Inet köper resterna av JME Data – planerar butik i Malmö

Permalänk
Medlem

Inet eller Inget är frågan? var inne i en Inet butik nyligen och det fanns knappt nått på lager. Så vad skall ni med en Inet butik till? Lika bra att handla i e-butiken istället. Tacka vet jag webbhallen, där har de fullt med grejer. Dock så finns varken Inet eller Webbhallen här i Örebro. I Örebro finns ingen riktig datorbutik kvar längre. Skulle gärna vilja ha en här.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

gött o höra

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk

håller med Joakim!, öppna upp nåt stort i hjärtat av sverige, kära gnällbältets Örebro

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

håller med Joakim!, öppna upp nåt stort i hjärtat av sverige, kära gnällbältets Örebro

Jag har för mig att det finns en ledig lokal bredvid XXL/ÖoB i Marieberg precis mittemellan Mediamarkt och Elgiganten Megastore. Vore kul med en Inet/Webbhallen butik där. Skulle bli lite långnäsa åt Mediamarkt/Elgiganten då vad gäller datorprylar.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Antielefant

Skulle ju hellre se dem öppna något antingen inne i centrum (har för mig att det finns en ganska stor lokal vid Järntorget) alternativt Aspholmen/Bista. Marieberg är för långt utanför stan.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EkrJkr:

Jag har försökt övertala mig sjalv om att Helsingborgare inte alls lider en nagon sorts syndrom som verkar fa dom a tro att de bor i varldens största, basta och vackraste stad. Dock sa har ingen kunnat motbevisa min teori, varför skulle de öppna upp en butik i Helsingborg av alla javla stader ?

Haha, det var då en konstig tolkning på saker och ting. Varför skulle man då öppna en butik i mindre städer typ Katrineholm eller för den delen Oskarshamn? Tycker de också att de är störst, vackrast och bäst? Njae.. Har väl mer att göra med att folk faktiskt vill ha en butik nära sig. Att de sedan råkar bo i Helsingborg ska man inte dra för stora slutsatser av.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Gött! Flyttar dit under sommaren för att plugga. Passar perfekt ju!

Permalänk
Medlem

kul.. då kanske jag kan få tillbaka mina 1200kr för mitt ångrade köp av ett nätagg just innan JME gick i konkurs.. men ja. jag tror inte det.

Permalänk
Medlem

gör i malmö, blir inbrott inom eeen....kanske 2 månader. glhf.
Over and out
ps. hatar malmö och moderator får ta bort denna om nödvändigt. Ds

Visa signatur

Chaos isn't the problem, it's the mellow times in between all the madness that keeps me freaking out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexxier:

gör i malmö, blir inbrott inom eeen....kanske 2 månader. glhf.
Over and out
ps. hatar malmö och moderator får ta bort denna om nödvändigt. Ds

Lustigkurre

Permalänk
Medlem

Bra för personalen! Hoppas de kan snäppa upp sig och hålla Inets höga standard också!
Sen vet jag inte hur bra detta är för konkurrensen...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Snälla Inet, öppna upp i Linköping med :<

Håller med.. Det skulle vara grymt.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Skrivet av EkrJkr:

Jag har försökt övertala mig sjalv om att Helsingborgare inte alls lider en nagon sorts syndrom som verkar fa dom a tro att de bor i varldens största, basta och vackraste stad. Dock sa har ingen kunnat motbevisa min teori, varför skulle de öppna upp en butik i Helsingborg av alla javla stader ?

Alltså, detta har ingenting att göra med om Helsingborg är störst och fagrast. Anledningen till att de ska öppna här är för att vi inte har något längre. Netonnet har siba förstört, pcdoktorn dödad.

Sen om Helsingborg är så himla litet kan ju diskuteras, vårt distrikt sträcker sig rätt långt utanför själva Helsingborg, alltså Helsingborgs kommun.
Sen så är vi en stor turiststad där man turar och dricker öl. Dock svindyrt nu för svenskar, så nu är det danskarna som turar istället!

Och frågan är ju vad inte danskarna hade tyckt om att ha en datorbutik över sundet där de sparar 1000kr på något.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Super, ser fram emot en inet-butik i Malmö. Jag har handlat av dom på nätet och de är otroligt smidiga att ha att göra med enligt mina erfarenhet.

Trist att JME går i graven men det är inte första gången heller så.

Permalänk
Medlem

Inet i Östersund tack! Behöver inga flera butiker i Malmö;)

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Inet är med största sannolikhet en av de aktörer som drivit JME i konkurs med tanke på hur aggressivt Inet har expanderat på sista tiden. Nytt lager, nya butiker etc..

Att de gamla anställda skulle bli överlyckliga av detta har jag svårt att se, men kanske ett litet ljus i mörkret.

Inet goes Mordor style

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Gud vad tråkigt.

JME data är en av dom ställen jag handlat mest hos. Ofta har det varit riktigt bra priser. Och inte minst när dom reat ut så har sänkningarna varit riktigt bra. Och personalen har alltid varit hjälpsamma och löst alla problem snabbt.

En aktör mindre på marknaden är ju inget att jubla åt heller.

Permalänk

Vore bättre med butik i Helsingborg tycker jag.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Misstänker att 280k personer i Malmö jämfört med 97k personer i Helsingborg är en anledning till att man väljer Malmö, sen tar dom väl över JMEs butik (kanske?) ^^

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Vore bättre med butik i Helsingborg tycker jag.

Varför?

Permalänk

Grattis alla skåningar!

Permalänk
Medlem

Fan va mycket bråk det blir i kommentarerna här jämt. Ett par skulle verkligen behöva få sig en tillsägelse eller en veckans BAN ifrån att kommentera artiklarna. Vem vet kanske höjer vi ribban lite här också.

On Topic:
Inet skulle verkligen glänsa om de hoppade på Dustinhome's reatimmar som dom har på fredagarna. De är ju liksom kul att sitta och pressa F5 och se vad som poppar upp. En sån pryl med BRA rabatter och inte priser i nivå med deras såkallad lagerrensning. Sakerna där är ju ifall repiga, nästinpå defekta och ändå är det alltid bara 20% av på priset. En gång saknades dessutom en fjärr. Då är inte 20% rimligt. Nä gör som dustin Inet. Kör lite balla jippon å feta reor. Så ni etablerar något kul en dag i veckan för era kunder

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Alltså, jag har nog aldrig varit in på en sådan butiken som i artikel bilden haha.

Men det är så de ser ut. Har själv till och med varit inne i butiken på bilden, även fast det inte är bra för ens plånbok för fem öre.
Alldeles för mycket saker man vill ha inom räckhåll.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zorp:

Gud vad tråkigt.

JME data är en av dom ställen jag handlat mest hos. Ofta har det varit riktigt bra priser. Och inte minst när dom reat ut så har sänkningarna varit riktigt bra. Och personalen har alltid varit hjälpsamma och löst alla problem snabbt.

En aktör mindre på marknaden är ju inget att jubla åt heller.

vet du ens vad inet är för något? tycker personligen att det är bra att inet öppnar fler butiker även om det saknas i småland än så länge.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Hade varit gott med en affär i Ängelholm också. Finns lediga lokaler vi Brännborns Center.
Ängelholm har ingen riktig datorbutik :/ Det bästa vi hade var Onoff innan dem kursade....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Tja, det som de flesta konsumenter tittar mest på, priserna. Sen att du känner dig bekvämare med köpa via postorder är ju en smaksak. Dock är där dem som vill åka ner till stan och köpa sina saker direkt!

"det som de flesta konsumenter tittar mest på, priserna"
Jo det är klart, men med dyra lokaler som ligger i centrum tillkommer dyr hyra, mer personal osv. Hur ska inet kunna pressa priserna bättre än t.ex. JME i en butik på exakt samma ställe med samma personal?
Jag tror inte att det håller iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

vet du ens vad inet är för något? tycker personligen att det är bra att inet öppnar fler butiker även om det saknas i småland än så länge.

Jo, och jag handlar en del från dom via nätet. Nu gick en annan butik jag gillat och använt i konkurs. En aktör mindre, lite sämre konkurrens. Trist tycker jag. Inte minst som dom ofta var billigare än Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EkrJkr:

Det bästa med Hbg är båtarna till Danmark: röda pölser å äkta öl (Carlsberg hof, wibroe flag å danske piger). Men det behövs en äkta dator affär i "stan", där jag bor (Höganäs = byhåla) finns 2 sk dator affärer, som är skitdyra å har inga grejor hemma, med andra ord 2 st svensson dator affärer. Gillar att gå i en riktig dator affär å kolla in grejorna live.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAiN90:

Grattis Malmö! Klart den bästa försäljaren av datorkomponenter

Det där låter lite som en reklam för dressman