Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Jag stör mig inte så värst mycket på något, skulle vara MR bad luck men har bara råkat ut för han en gång sista månaderna.

Efter senaste patchen tycker jag det funkar ruskigt bra (även innan)

Det jag stör mig mest på är attityden som har ändrats något otroligt sen Bf2. Otroligt ovårdat språk och tråkig inställning på många spelare. Ska dock tillägga att jag inte spelar fordon (inte för att det är tråkigt/dåligt) tycker bara inte om känslan i Bf3 efter att suttit drygt 1000 timmar i heli.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfarfar:

Slutade spela för många månader sen.

- Origin
- Battlelog
- Friendly Fire (färgblindsläget i bf3 var extremt dåligt)
- Premium

Du har inte lust att utveckla lite?

Permalänk
Skrivet av Hyrst:

Du har inte lust att utveckla lite?

Vad ska jag utveckla tyck du? Att EA har våldtagit Dice ända upp i mumindalen?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem

de värsta är när det är brottom för nån skjuter på en så ska man HOPPA över en trottoar kant som är 10cm hög eller att man fastnar på en konservburk som råkar ligga mellan tårna annars e spelet grejt

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lixsom:

de värsta är när det är brottom för nån skjuter på en så ska man HOPPA över en trottoar kant som är 10cm hög eller att man fastnar på en konservburk som råkar ligga mellan tårna annars e spelet grejt

Det värsta är när man ska döda någon j*vel som hoppar, precis som du beskriver, och han teleporteras typ 10 meter.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Vad jag retar mig mest på är, attityden på spelare. Alla är så himla arga, gnäller på vilket vapen man använder. Det är värst med bf3.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Avstängd

DICE designval.
slutade spela bf3 förra året fullständigt sålt ut sig till ea.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

Ägde han och andra när man spelade så svårt att förstå att folk tycker de fuskar.
men med alla hack/cheat/chat som folk spottar ur sig så fort de dör är för roliga.
dice spel suger designmässigt.
gjort för barn och ungdomar med konsoldesign.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag kom på en grej till som irriterar mig. Att man har mage att släppa något som borde ingå gratis när man har betalat för spelet och sen ta nästan 500:- för det. Och bara för att man kallar det Premium så springer 800.000 idioter och köper det? Det lär ju inte precis göra att de tänker om och gör rätt nästa gång.
När BF4 kommer så får man säkert bara en tom ask för sina 500:- sen får man köpa kartor, vapen, fordon, minimap, scoreboard, stats och allt annat som DLC. En tråkig utveckling helt enkelt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag kom på en grej till som irriterar mig. Att man har mage att släppa något som borde ingå gratis när man har betalat för spelet och sen ta nästan 500:- för det. Och bara för att man kallar det Premium så springer 800.000 idioter och köper det? Det lär ju inte precis göra att de tänker om och gör rätt nästa gång.
När BF4 kommer så får man säkert bara en tom ask för sina 500:- sen får man köpa kartor, vapen, fordon, minimap, scoreboard, stats och allt annat som DLC. En tråkig utveckling helt enkelt.

Så man får ingenting för att köpa premium? Man får alla expansioner för 500 och lite annat (förtur i kön etc.). Det ska ju komma 5 expansioner och de brukar kosta 150kr st. Förstår inte logiken att bara för det heter premium så köpter folk det. Det skulle kunna heta bf3 complete pack, all-dlc-in-one eller herp derp massa grejjer packet. Det är ju innehållet som är viktigt. Säkert finns det några som köpte det endast för att det ska stå premium vid deras namn men knappast alla.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag kom på en grej till som irriterar mig. Att man har mage att släppa något som borde ingå gratis när man har betalat för spelet och sen ta nästan 500:- för det. Och bara för att man kallar det Premium så springer 800.000 idioter och köper det? Det lär ju inte precis göra att de tänker om och gör rätt nästa gång.
När BF4 kommer så får man säkert bara en tom ask för sina 500:- sen får man köpa kartor, vapen, fordon, minimap, scoreboard, stats och allt annat som DLC. En tråkig utveckling helt enkelt.

kärlek på detta!

ne men jag håller helt med dig. När man betalar för ett spel så antar man ju att man får hela spelet och inte bara typ 10% av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag kom på en grej till som irriterar mig. Att man har mage att släppa något som borde ingå gratis när man har betalat för spelet och sen ta nästan 500:- för det. Och bara för att man kallar det Premium så springer 800.000 idioter och köper det? Det lär ju inte precis göra att de tänker om och gör rätt nästa gång.
När BF4 kommer så får man säkert bara en tom ask för sina 500:- sen får man köpa kartor, vapen, fordon, minimap, scoreboard, stats och allt annat som DLC. En tråkig utveckling helt enkelt.

Tycker du har fel, premium är bra för oss spelare som vill köpa alla expansioner. Det är inte direkt något nytt att DICE tar pengar för expansioner, så tumme upp för premium.. Sen att premium får med sig fler fördelar är bara en bonus.

Det hade varit sämre om de gjorde något liknande från BC2, där de "släppte" redan existerande kartor fast till andra spellägen..

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Ja tycker de är ganska underhållande över hur många pajaser de är på PC som skriker ut hacker o cheater bara för att de själva är
precis värdelösa. Inser de inte själva att övriga 63 personer inne i matchen anser att de är dem själva som är sopor.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Retar mig bara på dom som retar sig på bf3!

Spelet funkar bra, spelet är kul och spelet spelar man för att man själv vill spela det.

Lite kul att det gnälls över att expansions kostar pengar... har det väl alltid gjort till battlefield? Till bf2 kostade SF, AF och EF pengar och tror över 500 spänn tillsammans, till bf2142 kostade northenstrike pengar. Sen var det någon gratiskarta men det var ju Highway Tampa som Intel sponsrade med massor av reklam i banan.
Vem räknar med att något är gratis? WoW'are betalar väl varje månad för att sitta och sy läderbyxor, plocka blommor eller döda kycklingar för att levla eller vad dom nu gör...
I battlefield är det ju än så länge faktiskt gratis att spela när man väl införskaffat spelet.

Sen finns det väl lite konstiga saker i spelet som att man fastnar här och där och får suicide när man hoppar 2 meter i vatten eller annat.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

<Insert random weapon here> noobs! spam

Permalänk
Medlem

Netcode.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Att det inte flyter på min core2duo med hd4850

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Förklaring på "dö bakom skydd"-buggen

Förklaring på "dö bakom skydd"-buggen:

För att du skall kunna förvänta dig samma "lead time" (dvs hur långt du måste sikta framför ditt mål) varje gång du använder ett vapen, flygplan, fordon etc, måste man ha träffregistreringen på spelklienten, dvs att din dator räknar ut om dina skott träffar eller inte.

Alternativet till detta är att ha den uträkningen på servern, men då måste du sikta olika mycket framför beroende på vilken ping du har just i det ögonblicket du skjuter.

Red Orchestra 2 hade vid launch träffregistreringen på servern. Man blev aldrig skjuten när man väl kommit i skydd, men man märkte snabbt att på avstånd var det omöjligt att träffa om man inte hade samma ping hela tiden. I slutändan bet man i det sura äpplet och bytte till träffregistrering på klienten, trots att man visste att man introducerade problemet med att dö efter man är i skydd.

Man insåg att det inte går att öva upp ping-kompensation för man vet aldrig vad för ping man skall ha, om man inte har en extremt stabil lina. Denna buggen kommer inte gå att få bort, hur mycket man än vill, då det är ett grundläggande designval för att man skall ha en chans att träffa rörliga mål.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

När det går som allra bäst, bäst score, bäst KD på servern och sedan får connection error på den förbannade skit servern

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Förklaring på "dö bakom skydd"-buggen:

För att du skall kunna förvänta dig samma "lead time" (dvs hur långt du måste sikta framför ditt mål) varje gång du använder ett vapen, flygplan, fordon etc, måste man ha träffregistreringen på spelklienten, dvs att din dator räknar ut om dina skott träffar eller inte.

Alternativet till detta är att ha den uträkningen på servern, men då måste du sikta olika mycket framför beroende på vilken ping du har just i det ögonblicket du skjuter.

Red Orchestra 2 hade vid launch träffregistreringen på servern. Man blev aldrig skjuten när man väl kommit i skydd, men man märkte snabbt att på avstånd var det omöjligt att träffa om man inte hade samma ping hela tiden. I slutändan bet man i det sura äpplet och bytte till träffregistrering på klienten, trots att man visste att man introducerade problemet med att dö efter man är i skydd.

Man insåg att det inte går att öva upp ping-kompensation för man vet aldrig vad för ping man skall ha, om man inte har en extremt stabil lina. Denna buggen kommer inte gå att få bort, hur mycket man än vill, då det är ett grundläggande designval för att man skall ha en chans att träffa rörliga mål.

Förvånansvärt hur andra spel lyckas med det här så fruktansvärt bra, exempelvis Counter-Strike, medan Battlefield däremot misslyckas med det helt brutalt... Det måste finnas någonting de kan göra för att rätta till det här problemet då det uppenbarligen inte är något globalt problem hos FPS-spel.

Skrivet av Sgt. Stinger:

Man insåg att det inte går att öva upp ping-kompensation för man vet aldrig vad för ping man skall ha, om man inte har en extremt stabil lina. Denna buggen kommer inte gå att få bort, hur mycket man än vill

Så att ens ping svajar med några enstaka millisekunder, vilket är fullt normalt, skulle påverka hur långt framför fienden man skjuter? Det låter väldigt otroligt med tanke på att det är latenser mellan 10-30 millisekunder vi snackar om. Jag kan förstå ditt resonemang om pingen svajar mellan 30 och 300, men inte 30 och 35.

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Förvånansvärt hur andra spel lyckas med det här så fruktansvärt bra, exempelvis Counter-Strike, medan Battlefield däremot misslyckas med det helt brutalt... Det måste finnas någonting de kan göra för att rätta till det här problemet då det uppenbarligen inte är något globalt problem hos FPS-spel.

Ja, för CS har ju precis lika bra travel time på kulorna, och bullet drop som BF3...

Tänk efter lite nu...så fort man skjutit på någonting i CS så träffar kulan, det är ingen traveltime på kulan, inte heller är det någon bulletdrop, det innebär att om man håller siktet över fienden när man skjuter så kommer man träffa, oavsett om målet skulle befinna sig 20km bort, behövs ingen beräkning där.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

CS har ju prediction i klienten, dvs att klienten gissar var de andra spelarna skall vara med tanke på lagg osv, det är därför man ibland får blodsplatter på väggen trots att man enligt servern inte träffade motståndaren. Detta betyder då att motståndaren inte gjort det som prediction har förutsett.

Detta skulle kanske kunna användas i BF3, men min gissning är att det inte går. Så vitt jag vet är det prediction som gör att det laggar så mycket när man färdas fort i HL1-motorn och source-motorn, och det hade aldrig fungerat i ett bf-spel.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

jag tycker att man skall får BETYDLIGT mer poäng att ge folk ammo,revieva,förstöra mcom, defend kills osv ! folk spelar nu mera inte bara för att få hög K/D utan bara för den där sa**** spm , då tycker jag att det kan synas i statestiken att du vill vinna matcher ! nu är ju iaf 40% av laget bara i nåt hörn för att få kills.. springer du mot en armad mcom så möter du halva ditt lag som springer från den :S om detta ändrades skulle iaf spm ho***** kunna göra nåt för laget... sen stör jag mig enormt mycket på att det inte finns något balanseringssystem! alla colonel 100 i ett lag mot alla andra PRECIS som i bfbc2. bf2 har jag ej spelat men är säkerligen samma sak där.. detta är ett bf syndrom ! alla andra spel jag spelat så är det ett problem just i de sista 2 bf-spelen.. jag börjar till och med tro att det är inbyggt i spelet att alla höga lvl samlas på ett å samma lag mot alla mindre erfarna i ett annat..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag kom på en grej till som irriterar mig. Att man har mage att släppa något som borde ingå gratis när man har betalat för spelet och sen ta nästan 500:- för det. Och bara för att man kallar det Premium så springer 800.000 idioter och köper det? Det lär ju inte precis göra att de tänker om och gör rätt nästa gång.
När BF4 kommer så får man säkert bara en tom ask för sina 500:- sen får man köpa kartor, vapen, fordon, minimap, scoreboard, stats och allt annat som DLC. En tråkig utveckling helt enkelt.

Om man tänker som du gör så borde alla codspel efter de första vara gratis då de endast är några nya banor och vapen man får.

Och world of warcraft? Betala varje månad för att få spela samma spel?!

Finns många exempel på mjölkning av spel. Speltillverkarna är ingen värgörenhet(There is no such thing) och folk lägger pengar på de dom vill!

Permalänk
Medlem

Håller med om att flag defends osv borde ge lite mer poäng...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Att jag suger på det.

Att jag hela tiden blir skjuten och dör på 0.5 sekunder utan att ens se varifrån jag blir skjuten.

Folk i tanks. Helt omöjligt att göra något emot dem.

Folk i helikoptrar med den där ultragrejen som släpper ner typ 45246246 bomber så att man dör direkt.

...fordon i allmänhet.

Permalänk

Att enbart RSP (Ranked Server Providers) får hosta BF3 servrar, jag har extremt bra möjligheter att hålla med både hårdvara och nätkapacitet men får inte... . Istället ska man betala massa pengar för något som man hade kunnat ordna för en mycket billigare peng.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Jag spelade ganska mycket bad company2. Men tyckte BF3 var riktigt segt. Enough is enough typ.
För mycket lull lull. och den nya "super grafiken" räddade inte gameplayen ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Att jag suger på det.

Att jag hela tiden blir skjuten och dör på 0.5 sekunder utan att ens se varifrån jag blir skjuten.

Folk i tanks. Helt omöjligt att göra något emot dem.

Folk i helikoptrar med den där ultragrejen som släpper ner typ 45246246 bomber så att man dör direkt.

...fordon i allmänhet.

Infantry?

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndiOne:

Ja tycker de är ganska underhållande över hur många pajaser de är på PC som skriker ut hacker o cheater bara för att de själva är
precis värdelösa. Inser de inte själva att övriga 63 personer inne i matchen anser att de är dem själva som är sopor.

Hooah!!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW