Permalänk
Medlem

Wlan till laptop vidare via sladd

Hejsan!

skulle koppla in ett xbox till internet utan att köpa en "wirless adapter" eller dra sladd genom hela lägenheten.
så hittade jag information om att man kopplar in en laptop som har wlan via nätverkssladd och brygger anslutningarna.
men min laptop hittar inte det trådlösa så fort man startar xbox:et.
någon som kan hjälpa mig?
Laptop: hp nc4400

//Lfredde

Permalänk
Medlem

Är det när du har bryggat anslutningen eller innan?

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.connectify.me/ Är nog lättaste sättet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kallabaz: det trådlösa slutar fungera när det finns något inkopplat på andra sidan nätverkssladden

mrqaffe: testade programmet, men det säger att jag inte har internet uppkoppling med wifi? sitter och skriver på laptopen nu.

hoppas jag får mer hjälp

Permalänk
Rekordmedlem

Du kanske måste välja manuellt att du ska ansluta till internet med wifi, trådade kortet har oftast högre prioritet, men om du "lyfter upp wifin" så det ligger före trådat så borde datorn ansluta via wifi.
En guide för vista, men det ser lika ut i win 7 http://www.windowsreference.com/windows-vista/change-network-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

wifi låg högst på listan redan, körde också diagnostisera på den och då säger den att man ska aktivera den,
men den är aktiv och hittar inga trådlösa nätverk så fort jag kopplar in sladden.

Permalänk
Rekordmedlem

Ligger wifin högst när du har kabeln inkopplad eller har du kollat när den var ur ?
Det borde inte vara några problem, jag har själv experimenterat med att brygga laptops och det har gått fint för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lfredde:

Hejsan!

skulle koppla in ett xbox till internet utan att köpa en "wirless adapter" eller dra sladd genom hela lägenheten.
så hittade jag information om att man kopplar in en laptop som har wlan via nätverkssladd och brygger anslutningarna.
men min laptop hittar inte det trådlösa så fort man startar xbox:et.
någon som kan hjälpa mig?
Laptop: hp nc4400

//Lfredde

Skrivet av Lfredde:

wifi låg högst på listan redan, körde också diagnostisera på den och då säger den att man ska aktivera den,
men den är aktiv och hittar inga trådlösa nätverk så fort jag kopplar in sladden.

Gå in i bios, och stäng av att WiFi ska avaktiveras då en nätverkskabel kopplas in (finns oftast en inställning i BIOS för det)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen alla
Powernet, du e smart som löste problemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lfredde:

tack för hjälpen alla
Powernet, du e smart som löste problemet

Kan ju vara därför jag får laga allas datorer då dem antingen gött sönder av tekniska fel, eller då användaren försökt "leka datortekniker", men inte lyckats så bra

Och man lär sig fellösning av fel, och vanliga problem då man är utbildad till datatekniker/nätverkstekniker och jobbar med datorer och nätverk, varje dag, kan ju även vara därför man kan såna småproblem

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||