EA bekräftar Battlefield 4 Beta hösten 2013

Permalänk
Medlem

Aja, BF3 är ju ett kärleksbrev till CoD publiken, så varför inte göra som Activision och släppa ett "nytt spel" varje halvår för att mjölka alla 360 kåta P12or.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk
Medlem

Nånting säger mig att alla gnällrövar ändå kommer köpa BF4! Och sen gnälla över det, såklart. Allt medans EA sitter o räknar pengarna.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Battlefield 4? Det köper jag definitivt inte... Battlefield 2143 skulle dock vara ett givet köp.

Det är ju ganska uppenbart att EA vill ha en cashcow ala CoD att mjölka.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Min guide till ett bra BF4:

  • Extremt snabba respawntider. (kan väljas som config) Jag tycker det e skit tråkigt o vänta på att respawna om och om igen.

  • Gratis dedikerade servrar, hosta själv.

  • Zombie/Dinosaur mode!

  • Buggar skall patchas..

  • Bättre close range combat.. Inte dö på 2 skott.

  • MODTOOLS!

  • Bring back the commander! Jag vill vara befälhavare!

  • RIKTIG Frostbite 2.0, man kan ju inte förstöra ett enda hus i BF3 jämfört med BC2.

  • WW2? Minns ni Operation Aurora i BC2? Jag hade lätt spelat ett 1943 liknande spel till PC, fast ge fan i Japan skitet och ge oss lite paradropping in Berlin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

BF3 är bland det tråkigaste och sämsta jag spelat. Pengarna tillbaka, tack! Fixa spelet innan ni släpper nytt.

Jag har inga problem med BF3! Och har aldrig haft det. Vad är det som ska fixas? Vad är tråkigt? Vad är sämst?

Finns tusentals och åter tusentals som spelar och har jättekul, och allting flyter på.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Varför allt gnäll? DICE har inte ökat spelsläppttakten, 2 år har de alltid kört med.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

MS Röj har bättre spelupplevelse.

BF4 blir så mycket bättre än BF3 om dom inte låser så att man bara kan hyra servrar utan faktiskt STARTA EGNA.
För övrigt tycker jag inte om BF-spelen.

Om du inte tycker om BF-spelen så är det väl klart som fan att du inte kommer tycka om BF4.

COD spelare är en COD spelare.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Devildoll:

frågan är hur de ska kunna smeta ut allt dlc till bf3, delar som kommer så sent som 2013, och ändå kunna ha tid att utveckla ETT HELT NYTT FUCKING BF under samma år.

förutsatt att all dlc inte redan var klar när BF3 lanserades.

Jag hoppas du är medveten om att DICE har ca 300 anställda, you do the math

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

BF2 kom ut 2005, 6 år senare kom BF3 ut. Nu känns det som att EA tänker "oh shit, vi måste konkurrera med CoD" och böjar då pumpa ut spel på löpande band. MoH var en nästintill exakt kopia på BF:BC2 och det känns som att kommande MoH kommer vara väldigt likt BF3. Inget nytt direkt förutom nya banor och nya SP uppdrag. BF2 var ett bra spel, nu är BF bara en lika stor kassako som CoD är/var och EA kommer mjölka ur namnet Battlefield så mycket dom bara kan tills serien är så uttjatad att ingen köper det längre.

Bf3 har redan nu en helt otrolig spelmotor, grafiken behöver ju inte utvecklas då det skulle kosta alldeles för mycket för ''vanliga'' gamers att få råd men en dator för att det ska se bra ut.

Som du säger tror jag att det kommer sluta med som på cod, nya banor och lite ditt och datt...
Det som skulle kunna göra BF ännu bättre som någon annan kommenterade är att fler mods, och mer möjligheter. Fler vapen och även fler fordon skulle alltid vara ett plus... Menmen, det återstå att se hur de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

BF2

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Red Orchestra 2

Arma II

DayZ

Skyrim

Shogun 2 Total War

Mount & Blade

Dayz är en mod senast jag kolla och Skyrim är bugg.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Tycker det fanimej är löjligt hur mycket folk klagar på BF3. Är det någon trend bland tonåringar numera att hata spelet utan att ha några som helst konstruktiva argument? Det är egen smak och tycke såklart men att bara skriva att det suger är ju fullständigt meningslöst. Kom med något argument som håller!

BF3 har vunnit hur många priser som helst från alla håll och kanter. Ljudet är autentiskt och helt otroligt välgjort. Grafiken är mycket snygg men helt okej fysik (enligt mig). Det finns en uppsjö med olika typer av kartor och beroende på vad man är sugen på (all-out-vehicle eller CQ) så väljer man därefter. Armored Kill ska komma med den största kartan i Battlefields historia med t.ex. ett tank mode som verkar riktigt schyst. Efter det kommer två expansioner till. Klart som fan att man ska betala för dem, kostar i princip ingenting ändå. När AK släppts tycker jag personligen BF3 är fulländat. Fattas bara moddar och mer stöd för e-sport då.

Jag gillar inte heller EA och dess storlek men för just Battlefield tycker jag inte det är några problem. Om typ två år när 4an förmodligen släpps är BF3s grafik och fysik ändå utdaterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Dayz är en mod senast jag kolla och Skyrim är bugg.

Vad spelar det för roll om DayZ är en mod? Många av dagens populäraste spel var en gång i tiden moddar.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevligt att EA/Dice bekräftat Battlefield 4 även om det är långt kvar till lanseringen av informationen att dömma. Med tanke på hur bra Battlefield 3 blev och hur pass bra spelet håller nästan ett år senare så känns det riktigt lovande. Definitivt ett av senare års bästa titlar i mitt tycke.

Hade varit fint om de kunde snabba på lanseringen av Armored Warfare dock. Ser så mycket fram emot detta!

Permalänk
Medlem

ja, det är alltid roligt med nya battlefield, men en sak jag hatar med FPS spel är att man ska levela och levla. Även om man inte skulle ha gått upp i level så skulle fortfarande lika många spela t.ex. BF3. De som är i högsta level är inte direkt bara folk som är duktiga på bf3 och har spelat en jävla massa, utan det är också en jävla massa level cheaters.

Permalänk
Medlem

Trevligt med ännu ett BF spel Då blir det att boka snarast. Längtar redan:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Skulle hellre sett ett 2143/Bc3 istället för ett BF4. Men ändå ser jag fram emot det. Tycker nästan det är bra ifall de inte uppgraderar grafikmotorn allt för mycket. Då borde de kunna göra mycket större banor då den nya generationens konsoller har kommit då och pc världen har gått ännu längre. Hoppas EA inte försöker göra ett nytt Modern warfare annars ser det bra ut! DICE har alltid levererat!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Hoppas DICE läser detta.

Vill så mycket hellre se BC3.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

BF4 blir väl som MW2/3, ingen skillnad bara nya maps men en prislapp på 499kr.

Det jag lurar på med, har svårt att tro att DICE har fixat något som Frostbite 3.0 på sådan kort tid.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag förbeställde BF3 som många andra. Inte en chans att jag gör det igen. Men jag spelar det fortfarande utan nån DLC alls faktis.

Permalänk
Medlem

Näää, BF franschisen har helt tappat sin charm nu när EA har satt klorna i det, BF BC1 och BC2/Vietnam och Battlefield 1943 för xbox 360/ps3 var episkt men BF3 är så satans långtråkigt och överdrivet flashigt överallt med alla soleffekter etc.. dom borde göra det mindre realistiskt för jag vill inte bli bländad i ett spel och få ont i ögonen -.-

Permalänk
Medlem

Suck... Vi kan väl vänta med att såga Bf4 tills dess att vi fått mer kött på benen om vad det faktiskt innebär / testat betan.
Bf3 hade en jäkligt rörig början men jag tycker att det blivit helt ok nu och framför allt skänkt mig mycket nöje.
(Premium skiten kan man ju dock diskutera....dock ej i denna tråd ).

Permalänk
Medlem

Kan man förhandsboka utan att behöva köpa det? Jag vill ju bara spela betan.

Permalänk

Det enda i princip som skulle få mig att köpa BF4 är om alla kartor var i samma storlek som metro eller mindre(beta kartorna). Betan var nästan roligare än när spelet hade släppts.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Så vi ska behöva köpa en expansion för att få stora kartor? Herregud

Det finns redan stora kartor och med tanke på hur lite spelet kostar är det inte för lite begärt att betala 150kr för större kartor om du nu vill ha det. Och nej du behöver inte köpa en expansion. Det är helt frivilligt. Och de flesta spel har inte ens några stora kartor så att bf3 redan har de största kartorna jag vet i en shooter som släpptes under de senaste tre åren och sen också erbjuder en expansion med ännu större kartor är väl bara ett +?

Det är det som är så fint med frivilliga saker. Det finns inga måste eller behöva. Vill du köpa det så köp det, annars så är det bara att låta bli.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av YamahaDGX630:

Var INTE 3:an en hit?

nämn ETT spel med bättre spelupplevelse...

Det är inte särskilt svårt, och du har redan fått svar på tal av ett antal andra här ^^,

BF3 är inte ett värdelöst spel, men det saknar mycket av den charm och spelglädje som fanns i BF2.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hinkik:

Battlefield 1944 med frostbite 3. Jag ber dig DICE!

Ber dig DICE? Är det inte "Ber er DICE" ? Ja för att märka ord enbart..

Skrivet av YamahaDGX630:

Men då ställer jag frågan hur de kommer sig att BF3 används i simulatorer för militären...

Du har ingen källa på det?

Nej BF3 är inte ett så jävla bra spel imo, bra ja men inte så bra som vissa får det att låta.

Permalänk
Medlem

Jag är et BF fan jag klagar ingenting jag bara längtar!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tcntad:

Du har ingen källa på det?

Tror han blandar ihop saker och ting i och med denna som det pratades mycket om när det visades:

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Arma 2 måste ju vara mycket bättre simulator än BF3?