Permalänk
Medlem

Kvadrater över hela skärmen!

Hej,

Under några veckor har min dator krånglat och det blir bara värre och värre. Problemet jag stöter på är att det på skärmen kommer upp flera kvadrater som går ner snett diagonalt och vissa av dessa har fryst bilden (Kolla länk nedan). Det händer även att skärmen slocknar i ca 2 sekunder och sedan kommer tillbaka, det står då nere i högra hörnet att drivrutinerna har återställts till mitt grafikkort. Vet någon av er vad det är som påverkar detta, jag tror att det är grafikkortet men det kan i princip vara vad som helst. Problemet uppkommer vid olika tillfällen men oftast när jag spelar spel, när jag spelade Homefront igår så fick jag dessa kvadrater 4ggr. Jag kan dock få bort dessa om jag installerar om drivrutinerna.

http://imgur.com/a/VEObZ

Specs:

Processor: Intel i7 3.4 gh
Moderkort: ASUS P8P67-m B3, P67 Socket 1155
Grafikkort: ASUS VGA Nvidia ENGTX560 DC/DI/1GD5 1xDVI 1GB
Hårddisk: OCZ Agility 3 ssd 128gb
Nätagg: COOLERMASTER GX 650W 80Plus 12V
RAM: SAMSUNG 4GB DDR3-PC10600-1333MHZ x 4= 16gb ram

Är väldigt tacksam om någon vet hur detta kan fixas eller exakt vad det är för fel.

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Medlem

Liknar felen jag fått när grafikkort har gett upp av diverse orsaker.

Testa olika drivrutinsversioner, kontrollera så att grafikkortet inte är igengrott med damm och helst installera om Windows och testa igen med flera drivrutiner. Får du fortfarande samma fel hade jag reklamerat grafikkortet och sett till att skicka med bilder.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Ser mest ut som ett garanti-ärende. Men du kan ju kolla om det kan vara överhettning, nätagg, drivrutin(inte så troligt dock). Testa i någon annan dator om det är möjligt innan du skickar iväg kortet.