Behöver hjälp min android har fryst sig

Permalänk
Skrivet av tobbetagg:

2 minuter har jag väntat och fortfarande räknar

Det håller fortfarande på =(

Permalänk

Har inte skype.
Testa recovery å rensa allt igen

Permalänk
Skrivet av moparlinke:

Har inte skype.
Testa recovery å rensa allt igen

Har gjort det igen funkar fortfarande inte

Permalänk

finns det inte nåt reset program man kan använda som verkligen rensar allting och installerar om det som en systemåterställning

Permalänk

Joo..Om du tagit dig in i recovery efter en lyckad rootning hade du kunnat göra en nandroid kopia.
Då hade du bara kunna boota in där å flasha din kopia av din orginal rom.

Testa roota igen eller flasha en orginal rom.

Du bör utan problem fixa detta

Permalänk
Skrivet av moparlinke:

Joo..Om du tagit dig in i recovery efter en lyckad rootning hade du kunnat göra en nandroid kopia.
Då hade du bara kunna boota in där å flasha din kooia av din orginal rom.

Testa roota igen eller flasha en orginal rom

hur flashar man en orginal room har en men vilken fil ska man använda

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

finns det inte nåt reset program man kan använda som verkligen rensar allting och installerar om det som en systemåterställning

har inte S2 SD-kort plats? har du ett Sd kort som du kan ta ut är det ju bara att lägga in en custom rom och flasha via CWM, för där kom du väl in eller har jag missat nåt?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Låter som att den är brickad. Sry men det är risken med flashning. Inga garantier gäller om man flashar eller rootar telefonen.

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

har inte S2 SD-kort plats? har du ett Sd kort som du kan ta ut är det ju bara att lägga in en custom rom och flasha via CWM, för där kom du väl in eller har jag missat nåt?

Jag tror att jag får ett tag på ett sådant och prova verkar som det bästa alternativet

Permalänk

Tack för all hjälp är väldigt tacksam

Permalänk

Mycket möjligt att det går

Mer info och orginal rom här
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=54375

Flasha rom å mer indo
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1619571

Nej den är inte brickad.
Möjligen softbrick men inget som inte går att fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

Jag tror att jag får ett tag på ett sådant och prova verkar som det bästa alternativet

testa, när du väl har lagt in det så sätter du bara i kortet i tel, bootar i CWM intall .zip from SD card och väljer den du la in, Lycka till!

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

Du kan inte flasha orginal rom i recovery

Permalänk
Medlem

Varför fick du för dig att roota telefonen från första början? Du har ju uppenbarligen inte en aning om vad du håller på med. Rekommenderar att du tar en stund för att läsa igenom grundläggande info och tutorials på XDA-developers forum för SGSII.

Och din telefon är med all säkerhet inte brickad för del delen!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk

Istort sett omöjligt att bricka en sgs2.
Nästan enda sättet är att flasha in en rom från en annan telefon.

Så länge en sgs2 vaknar till å man kommer in i recovery eller download är de inga problem

Permalänk
Skrivet av Jockew1989:

testa, när du väl har lagt in det så sätter du bara i kortet i tel, bootar i CWM intall .zip from SD card och väljer den du la in, Lycka till!

Tack har kommer inte ha några mer tummar efter det

Permalänk
Medlem

Låter i alla fall som att du sabbat din ROM, men du säger att du har CWM så du kan flasha in en ny istället.

Då skall vi se om jag kan reda ut det åt dig, har inte en SGS2 men bör vara precis samma procedur i vilket fall som helst.

Förslagsvis så kan vi kasta in CyanogenMOD 9 (ICS 4.0.4 RC1) som bör funka bra tillsvidare. Ladda ner ROM'en här (Galaxy S2 9.0 RC1): http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxys2&type=RC, packa INTE upp den, du skall använda .zip-filen. Eftersom CyanogenMOD kommer utan google-apps som t.ex. market(play) så skall vi även flasha "gapps", ladda hem senaste utgåvan här: http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip, packa heller inte upp denna.

1. Börja med att plocka ur ditt externa SD-kort om du har ett sådant.
2. Starta telefonen i recovery-läge, dvs. hålla in Volym-Upp, Hem-knappen och Power-knappen samtidigt tills du är inne.
3. Koppla in USB-sladden i telefonen och anslut den till datorn.
4. Navigera till "Mounts and Storage" och välj längst ner "mount USB"
5. Nu bör det interna SD-kortet dyka upp under "Den här datorn" på din dator. Ta backup på det du vill spara, sedan högerklickar du på partitionen och tar "formatera" väljs "standardinställningar" och "Snabbformatering". Kan du inte formatera kortet så tar du helt enkelt bort allt som finns på SD-kortet. *Notera att vi pratar om det interna SD-kortet och inte det externa som du har tagit ut.
6. När det interna SD-kortet är tomt så lägger du in "cm-9.0.0-RC1-galaxys2.zip" samt "gapps-ics-20120429-signed.zip" rakt på SD-kortet.
7. I telefonen så väljer du nu "unmount USB" när filöverföringen är klar. När den försvinner från din dator drar du ur USB-kabeln från telefonen.
8. Navigera till startsidan och välj "Wipe data/factory reset".
9. Välj sedan "Wipe cache partition".
10. Navigera till "Advanced" och välj "Clear Dalvik Cache".
11. Navigera nu till "Install zip from sdcard" och välj sedan "Choose zip from sdcard".
12. Välj först att installera "cm-9.0.0-RC1-galaxys2.zip".
13. När installationen är klar väljer du "gapps-ics-20120429-signed.zip".
14. Nu är vi klara, navigera tillbaka till hemskärmen och välj "Reboot system now" och be till flashguden att din lur startar.

Notera att jag själv inte äger en SGS2 men proceduren bör vara i princip densamma. Ansvarar Ej för eventuella snedsteg

EDIT: Formulering.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av tobbetagg:

Tack har kommer inte ha några mer tummar efter det

Hur gick det ?

Permalänk
Skrivet av simonw:

Låter i alla fall som att du sabbat din ROM, men du säger att du har CWM så du kan flasha in en ny istället.

Då skall vi se om jag kan reda ut det åt dig, har inte en SGS2 men bör vara precis samma procedur i vilket fall som helst.

Förslagsvis så kan vi kasta in CyanogenMOD 9 (ICS 4.0.4 RC1) som bör funka bra tillsvidare. Ladda ner ROM'en här (Galaxy S2 9.0 RC1): http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxys2&type=RC, packa INTE upp den, du skall använda .zip-filen. Eftersom CyanogenMOD kommer utan google-apps som t.ex. market(play) så skall vi även flasha "gapps", ladda hem senaste utgåvan här: http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120429-signed.zip, packa heller inte upp denna.

1. Börja med att plocka ur ditt externa SD-kort om du har ett sådant.
2. Starta telefonen i recovery-läge, dvs. hålla in Volym-Upp, Hem-knappen och Power-knappen samtidigt tills du är inne.
3. Koppla in USB-sladden i telefonen och anslut den till datorn.
4. Navigera till "Mounts and Storage" och välj längst ner "mount USB"
5. Nu bör det interna SD-kortet dyka upp under "Den här datorn" på din dator. Ta backup på det du vill spara, sedan högerklickar du på partitionen och tar "formatera" väljs "standardinställningar" och "Snabbformatering". Kan du inte formatera kortet så tar du helt enkelt bort allt som finns på SD-kortet. *Notera att vi pratar om det interna SD-kortet och inte det externa som du har tagit ut.
6. När det interna SD-kortet är tomt så lägger du in "cm-9.0.0-RC1-galaxys2.zip" samt "gapps-ics-20120429-signed.zip" rakt på SD-kortet.
7. I telefonen så väljer du nu "unmount USB" när filöverföringen är klar. När den försvinner från din dator drar du ur USB-kabeln från telefonen.
8. Navigera till startsidan och välj "Wipe data/factory reset".
9. Välj sedan "Wipe cache partition".
10. Navigera till "Advanced" och välj "Clear Dalvik Cache".
11. Navigera nu till "Install zip from sdcard" och välj sedan "Choose zip from sdcard".
12. Välj först att installera "cm-9.0.0-RC1-galaxys2.zip".
13. När installationen är klar väljer du "gapps-ics-20120429-signed.zip".
14. Nu är vi klara, navigera tillbaka till hemskärmen och välj "Reboot system now" och be till flashguden att din lur startar.

Notera att jag själv inte äger en SGS2 men proceduren bör vara i princip densamma. Ansvarar Ej för eventuella snedsteg

EDIT: Formulering.

När jag klickar på mount usb storage så säger den så här

E: unable to write to ums lunfile ( no such file or directory )

Permalänk

Kan hända att det funkar att lägga över rom till externa minneskortet och sen boota in i recovery å flasha.

Men jag skulle nog testa att flasha stock i odin först

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

När jag klickar på mount usb storage så säger den så här

E: unable to write to ums lunfile ( no such file or directory )

Då blir det jobbigare. Tror du måste ge dig på Odin igen. Titta i denna guiden om den hjälper dig; https://docs.google.com/document/d/1LC2TM_wf_25fMx-OTjxVoQ3tv...

Kolla på "Återställ telefonen".

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Då blir det jobbigare. Tror du måste ge dig på Odin igen. Titta i denna guiden om den hjälper dig; https://docs.google.com/document/d/1LC2TM_wf_25fMx-OTjxVoQ3tv...

Det funkar fortfarande inte den är kvar vid startskärmen

Permalänk
Skrivet av simonw:

Finns det några verkstäder som kan fixa sånt här

Permalänk

Så du har testat flasha en orginal rom i odin ?
Vad händer ? funkar flashningen ?
Efter flashning kör factory reset +cache+dalwik

Testa flasha en annan root med cwm .

Jodå de fixar den säkert om du lämnar in den .
Men de ska inte behövas

Annars kan du starta en tråd på swedroid.se och skriva exakt vad du testat och vad du gjort så finns de säkert mer hjälp .

Permalänk
Skrivet av moparlinke:

Så du har testat flasha en orginal rom i odin ?
Vad händer ? funkar flashningen ?
Efter flashning kör factory reset +cache+dalwik

Testa flasha en annan root med cwm .

Jodå de fixar den säkert om du lämnar in den .
Men de ska inte behövas

Annars kan du starta en tråd på swedroid.se och skriva exakt vad du testat och vad du gjort så finns de säkert mer hjälp .

har försökt med att köra factory reset och reset men funkar inte måste nog tyvärr lämna in den vet ni några verkstäder

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

har försökt med att köra factory reset och reset men funkar inte måste nog tyvärr lämna in den vet ni några verkstäder

Du har flashat fel kernel. Då hjälper inte factory reset. (Det raderar bara data partitionen).
Du måste skriva om system partitionen. Aka flasha en ny rom. (Eller rätt kernel)

Eller har du flashat en komplett firmware/rom o kört factory reset efter det utan resultat?

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Du har flashat fel kernel. Då hjälper inte factory reset. (Det raderar bara data partitionen).
Du måste skriva om system partitionen. Aka flasha en ny rom. (Eller rätt kernel)

Eller har du flashat en komplett firmware/rom o kört factory reset efter det utan resultat?

Ja jag har flashat en hel firmware och kört factory reset efter det samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbetagg:

Ja jag har flashat en hel firmware och kört factory reset efter det samma problem

Odin eller cwm?

Cyanogenmod t.ex hur jag fått flashat 2 ggr från cwm för att den inte bootat på första. (Ingen aning om varför)

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Odin eller cwm?

Cyanogenmod t.ex hur jag fått flashat 2 ggr från cwm för att den inte bootat på första. (Ingen aning om varför)

Bara använt odin men har flashat in clock work mod med odin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citruz:

Varför fick du för dig att roota telefonen från första början? Du har ju uppenbarligen inte en aning om vad du håller på med. Rekommenderar att du tar en stund för att läsa igenom grundläggande info och tutorials på XDA-developers forum för SGSII.

Och din telefon är med all säkerhet inte brickad för del delen!

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Gör som Citruz säger och läs på XDA eller Swedroid(dock lite utdaterad info ibland), din telefon är antagligen inte brickad men ta det här som en lärdom att faktiskt läsa på lite innan du kastar dig huvud före in i något som lätt kan förstöra din telefon. Det luktar random instruktionsvideo från Youtube...

Hoppas dock att du får ordning på det!