Fuskar DU i onlinespel?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Enity:

Att använda sig av buggar och liknande är knappast att fuska, det är något som är inbyggt i spelet och är därför helt fritt att använda sig av.
Det är bland annat sådant som skiljer en erfaren spelare från en nybörjare och är därför upp till spelskaparen att ta bort och inget som andra ska gnälla om.

Men att utnyttja en bugg trots att serverns ägare har förbjudit det är däremot fusk.

Och oavsett om det är fusk eller inte är det extremt tråkigt att spela mot folk som utnyttjar buggar eller andra kryphål. Jag tar mitt senast upplevda exempel: M26 Dart i BF3. (För de som inte vet: Om man låste upp G3A3 och körde med något Underslung Rail och nåt speciellt ammo onehittade man folk på valfritt avstånd. Har ej testat det själv.) Oerhört tråkigt att spela mot spelare som använder ett sånt totalt OP vapen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fuskade ett tag på CoD4, blev PB-bannad och efter det började jag spela utan fusk på en server som inte hade PB. Slutade med att jag blev admin på den servern ^^ Aldrig rört fusk i ett onlinespel efter det, och avskyr folk som gör det.

Dock så bryr jag mig inte det minsta om folk som fuskar i singleplayer, då de enda som straffas är de själva.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

För mycket mycket längesedan råfuskade jag i CS när jag hade tråkigt, på den tiden när man hade fungerande speedhack, wallhack och aimbot, på osäkrade servrar runt 1.3 eller något sånt. Sprang till motståndarbasen och knivade alla, repetera tills alla stack från servern myg0t-style.
Har även spelat på LAN när alla varit fulla och kände att det vore skoj att köra några "seriösa" 5v5 med wallhack.
Vi spelade sådär 10 matcher och under en av dem märkte vi att det ANDRA laget OCKSÅ använde wallhack

Annars har jag inte fuskat i multiplayer vad jag kan minna, klart att man har speccat på polare men det är ju inte riktigt samma sak.
Skyller på att jag var yngre och dummare ^^

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Folk som fuskar är oftast folk som saknar oftast skillsen för att bli riktigt bra, inte lika kul är det i skolan för dem när betygen delas ut. Kommer alltid finnas fuskare tyvärr samt doping i idrotten, antingen fuskar man själv för att göra livet surt för andra eller så vinner man riktigt och är kung.

och varför exakt skulle de inte fuska där också då?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

men det jämnar ju inte ut oddsen? när man utnyttjar något som finns i spelet som i själva verket inte skall vara där, så är det fusk oavsett vad alla andra säger. och det som skiljer mellan en duktig och erfaren spelare från en nybörjare är erfarenhet. om man spelar online så är det admins som bestämmer om man får utnyttja buggar eller ej. en erfaren spelare SKA kunna ta död på andra spelare utan att behöva vända sig till buggar, om inte så är fallet så är den så "kallade" duktiga spelaren i själva verket den som är nybörjare och inte vet hur spelet skall spelas utan istället vänder sig till buggar för att han/hon inte kan få poäng på något annat sätt.

Spelet ska spelas med alla medel som finns tillgängliga i spelet, eftersom buggarna finns där så ska de också användas för vem är du att säga att de inte ska vara där, är du spelutvecklaren?
Sen hur du drar slutsatsen att man är nybörjare för att man använder sig av buggar, det förstår jag inte.
Det handlar om att få marginalerna på sin sida för att öka chansen att vinna.

Exempelvis om två lika bra spelare spelar mot varandra och den ena väljer att inte använda buggar så innebär det att hans chans att vinna är mindre och hur smart är det egentligen?
Så nej, det är inte spelare som är för dåliga för att "få poäng på annat sätt" som använder buggar utan det är också spelare som är smarta nog att inse att det är bättre att göra det än att inte göra det.

Erfarenhetsbiten är också ganska uppenbar att du har fel om eftersom det krävs erfarenhet för att veta hur man ska använda sig av buggar, speciellt sånna som kanske inte alls är uppenbara när man bara spelar spelet så som du hävdar att man ska spela det.

Sen vad eventuella admins säger är egentligen ganska ointressant för servrar kan ha alla möjliga jävla regler om allt och ingenting.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Jag tycker att fuskande ibland är definitionsfråga. Givetvis är det självklart att man fuskar med användandet av till exempel wallhack eller aimbot i ett FPS-spel. Men utnyttjandet av script eller macron tycker jag kan hamna i en gråzon.
Jag kan dock erkänna att jag fuskat en hel del. Jag har testat aimbot och wallhack på den tiden CS1.6 fortfarande var inne (dock mest mot kompisar, som visste om det, eller på tyska fuskservrar där folk tävlade i att ha bäst fusk ><, har aldrig spelat för att försöka framstå i bättre dagar..). Har även lekt mycket med grindingbottar i WoW, mestadels för att det var skoj att testa och leka med, men även för att jag var för lat för att levla upp gubbar själv och därefter farma honor.
Nu senast har jag fixat MF-swapgear-macro i Diablo 3 och med RMAH är det inte omöjligt att jag fixar upp en bot för att farma gear/pengar och tjäna in slantarna man lagt ut på diablo 3.
Även om WoW-"fuskandet" och Diablo-"fuskandet" indirekt förstör för övriga spelare kommer jag aldrig någonsin fuska direkt mot andra mer. Aimbot och wallhack i typ FPS eller maphack i RTS är ingenting som lockar mig överhuvudtaget, och jag har helt ärligt väldigt svårt att förstå charmen med att fuska på det sättet.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Men att utnyttja en bugg trots att serverns ägare har förbjudit det är däremot fusk.

Och oavsett om det är fusk eller inte är det extremt tråkigt att spela mot folk som utnyttjar buggar eller andra kryphål. Jag tar mitt senast upplevda exempel: M26 Dart i BF3. (För de som inte vet: Om man låste upp G3A3 och körde med något Underslung Rail och nåt speciellt ammo onehittade man folk på valfritt avstånd. Har ej testat det själv.) Oerhört tråkigt att spela mot spelare som använder ett sånt totalt OP vapen.

Nej det är inte fusk för att serverns ägare förbjudit det utan det är bara regelbrott och det är något annat.
Är det fusk att använda granater för att serverns ägare säger så?
Jag säger nej därför att det är i spelet, fusk blir det först när man gör något som modifierar spelet.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enity:

Att använda sig av buggar och liknande är knappast att fuska, det är något som är inbyggt i spelet och är därför helt fritt att använda sig av.
Det är bland annat sådant som skiljer en erfaren spelare från en nybörjare och är därför upp till spelskaparen att ta bort och inget som andra ska gnälla om.

Såvida inte admin bannar det på en server utan att säga till om det.
Vet ej om du spelar BF3, men jag körde på Brains for Breakfast där är det alltid Metro, vid några rulltrappor så finns det ett buggat hörn som gör att man ej kan se ifall någon ligger där. (vet ej om buggen finns kvar, det gör den säkert..)
Och utan att skriva det i reglerna eller något så vart man självklart bannad för att ha legat där utan tillsägelse.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyranow:

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

Fortfarande fusk och gör dig fortfarande till en tönt

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theposjo:

Den enda gånger jag fuskade i ett spel var när jag testade aimbot i Css för några år sedan. Har aldrig mer fuskat i online spel för jag fattar inte vad det roligare med det.

Men det kan vara lite roligt att bli anklagad för fusk när man inte har något fusk Men man har skills .

Det är roligt tills dom bannar en på en server man älskar att spela på..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Nej det är inte fusk för att serverns ägare förbjudit det utan det är bara regelbrott och det är något annat.
Jag säger nej därför att det är i spelet, fusk blir det först när man gör något som modifierar spelet.

Definera fusk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enity:

Spelet ska spelas med alla medel som finns tillgängliga i spelet, eftersom buggarna finns där så ska de också användas för vem är du att säga att de inte ska vara där, är du spelutvecklaren?
Sen hur du drar slutsatsen att man är nybörjare för att man använder sig av buggar, det förstår jag inte.
Det handlar om att få marginalerna på sin sida för att öka chansen att vinna.

Exempelvis om två lika bra spelare spelar mot varandra och den ena väljer att inte använda buggar så innebär det att hans chans att vinna är mindre och hur smart är det egentligen?
Så nej, det är inte spelare som är för dåliga för att "få poäng på annat sätt" som använder buggar utan det är också spelare som är smarta nog att inse att det är bättre att göra det än att inte göra det.

Erfarenhetsbiten är också ganska uppenbar att du har fel om eftersom det krävs erfarenhet för att veta hur man ska använda sig av buggar, speciellt sånna som kanske inte alls är uppenbara när man bara spelar spelet så som du hävdar att man ska spela det.

Sen vad eventuella admins säger är egentligen ganska ointressant för servrar kan ha alla möjliga jävla regler om allt och ingenting.

så om spelutvecklaren har gjort så att en bugg finns tillgänglig så att man kan gå igenom en vägg på ett speciellt ställe och spawnrapa alla motståndare på andra laget utan att man kan ta död på honom så är det något som spelutvecklaren gjort med mening, samt att man är en erfaren spelare om man gör så? jaha men då säger vi så

marginalerna har man redan på sin sida om man är en duktig spelare, det jag vill påstå är att om man är en bra spelare så ska man inte behöva utnyttja buggar för att vinna, annan sak är det om det finns buggar som spelutvecklaren har utvecklat och gjort med flit, för att det skall användas i olika spelsituationer är en annan femma.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Enity:

Ja, det är det, lika mycket som det är fusk att använda händerna i fotboll när domaren inte tittar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag fuskade hejdlöst i CS 1.6. Tyckte det erbjöd obegränsat med nöje att irritera folk. Kan tillägga att jag var sådär 12-13 år. Nu förtiden fuskar jag aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Definera fusk

När man gör något som inte går att göra utan att modifiera spelet, t.ex aimbot, wallhack, maphack.

Skrivet av To33e:

så om spelutvecklaren har gjort så att en bugg finns tillgänglig så att man kan gå igenom en vägg på ett speciellt ställe och spawnrapa alla motståndare på andra laget utan att man kan ta död på honom så är det något som spelutvecklaren gjort med mening, samt att man är en erfaren spelare om man gör så? jaha men då säger vi så

marginalerna har man redan på sin sida om man är en duktig spelare, det jag vill påstå är att om man är en bra spelare så ska man inte behöva utnyttja buggar för att vinna, annan sak är det om det finns buggar som spelutvecklaren har utvecklat och gjort med flit, för att det skall användas i olika spelsituationer är en annan femma.

Spelar ingen roll om buggen är där med flit eller inte, syftet är att alltid spela för att vinna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opfff:

Jag fuskade hejdlöst i CS 1.6. Tyckte det erbjöd obegränsat med nöje att irritera folk. Kan tillägga att jag var sådär 12-13 år. Nu förtiden fuskar jag aldrig

Du kanske finns med på banlistan från vår gamla server då

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Aldrig fuskat i onlinespel överhuvudtaget och kommer trolign inte att göra heller:)

Däremot när man spelar nån singelkampanj har man fuskat ett par gånger, speciellt vid krångliga ställen som nu i Metro 2033: Depository.. Hittar inget fusk som funkar eller trainer:/

Permalänk

Har fuskat EN gång på ett online spel och det var en Cs pcw där vi skulle kolla om dom vi mötte fuskade vilket dom också gjorde Tankade fusket mitt i matchen och tog bort det efter pcw'n

Finns inget jag hatar mer i spel än fuskare. Förstår verkligen inte vad som föregår i deras hjärnor.. Skulle faktiskt våga säga att dom är efterblivna på Riktigt.

Dock så är det riktigt roligt att bli fusk anklagad på BF3 när man smäller för bra med snipern

Skrivet av Tyranow:

Fuskar hela tiden på BF3, kör med Unlimited Radar vilket jag vet många andra också gör.

Hahahaha så du fuskar för att andra gör det? Tragiskt Snälla är du duktig på spelet så skjuter du ner radar fuskarna också.. Är du dålig får du helt enkelt leva med det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Enity:

När man gör något som inte går att göra utan att modifiera spelet, t.ex aimbot, wallhack, maphack.

Spelar ingen roll om buggen är där med flit eller inte, syftet är att alltid spela för att vinna.

syftet med spel är gemenskap, samt att det ska vara roligt att spela, spel är ingen sport utövning om du förmodar det.. du vinner inget på att vinna i ett spel om du bara gjort det för sakens skull, ett spel ska även vara roligt..

visst vi har delade åsikter. jag mina o du dina... men spela för att vinna ?

... over and out

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Äh, klart man har fuskat, när man var 13 år och satt och spela 1.5, testa lite och se hur det var att bara springa och panga.

sedan har man ju testat i alla andra spel med, quake 2, gta, duke nukem osv. den som sitter och säger att de inte testat fusk ljuger online istället

Permalänk
Skrivet av Enity:

Det är väl den allmänna uppfattningen som avgör om det är fusk eller inte. Inte någon enskild individ.
Att lära sig kartorna och alla rutinmässigafel som noobs gör, är väl det som skiljer en nybörjare mot en erfaren... utöver att man har en hjärna att tänka med.

Skrivet av Coldfire2143:

...
Lagg är inte fusk.

Hur tänker du nu? Att använda en lagswitch är okej?
Annars var du dead on så att säga, det var egentligen detta som jag reflekterade över med tråden.
Jag tycker att det är fusk om man använder sig av diverse saker (även felkonfigureringar) som gör att man laggar och därför blir mycket bättre än man egentligen är. Jag har svårt att förklara då jag inte vet hur nätkoder fungerar men det har jag märkt på senare år att det finns spel där man tjänar på att ha relativt hög ping osv.

Permalänk

Jag avskyr fuskare i onlinespel...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Bara i matcher med vänner. Oftast är det jag som hostar server och fifflar lite med folks heal, ammo och hastighet. Rätt kul med speedhack för alla spelare

Så, nä, inte online mot folk som jag inte vet vilka de är.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Har aldrig fuskat som i att använda bots, "hacks" eller liknande men måste säga att jag har utnyttjat glitches, backdoors, exploits och liknande, är ens nyfikenhet och it-intresse som till stor del drivit en. Eftersom att man till stor del förstår hur koden bakom spelet fungera och varför den reagerar på vissa vis (man liksom visualiserar sig algoritmerna i huvudet efter ett tag) så får man ju hela tiden idéer om saker som man borde prova för att se om det funkar för att utnyttja spelet, man vill ju liksom se om det går och ofta så går det ju, framförallt om det år en ungt spel. Lekte väldigt mycket med sådant i Warcraft 3 och vanilla WoW (1.12.x och tidigare, framförallt runt 1.8-1.10 tiden).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Jag har något förfärligt att erkänna...

Jag fuskade mig igenom Starcraft 1 och Brood War's (Allt utom insta-win koden) kampanjer när jag var liten

---

Men i online-spel? Skulle aldrig falla mig in att fuska. Sådant är riktigt fult och lågt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fuskat på cs 1.6 när jag var kring 10-12 års ålder hände ibland, har dock inte fuskat på 1.6 sen dess.

Har hänt att jag botat på wow då jag är för lat för att farma själv..

Dock blir jag stortokig på folk som fuskar sönder på fps spel..

Permalänk
Medlem

IDDQD

Jag har aldrig fuskat online. Offline dock...

Permalänk
Medlem

Aldrig fuskat online, vet inte hur man gör för att lägga fixa wallhack, aimbot eller liknande. Tanken har aldrig slagit mig att ta reda på hur man gör, vet hur irriterad jag blir när någon fuskar när jag spelar.

Offline däremot har jag fuskat hur många gånger som hellst i allt möjligt. oftast efter jag klarat ut det eller inte tyckte det var roligt annars.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd

Har aldrig fuskat och kommer aldrig att göra det heller hatar fuskare så jävla mycket så jah hade vilja kunna spåra deras ip och fara till dom och slå skiten ur dom

Fast i offline gör jag däremot lite grejor men det är ju bara dom som fuskar online som är irriterande

Permalänk
Medlem

Fusk är trist men det är fel att anta att folk med ruskiga K:D ratios fuskar. En 25 åring med viss begåvning och vinnarinstinkt med 1000 timmars speltid mot 10 - 15 åringar med 0 - 100 timmars speltid får också en astronomisk K:D ratio.

Vissa spel förstörs tyvärr av fuskare. Vid det laget man återkommande tänker på huruvida andra fuskar är det redan irreparabelt och det är dags att hitta ett nytt spel.