Får inte mitt 7950 att funka

Permalänk
Medlem

Får inte mitt 7950 att funka

Köpte ett nytt grafikort på webbhallen nu under deras rea. Men nu när jag ska instalera drivrutiner till mitt 7950 så funkar det inte. Det står att instalationen är klar men att varningar utfärdades under instalitionen. i loggfilen efter instalitionen står det så här:

Befintliga paketInstallationshanterare för AMD Catalyst
AMD APP SDK Runtime
Catalyst Control Center

Paket som ska installeras
Installationshanterare för AMD CatalystSlutligt tillstånd: Lyckades
Objektets version: 8.0.881.0
Storlek: 20 Mbytes

Andra enheter som har identifierats

Felmeddelanden

efter instalitionen verkar inga "display drivers" ha instalerats och jag kan inte starta spel eller köra 1080p på min skärm. jag har provat att instalera drivers både från skiva och från amds hemsida.
va fan ska jag göra ? tacksam till all hjälp =D.

Ps: mistänker att det är gammla drivers från mitt 460 som ligger och spökar i bakrunden hur kan jag få bort dem. driversveeper funkar inte.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dookie95:

Köpte ett nytt grafikort på webbhallen nu under deras rea. Men nu när jag ska instalera drivrutiner till mitt 7950 så funkar det inte. Det står att instalationen är klar men att varningar utfärdades under instalitionen. i loggfilen efter instalitionen står det så här:

Befintliga paketInstallationshanterare för AMD Catalyst
AMD APP SDK Runtime
Catalyst Control Center

Paket som ska installeras
Installationshanterare för AMD CatalystSlutligt tillstånd: Lyckades
Objektets version: 8.0.881.0
Storlek: 20 Mbytes

Andra enheter som har identifierats

Felmeddelanden

efter instalitionen verkar inga "display drivers" ha instalerats och jag kan inte starta spel eller köra 1080p på min skärm. jag har provat att instalera drivers både från skiva och från amds hemsida.
va fan ska jag göra ? tacksam till all hjälp =D.

Ps: mistänker att det är gammla drivers från mitt 460 som ligger och spökar i bakrunden hur kan jag få bort dem. driversveeper funkar inte.

Du måste ta bort drivrutinerna (dom gamla) med driver sweeper annars blir man oftast inte av med problemet! gör det och återkom med svar så jag vet om det löste sig sen. Har nämnligen beställt ett asus directCUII med 7950 från webhallen och vore bra å veta om det löser sig med ditt problem

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Skrivet av compstuff86:

Du måste ta bort drivrutinerna (dom gamla) med driver sweeper annars blir man oftast inte av med problemet! gör det och återkom med svar så jag vet om det löste sig sen. Har nämnligen beställt ett asus directCUII med 7950 från webhallen och vore bra å veta om det löser sig med ditt problem

"driversveeper funkar inte"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

"driversveeper funkar inte"

driver sweeper funkar visst finns inget problem med det om man tar hem den senaste.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Skrivet av compstuff86:

driver sweeper funkar visst finns inget problem med det om man tar hem den senaste.

Funkade inte för mig med mitt 7970 t.ex, ställde bara till problem och lämnade kvar filer som ställde till problem när jag skulle installera nya drivers, funkar bättre att avinstallera drivers själv för mig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Även jag köpte samma kort som du. Hade Nvidia innan, men rensade med driver sweeper först.

Testa detta...
1. Avinstallera alla drivrutiner utan att starta om.
2. Starta nu om, men starta i felsäkert läge.
3 Kör driver sweeper under felsäkert läge.
4. När alla spår av drivrutiner är borta. Starta om och installera i vanligt läge.

Om detta inte funkar, formatera datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Även jag köpte samma kort som du. Hade Nvidia innan, men rensade med driver sweeper först.

Testa detta...
1. Avinstallera alla drivrutiner utan att starta om.
2. Starta nu om, men starta i felsäkert läge.
3 Kör driver sweeper under felsäkert läge.
4. När alla spår av drivrutiner är borta. Starta om och installera i vanligt läge.

Om detta inte funkar, formatera datorn.

tack så mycket det ska testas =D

ska man avistalera drivrutiner i program och funktioner i kontrollpanelen är ska man göra på något annat sätt ?

jag har även en nästan tom hårddisk kan jag instalera windows på den och köra med tvåhårddiskar eller kommer drivrutinerna på den gammla hårddisken störa ändå ?

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk

Du måste formatera om datorn helt om du vill få det att funka.
Eftersom nVidia drivare sitter i burken nu, det blir bara strul då. Installera Windows på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Du måste formatera om datorn helt om du vill få det att funka.
Eftersom nVidia drivare sitter i burken nu, det blir bara strul då. Installera Windows på nytt.

Man måste inte alls formatera om det skall funka, för vissa kan det säkert vara en lösning om inget annat funkar. För mig gick det fint att avinstallera nvidia drivisarna och sedan in med amds. Det blir en jäkla massa merjobb om allt skall installeras om efter en omformatering

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

eller varför inte ta bort drivrutinerna med driver fusion! det nya programmet som har kommit nu efter driver sweeper

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |