Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Köpa SWTOR - Är detta ett spel för mig?

Permalänk
Medlem

Köpa SWTOR - Är detta ett spel för mig?

Tänkte fråga hur det här spelet är. Jag har spelat WOW (vanilla och TBC) och gillade spelet grymt mycket tills det förstördes på nåt sätt. Har ingen förklaring till varför jag slutade gilla spelet. Nu undrar jag om SWTOR är likt wow på nåt sätt förutom att det också är MMORPG. Jag gillar spelidén till wow men vill helt enkelt testa ett annat spel. Tänkte på typ AH (Auction House), Raids, Samla på sig Gear, Battle Ground (ja nåt liknande).

Det enda MMORPG jag spelat är WOW. Så det kanske låter lite dumt men finns det här i SWTOR också?

EDIT: Om jag köper det. Vilken Realm/server ska jag välja för högst population(PVP) utan att ha svårigheter att komma in på den (för att det är överbelastat)

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

SWOTR är det sämsta spelet jag "spelat" om man får kalla de så, laddade hem det spelade i 1 minut och 24 seckunder, sedan tog jag bort det. Det är förövrigt gratis.

(ja jag jämför spelet med wow) då wow är mycket bättre trots att jag inte spelar det längre

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

SWOTR är det sämsta spelet jag "spelat" om man får kalla de så, laddade hem det spelade i 1 minut och 24 seckunder, sedan tog jag bort det.

Hur 17 kan man döma ut ett spel efter mindre än två minuter spelande?

Permalänk
Avstängd

Spelet är väl okej men någon hit är det inte.. End game är helt värdelös och PVP har sina ljusglimtar men är ganska enkelspårigt och blir tråkigt efter ett tag.. För att inte snacka om spelmotorn som verkar höra hemma i tidigt 2000-tal..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asprarn:

SWOTR är det sämsta spelet jag "spelat" om man får kalla de så, laddade hem det spelade i 1 minut och 24 seckunder, sedan tog jag bort det. Det är förövrigt gratis.

(ja jag jämför spelet med wow) då wow är mycket bättre trots att jag inte spelar det längre

Skrivet av JockeA:

Hur 17 kan man döma ut ett spel efter mindre än två minuter spelande?

Skrivet av Tumnus:

Spelet är väl okej men någon hit är det inte.. End game är helt värdelös och PVP har sina ljusglimtar men är ganska enkelspårigt och blir tråkigt efter ett tag.. För att inte snacka om spelmotorn som verkar höra hemma i tidigt 2000-tal..

Känns som att wow är ett helt eget spel i sin genre. Men men det är väl så det får förbli

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.

Permalänk
Medlem

SWTOR är ett bra mmo om du gillar att spela ett single rpg med inslag av mmo rpg delen är även den välgjord, men det tilltalar den typiska mmorpg-spelaren.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Testa Rift annars?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

EDIT: Om jag köper det. Vilken Realm/server ska jag välja för högst population(PVP) utan att ha svårigheter att komma in på den (för att det är överbelastat)

Du kommer se vilken server det är som gäller för PVP, det står om en server är light, medium eller heavy populated. För PVP tror jag den heter Tomb of Freedon Nadd, det är den enda EU PVP servern med mycket population som är engelsk.

Permalänk

Jag spelade Swtor sedan release dagen och hade 5 stycken max levlade i top ops (raid) guilden på servern scepter of ragnos. Sedan dog servern, men aktiverade och transferade till freedo nadd förra månaden då vi fick en gratis månad. Själv så tycker jag att det är ett riktigt roligt spel, men du kan ju alltid vänta tills de blir F2P upp till lvl 15 och testa? :-)....

Ta freedon nadd ifall du skall börja lira. Jag skulle aktivera mitt konto och börja igen idag, fast min dator kraschade så nu sitter jag med en skit laptop :-(.....
Men om jag vore du så skulle jag vänta tills Guild wars 2 istället vilket jag gör nu. Swtor behöver ett antal år känns det som för att komma upp i det status som spelet förtjänar. Om inte nu EA / Bioware fuckar upp det ;-).

Ops är väldigt lätta och känns ibland lite för mycket casual. Men jag gillade spelstilen, diggade känslan på något sätt haha. Men som sagt, om du inte vill panga ut en slant för att testa det så vänta tills de blir F2P upp till lvl 15 istället. Har för mig att det skulle hända nu i juli om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

Synd att du missa wotlk de va riktigt kul. Kalla mig inte nolifer men har spelat sen vannila.Tbc o vannila va segt mycket grinding osv. Om du aktiverar ditt konto nu får du Wotlk +cataclysm gratis + 7dagar gratis+en lvl 80. De enda du behöver är schroll av en kompis. Cataclysm va dåligt i början tills patch 4.3 kom, du kan behålla ditt gear från tbc och transformera det så de ser ut som att du har på dig det. Swtor? har hört mycket dåligt om det. Många av mina kompisar köpte spelet och efter en månad sluta alla.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Ifall du gillar RPG spel som t ex, Dragon age, Mass effect och Kotor. Så kommer du att uppskatta swtor väldigt mycket tror jag men om inte. Så håll dig till wow elr rift :-).

Permalänk

Jag har spelat SWTOR sedan slutet av Februari och jag gillar det, visst kan tycka PVP Vore bättre om dem finner en väg som inte BARA hänger på vilket gear man har för att överleva längre i fighter eller att göra mer skada. Men spelet är helt klart värt det och nu kommer Patch 1.3 imorgon med Group Finder, Adaptive Gear osv. Inom snar framtid så kommer 1.4 med Ny planet, nya raser att spela och höjd level cap. Ranked Warzones kommer ju imorgon också så det går framåt.

Permalänk
Medlem

Levlande / questande är riktigt bra och det är absolut värt att ge spelet en chans.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Questandet är fantastiskt. Härliga dialoger och så. Världen känns aningen död och det lider av samma problem som de flesta MMOs, allt roligt är sjukt överprisat, ridingskills är obscent dyra i förhållande till övriga skills osv.

Funderar dock på att öppna mitt konto igen framöver, då det ändock är relativt roande.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Swtor är en härlig mix mellan mass effect och wow. Om det är Ah och raider och sånt som du gillar så är nog swtor ett bra val då det känns som wow med starwars skin och leveling och questing är mycket bättre än på wow.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

SWTOR är ett bra mmo om du gillar att spela ett single rpg med inslag av mmo rpg delen är även den välgjord, men det tilltalar den typiska mmorpg-spelaren.

Skriver under på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Synd att du missa wotlk de va riktigt kul. Kalla mig inte nolifer men har spelat sen vannila.Tbc o vannila va segt mycket grinding osv. Om du aktiverar ditt konto nu får du Wotlk +cataclysm gratis + 7dagar gratis+en lvl 80. De enda du behöver är schroll av en kompis. Cataclysm va dåligt i början tills patch 4.3 kom, du kan behålla ditt gear från tbc och transformera det så de ser ut som att du har på dig det. Swtor? har hört mycket dåligt om det. Många av mina kompisar köpte spelet och efter en månad sluta alla.

Jag missade inte wotlk. Min är lvl 78. Men tröttnade på det ganska snabbt av många anledningar. Att de gjorde om orgrimmar(stavning?) inför wotlk gjorde mig mer less. Men aja .. Vad menar du schroll av en kompis? Få en kompis att börja lira(köpa vanilla)?

Kan också säga att jag redan nu har gett upp SWTOR efter den här tråden + googlande om spelet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zillio:

Jag missade inte wotlk. Min är lvl 78. Men tröttnade på det ganska snabbt av många anledningar. Att de gjorde om orgrimmar(stavning?) inför wotlk gjorde mig mer less. Men aja .. Vad menar du schroll av en kompis? Få en kompis att börja lira(köpa vanilla)?

Kan också säga att jag redan nu har gett upp SWTOR efter den här tråden + googlande om spelet.

De ändrade väll orgrimmar i cata?:P

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Tja det finns ju som sagt en chans att SWTOR kommer bli helt gratis i framtiden men jag hade personligen inte den bästa spelupplevelsen under de månader jag lirade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Känns som att wow är ett helt eget spel i sin genre. Men men det är väl så det får förbli

Det är för det är så Vänta bara till MOP så ska du få se på MMO hörru! ^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

gud jag vill leva i 90-20 tale