goblin run act1 inferno?

Permalänk
Medlem

goblin run act1 inferno?

har de tagit bort goblin som finns i dark cellar i old ruins?!
Körde den 25 ggr nu och fick inte en enda goblin!?
Några tips på vart man kan köra sina goblins om det tagit bort den där?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Finns två stycken riktigt bra platser i act2, tror ena WP är ancient path eller vad den heter , då rensar du bara upp för trappen, finns det ingen där så är det bara att ta TP sedan WP till Alcarnus och leta igenom det lilla området där... se till att ta typ näst sista questen då du gör ett game så du inte får bossen i Alcarnus får iaf en goblin minst vart 3e game samt att det går snabbt att rensa eventuella mobs.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

sluta fuska å spela som vanligt så stöter du på dem lite överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

sluta fuska å spela som vanligt så stöter du på dem lite överallt

Skulle det vara fusk? Fusk och köra Belial runs också?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

sluta fuska å spela som vanligt så stöter du på dem lite överallt

det där var det dummaste jag hört...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av ozo64:

sluta fuska å spela som vanligt så stöter du på dem lite överallt

älskar folk som inte förstår sig på spelet ^^

Permalänk
Medlem

Gissa varför de plockat bort guld ur vaser å annat skit samt plockat bort goblins på lättåtkomliga platser? Exploits kallas det. Det är itne meningen man ska spela så. Men fortsätt gärna så plockar de snart bort alla goblins överallt.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Gissa varför de plockat bort guld ur vaser å annat skit samt plockat bort goblins på lättåtkomliga platser? Exploits kallas det. Det är itne meningen man ska spela så. Men fortsätt gärna så plockar de snart bort alla goblins överallt.

Det var ju pga bottar som de tog bort/nerfade gulddrops från vaser/kroppar osv. Varför ska man inte få spela sin favoritakt eller sitt favoritquest flera gånger om?

Nej man ska förstås spela från Act I, Quest 1, varje gång man startar spelet.

Permalänk
Medlem

Inga problem med det men som sagt Blizzard loggar allt. Om folk exploitar en specifik plats där det ofta finns en goblin så kommer de göra ngt åt det.

Permalänk
Medlem

Spelet går ut på att grinda gear, hur ska man göra detta utan att besöka samma plats mer än en gång i jakt på gear?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Just nerfen vaser och sånt strunt i act1 kan nästan helt skyllas på bots. I princip alla bots körde det, 12 sekunder långa games där de joinade, slog sönder allt, droppade och repeat. Av vad jag hört så låg folk på en bra bit över en miljon i timmen pre-nerf, sedan sökte sig alla till core of areat (eller vad det heter, stället före sista bossen i act 3) där de haft upp till en 600k timmen tills alldeles nyligen då det sjunkit med cirka 20% för alla så även det har nerfats om så inte officielt.

Anledningen till att jag vet dessa saker är att jag var inne på att ge efter och även själv skaffa mig en bot i och med att jag tröttnade en aning på spelet men beslutade mig för att jag var för att det inte var något för mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stjärtlapp:

Det var ju pga bottar som de tog bort/nerfade gulddrops från vaser/kroppar osv. Varför ska man inte få spela sin favoritakt eller sitt favoritquest flera gånger om?

Nej man ska förstås spela från Act I, Quest 1, varje gång man startar spelet.

De har även nerfat vissa gobblins och nu talas det om att nästa patch kommer ta bort så att FM påverkar gobblins, precis som det inte påverkar krukor, kistor eller liknande längre. Detta för att spelarna spelar spelet på ett sätt som det inte är designat för. Så ja detta borde väl kunna definieras som en exploite.

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan mycket väl tänka mig att Blizzard ändrar på hur goblins fungerar. Deras mål är ju både att man ska utnyttja större delar av spelet, samt att man ska utmana sig själv, så det är naturligt att de kommer styra det åt det hållet. På samma sätt kanske de t ex ändrar dropsen i akt 4 igen, om nu färre personer spelar där än förut.

Permalänk

men orka va styrd av nån till att spela hur "de" vill att man skall spela. förut var spelens begränsning just begränsningarna i spelen så därför gjorde man spelen så stora som möjligt.. men nu verkar man vilja "avgränsa" och styra mot ett utsatt mål. nä usch hoppas inte det blir så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

men orka va styrd av nån till att spela hur "de" vill att man skall spela. förut var spelens begränsning just begränsningarna i spelen så därför gjorde man spelen så stora som möjligt.. men nu verkar man vilja "avgränsa" och styra mot ett utsatt mål. nä usch hoppas inte det blir så.

Du tänker helt baklänges. Detta är ett spel som bygger på slumpmässiga belöningar och att de gör att man inte tjänar mer på att göra något extremenkelt, och i princip undvika att spela spelet, jämfört med att utmana sig själv gör inte att du inte får spela vad du vill. Du kan fortfarande döda goblins om det är därför du spelar. Nu är det nog dock sannolikt så att du vill hitta en genväg till loot, snarare än att döda goblins är vad du tycker är roligast, och då har du presenterat ditt argument helt felaktigt.

Kort sagt är det två totalt skilda saker att hindra folk från att göra något och att ge mindre belöningar för extremt enkla saker.