inte för min del :/ befinner mig på andra sidan landet den helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Ahhh, jag som blir borta en hel månad utan tillgång till min stationära :/

Permalänk
Medlem

Beta Weekend Event 2 will begin on Friday, June 8th, at noon PDT (GMT-7) and will run until Sunday, June 10th, at 11:59 p.m. PDT (GMT-7).
http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=GW2+...

Lite fixar:
"Vi har lyssnat och uppmärksamt er feedback från vår första Beta Weekend Event, och vi har gjort stora framsteg mot att lösa många av de frågor som ni har hjälpt oss att identifiera. Dessa inkluderar party förflyttelse till overflow-servrar, chatt funktionalitet, tangentbindningar, server stabilitet, prestanda och många fler som vi kommer närmare inom en snar framtid."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Fan också

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Beta Weekend Event 2 will begin on Friday, June 8th, at noon PDT (GMT-7) and will run until Sunday, June 10th, at 11:59 p.m. PDT (GMT-7).
http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=GW2+...

Lite fixar:
"Vi har lyssnat och uppmärksamt er feedback från vår första Beta Weekend Event, och vi har gjort stora framsteg mot att lösa många av de frågor som ni har hjälpt oss att identifiera. Dessa inkluderar party förflyttelse till overflow-servrar, chatt funktionalitet, tangentbindningar, server stabilitet, prestanda och många fler som vi kommer närmare inom en snar framtid."

Då kanske de läckta patch-notes var korrekta? De delarna fanns ju med i notes och de var en hel del andra bra grejor i dem med, hoppas att de är implementerade.

Visa signatur

FD Define R3 - Corsair CX 500 - Asus P8Z77-V LE - Intel Core i5 3570K 3,4GHz - Antec Kühler H2O 620 - 16GB DDR3 Corsair Vengence LP 1600MHz - Sapphire Radeon HD 7850 2 GB - OCZ Agility 3 120 GB SSD - Samsung Spinpoint F3 1 TB - Windows Vista Home 64bit

Permalänk
Medlem

Gött att karaktärerna är sparade och att man får fortsätta till lvl 35! Dungeon time!

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600 | RX 9070XT | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Inaktiv

Härligt att de fixa overflow servrarna! Ser fram emot att spela

21.00 Fredag - Öppnar
09.00 Måndag - Stänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fan också

Nä skitbra ju!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Härligt! Hoppas man kan boka av någon av dagarna till detta

Undrar vad som ändrats rent konkret, om det märks någon skillnad när man loggar in... Prestandan hoppas jag och tror att den har fått sig en skjuts, men kanske något innehåll också fått sig en makeover? Jag rapporterade buggar ganska friskt under BWE1, så det är nog streamlineat åtminstone.

Han sa inget om Asura eller Sylvari, får vi se dem tror ni?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Han sa inget om Asura eller Sylvari, får vi se dem tror ni?

Dem får vi se vid release vad jag har läst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när nästa beta event kommer? Eller släpper de ingen sådan info?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln96:

Någon som vet när nästa beta event kommer? Eller släpper de ingen sådan info?

8-10 Juni, skrevs några inlägg upp i tråden, på Arenanets blogg samt på Guild Wars 2 facebooksida.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Fan vad härligt! Åååh!
Synd att jag har så jävla mycket plugg och sjukgymnastik..

Men ska fan försöka klocka in några timmar iallafall! Måste ju finnas nya områden upplåsta med tanke på högre level cap?
Ser även fram emot att se om det finns några optimeringar vad gäller FPS'en

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Inaktiv

Kommer att dela ut beta-nycklar slumpmässigt inför BWE2. Skicka ett PM om ni är intresserade av hur ni kan delta i utlottningen.

Edit: Nycklarna är slut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Starta era launchers redan nu! arenanet rullar ut en stor uppdatering,
http://forum.gw2sverige.se/viewtopic.php?id=765

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon123646:

Starta era launchers redan nu! arenanet rullar ut en stor uppdatering,
http://forum.gw2sverige.se/viewtopic.php?id=765

Testade lite random att kolla Gw2 klienten det var inte lite filer som skulle ner ca 84k!

Så det är väll rekommenderat att börja ladda nu för er som inte har tid senare.

EDIT: Har någon annan här fått nått felmeddelande efter laddat ner den senaste Patchen av Gw2 min klient kraschar varje gång jag försöker starta up den:(

*--> Crash <--*
Assertion: Received incorrect amount of data from HTTP server.
File: ..\..\..\Services\Asset\Http\AssetHttpRequest.cpp(251)
App: Gw2.exe
Pid: 988
Cmdline:
BaseAddr: 00400000
ProgramId: 101
Build: 14394
When: 2012-06-06T05:16:33Z 2012-06-06T07:16:33+02:00
Uptime: 0 days 0:00:01
Flags: 0

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

Testade lite random att kolla Gw2 klienten det var inte lite filer som skulle ner ca 84k!

Så det är väll rekommenderat att börja ladda nu för er som inte har tid senare.

EDIT: Har någon annan här fått nått felmeddelande efter laddat ner den senaste Patchen av Gw2 min klient kraschar varje gång jag försöker starta up den:(

*--> Crash <--*
Assertion: Received incorrect amount of data from HTTP server.
File: ..\..\..\Services\Asset\Http\AssetHttpRequest.cpp(251)
App: Gw2.exe
Pid: 988
Cmdline:
BaseAddr: 00400000
ProgramId: 101
Build: 14394
When: 2012-06-06T05:16:33Z 2012-06-06T07:16:33+02:00
Uptime: 0 days 0:00:01
Flags: 0

Lägg klienten i en backup-mapp och prova ladda ner hela igen. Fungerar det fortfarande inte är mitt bästa förslag att du postar problemet i supportforumet på forum.guildwars2.com när det öppnar.

Vi lider med dig.

Permalänk

Har samma problem och har skrivit till support om det. Återkommer med svar!

Edit: Frågade om det var någon dom skulle lösa eller om man var tvungen att ladda ner det helt från början.

Permalänk
Medlem

Knepigt. Det ser ut som serverproblem med felet "Assertion: Received incorrect amount of data from HTTP server.".

Permalänk

verkar som att de har lagt till support för G19 displayen nu

Permalänk

Nu verkar patchproblemet vara löst för min del!

Permalänk
Medlem

NYA servrar har lagts till, dock i Europa så är det specifierade till Tyskland eller frankrike.

Lista på de Nya:

• Elona Reach [DE]

• Kodash [DE]

• Abaddon’s Mouth [DE]

• Dzagonur [DE]

• Riverside [DE]

• Dasha [DE]

• Nundu Bay [DE]

• Drakkar Lake [DE]

• Miller’s Sound [DE]

• Augury Rock [FR]

• Jade Sea [FR]

• Fort Ranik [FR]

• Vizunah Square [FR]

• Arborstone [FR]

• Echovald Forest [FR]

• Urgoz’s Warren [FR]

Permalänk

Det kan inte bara vara i mina fingrar som de kliar???

Tjejen är nog lite sur för att de är beta testa hela helgen men det händer inte så himla ofta så. Och kommer inte sitta 24/7 utan mer kanske 12/7. Vi får se.

Någon annan som sitter i samma situation?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Det kan inte bara vara i mina fingrar som de kliar???

Tjejen är nog lite sur för att de är beta testa hela helgen men det händer inte så himla ofta så. Och kommer inte sitta 24/7 utan mer kanske 12/7. Vi får se.

Någon annan som sitter i samma situation?

Jo, har försökt planera så att jag har så mycket fri tid som möjligt i helgen. Blev dock bjuden på middag samt spelkväll hos några polare på lördag, och jag tror inte att jag tänker vara så osocial och tacka nej till det. Får väl sova mindre i helgen så man hinner spela mer

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jo, har försökt planera så att jag har så mycket fri tid som möjligt i helgen. Blev dock bjuden på middag samt spelkväll hos några polare på lördag, och jag tror inte att jag tänker vara så osocial och tacka nej till det. Får väl sova mindre i helgen så man hinner spela mer

haha samma här. Är bjuden till middag hos tjejens föräldrar och vi kommer gå dit o ha trevligt ett tag men sen blir det hem o spela tror jag. Livet är inte lätt ibland.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

"Beta Weekend Event 2 will begin on Friday, June 8th, at noon PDT (GMT-7) and will run until Sunday, June 10th, at 11:59 p.m. PDT (GMT-7)."

Någon som är bra på det här med tidszoner? Om vi säger att det är 16.00 deras tid, vad blir det då i våran? Så man får sig ett litet "humm" om när det hela kan börja.

Visa signatur

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○