Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Billig dator - 3k budget

Hej! Är så extremt sugen på att köpa en ny dator och sitter i dagsläget på en gammal dual core burk (e6850/8800gt).
Jag undrar vad ni kan välja ihop till mig för ungefär 3k (max 3.5k om de extra 500 kronorna verkligen skulle göra en markant skillnad). Kan tillägga att jag överklockar gärna för att få största möjliga prestanda/krona.

Jag behöver:
*CPU
*GPU
*Moderkort
*Ram

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vill du få ut det mesta av 3000kr, så vore det bäst att köpa allt genom SweC-marknaden. Skulle gissa rakt av att dvd-läsaren och 500GB-hdd är IDE, så tänk på vad som passar till vad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Vill du få ut det mesta av 3000kr, så vore det bäst att köpa allt genom SweC-marknaden. Skulle gissa rakt av att dvd-läsaren och 500GB-hdd är IDE, så tänk på vad som passar till vad.

Okej är så även fallet om jag ökar till ungefär 3.5k? Har kollat upp lite nu och 500gb är Sata.

Med tanke på att en hårddisk ligger på 600kr, ett chassi 300-600kr och ett nätagg 400-500kr så borde det ju gå att få ihop en hyfsad dator som kostar 5k vanligtvis (fast nu utan dessa komponenter spara 1,5k)?

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Inte AMD,

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

Inte AMD,

Kan du möjligtvis motivera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

Inte AMD,

Vad är ett bättre val för samma pengar?