Permalänk
Medlem

Var köpte du mod kit till d5:an? Kan inte hitta det någonstans i närheten av sverige.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av AckeDman:

Hur är ljudnivån? Det är ju viktigast för HTPC.

Knäpptyst:)

Skrivet av _NsMs_:

Var köpte du mod kit till d5:an? Kan inte hitta det någonstans i närheten av sverige.

Highflow.nl jag köper nästan alltid pumpar, anslutningar och res därifrån. Finns oxå hos specialtech.co.uk

Permalänk
Medlem

vad är tanken med den där HTPC,
Ska du köra enkrypterade filmer i sjuk upplösning? : p

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mackeee:

vad är tanken med den där HTPC,
Ska du köra enkrypterade filmer i sjuk upplösning? : p

Läs beskrivningen så förstår du;)

Permalänk
Medlem

Wow... jag har samma chassi till min HTPC/Server. Trodde inte det gick att få in så mycket godis, tycker det är trångt fast jag bara har en H60 och inget diskret grafikkort!

Ser väldigt välplanerat och prydligt ut, gillar fönstret också, när det är så mycket roligt att titta på!

Visa signatur

5700X3D|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cyne:

Wow... jag har samma chassi till min HTPC/Server. Trodde inte det gick att få in så mycket godis, tycker det är trångt fast jag bara har en H60 och inget diskret grafikkort!

Ser väldigt välplanerat och prydligt ut, gillar fönstret också, när det är så mycket roligt att titta på!

Tack!
Ja, det krävdes noggrann planering med val av komponenter osv för att få allt att lira tillsammans.

Permalänk
Medlem

Chassi

Jag hade tänkt att köpa chassit men kan inte hitta det någon stans...

Undrar bara var du köpte ditt och vad du tycker om det!

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Moggster:

Jag hade tänkt att köpa chassit men kan inte hitta det någon stans...

Undrar bara var du köpte ditt och vad du tycker om det!

Jag köpte mitt hos inet http://www.inet.se/produkt/6901694/silverstone-grandia-gd07b-... det finns i lager=)
Som du ser så har jag moddat mitt ganska rejält och använder inte alls chassit som det är tänkt att användas, men för mina ändamål funkar det bra.

Permalänk
Medlem

Lite i överkant var ledordet. ^^
Härligt bygge dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jag tänkte dela med mig av mitt senaste bygge, en htpc. Komponenterna kanske är lite i överkant för en traditionell htpc, men tanken är att man ska kunna lira lite på den också + att det är så förbannat mycket roligare att bygga med fina komponenter=)

Specs:
- Chassi: Silverstone Grandia GD07B
- Moderkort: Asus Maximus V Gene
- Cpu: i5 3570K
- Gpu: Asus GTX480
- Ram: 8Gb Corsair Dominator GT 1866MHz 9-9-9-24
- Nätagg: Corsair AX850
- SSD: Corsair P128

Vattenkylning:
- Radiator: XSPC RX360
- Cpu: Heatkiller 3.0 Nickel/Black
- Gpu: EK Nickel/Acetal
- Ram: EK Nickel/Acetal
- Res: XSPC Single 5.25 Bay
- Pump: D5 med Bitspower mod kit + top
- Fläktar: Noiseblocker PL-1, 900rpm
- Slang: Primochill 3/8ID 5/8OD, svart
- Alla anslutningar är Bitspower silver shiny

MisterX HTPC

Var hittade du ukanals listen du använde på fönstret?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Nirr1:

Var hittade du ukanals listen du använde på fönstret?

Jag letade som fan efter u-lister för något år sedan, hittade till slut hos chilled pc uk och köpte 10m. Har fortfarande kvar av det, mycket händigt att ha hemma faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Jag letade som fan efter u-lister för något år sedan, hittade till slut hos chilled pc uk och köpte 10m. Har fortfarande kvar av det, mycket händigt att ha hemma faktiskt.

Har också letat som en galning efter sådana, hittar inga i sverige! Men man får väl ta å kolla på chilled pc. Tack för hjälpen

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Lätt en av dom snyggaste i galleriet! Om jag bara kunde ge högre än 5!

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon142735:
Skrivet av JohanFalk:

Lätt en av dom snyggaste i galleriet! Om jag bara kunde ge högre än 5!

Tack så mycket=)

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt bygge! Helt klart en htpc i min smak!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt bygge ^^
Är på gång jag med .. men blir med Phoeba 1080*2 =D

Blir en spelmaskin ...
Det var mycket bra jag hittade detta... nu vet jag kylningen på gpu har plats.

Vilken storlek på slangen har du ?

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.