DayZ - Era värsta scenarion

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Skönt att Respawnknappen blir avaktiverat i 1.7.2.4 då

Läste detta inatt, men hur är det då tänkt att man ska komma bort från debug forrest t.ex om man skulle hamna där?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Läste detta inatt, men hur är det då tänkt att man ska komma bort från debug forrest t.ex om man skulle hamna där?

Har inget vettigt svar på det, men antar att de har en lösning på det.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Mitt märkligaste och värsta scenario hände idag.
Jag är en färsk survivor, spelat ca 1 vecka och dött otaliga gånger.
Nu i helgen började på min senaste gubbe och har tagit mig sakta norrut från kusten. Har lootat 2 supermarkets och flera deer stands på vägen och har vad jag tycker en schysst survivor gear för ett liv i vildmarken. Alice pack, crossbow, karta, kompass, kniv, matches, handgun med 8 clips och lite annat smått och gott för att överleva.
Men idag kom jag i närheten av flygplatsen uppe i norr och kunde inte hålla mig ifrån att krypa dit och titta. Sagt och gjort kravlar jag mig fram till skogsbrynet vid en barack. Det är ett fasligt liv, det skjuts och springs men efter ett tag blir det lugnt och jag kryper in i baracken. Självklart är det tomt sånär som ett maskingevär. MA41 eller nåt sånt men utan ammo. Här börjar det gå snett.
Min ena son vaknar och jag måste gå in till honom, vågar inte afka i baracken så jag loggar.
Väl tillbaka vid datorn är servern jag spelar på full, men jag är uppspelt av att vara i baracken så jag tar en annan server första bästa med plats.
När jag kommer in ligger min gubbe och simmar ca 2dm under golvytan och kan inte komma upp. Men jag ser att det är FULLT av prylar. Vapen och allt möjligt. Får hybris och loggar snabbt ut och in igen. Nu blir det surrealistiskt.
Jag spawnar mitt ute i havet i regnet. Framför mig ståendes till knäna i vattnet står 3 tomma ghilie suits och stirrar i horizonten. Jag får panik men min gubbe kommer ingen stans. När jag fäktar med musen tittar jag ner i vattnet under suitsen, ca 10m ner ligget ca 10 döda vita kor????
Jag loggade av och stängde av datorn. Vad betyder allt detta?
Jag har ångest och vågar inte logga in igen, vill inte förlora all gear jag har.

Permalänk
Medlem

Värsta som kan hända är när man råkar plocka upp en Mt. Dew, man lever inte direkt länge efter det.

Permalänk
Skrivet av Fryk:

Värsta som kan hända är när man råkar plocka upp en Mt. Dew, man lever inte direkt länge efter det.

Traskar runt de nordliggande partierna, ensam, sedan en vecka tillbaka, med 2st, jelly? De är riktiga samlarobjekt, kastar hällre STANAGs än en Mt.Dew, alla dagar i veckan.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Traskar runt de nordliggande partierna, ensam, sedan en vecka tillbaka, med 2st, jelly? De är riktiga samlarobjekt, kastar hällre STANAGs än en Mt.Dew, alla dagar i veckan.

Då ber du ju om problem, det är något speciellt med de burkarna. Spelar ingen roll vad man har för övrigt för alla är ute efter att döda en verkar det som. Så är det väl utan en också dock.

Permalänk
Skrivet av Fryk:

Då ber du ju om problem, det är något speciellt med de burkarna. Spelar ingen roll vad man har för övrigt för alla är ute efter att döda en verkar det som. Så är det väl utan en också dock.

inte dödat en enda oskyldig Special ninja skills, samt spela på servrar med runt 20 spelare, inte mer, är receptet. Trevlig single-player experience säger jag bara!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

Råkade trycka på respawn istället för options. Hade hittat fina grejer vid helikoptrar och hade bra väskor osv...

BALLZZZZz

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Skulle väl säga att mitt värsta är att jag inte ens har köpt Arma än :C

Stort sug att köpa det men samtidigt tvekar jag Någon som har lust att skicka nack/fördelar i PM?

//Bobban

Permalänk
Medlem

Jag och en polare har spelet en stund, så hitta vi ett högt jävla torn och kollade läget. Vi hittade inget kul och på vägen ner så klättrade min polare på mig i stegen och jag bara dog direkt, sjukt kul!

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Bara att kämpa vidare! Jag själv tycker att början är väldigt rolig, man blir dock trött om det är korta mellanrum.

Att börja om och geara upp är rätt tradigt tycker jag, det är dock rätt befriande att dö man slipper sitta och oroa sig över sin gear. Det går dock rätt snabbt efter ett att man spelat ett tag då man kan alla loot spots. Brukar inte ta mer än 2-3 timmar så är jag full gearad igen med ghillie, coyote pack och något high-end vapen. Det roliga är ju att leta andra survivors, om man är kreativ kan man ha enormt rolig på andras bekostnad.

Skrivet av Mormis:

Jag och en polare har spelet en stund, så hitta vi ett högt jävla torn och kollade läget. Vi hittade inget kul och på vägen ner så klättrade min polare på mig i stegen och jag bara dog direkt, sjukt kul!

ArmA 2 motorn har sinna buggar. Gå inte för nära träd eller stenar, dom gillar att bryta bena, skapa blödningar och döda. Dörröppningar och grindar är också farliga. Att hålla sig 1-2 meter från sina kamrater inomhus och att inte springa runt som idioter inomhus när man är flera är bra regler. Hänt otaligt många gånger att jag brutit benen, svimmat, börjat blöda eller fått chock tillstånd tack vare att en kompis sprungit in i en eller bara helt enkelt förbi en på nära avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Var nyligen med om en händelse som fick mig att garva riktigt ordentligt Först och främst så går vi på en riktigt lång vandring, från Elektro till International Airfield. Där hittade vi en M4A1 Holo som jag självklart började använda, sedan så går jag ut och tittar lite medan polaren sitter kvar i barracken, då loggar en snubbe in med AK och allt som polaren dödar direkt, vet inte ens om han hann komma in innan han dog. Efter denna händelse så drar vi ifrån så fort vi kan och bestämmer oss för att gå mot Devil's Castle, när vi väl är framme så går vi självklart upp på toppen av tornet, tittar ut lite och jag börjar kolla igenom min gear.

Då kommer en snubbe som loggar in bakom mig som självklart siktar mot mig direkt, men min polare hinner lägga tiotals kulor mot honom med Full-Auto AK. Då börjar min polare loota honom och jag ser direkt att det kommer en till spelare och jag skriker "DET ÄR EN TILL BAKOM DIG" samtidigt som jag skjuter och vi plockar honom tillsammans.

Vi fick en rejäl belöning för vår grymt intensiva insats. Spelarna har allt möjligt på sig som Nightvision, GPS, AS50 och även en Coyote Backpack. Det tackar vi gud för!

Tssssss. Den va inte så skojig från min sida sett iaf;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Att börja om och geara upp är rätt tradigt tycker jag, det är dock rätt befriande att dö man slipper sitta och oroa sig över sin gear. Det går dock rätt snabbt efter ett att man spelat ett tag då man kan alla loot spots. Brukar inte ta mer än 2-3 timmar så är jag full gearad igen med ghillie, coyote pack och något high-end vapen. Det roliga är ju att leta andra survivors, om man är kreativ kan man ha enormt rolig på andras bekostnad.

2-3 timmar? Du måste ha en rejäl tur isåfall! Ghillie suit och allt på 2-3 timmar, låter omöjligt i mina öron, du vet hur låg chans det är att få sådant väl?

Skrivet av ricki:

Tssssss. Den va inte så skojig från min sida sett iaf;)

Ah, vad tråkigt att höra. Det var däremot en riktigt rolig upplevelse för oss och jag antar att vi hade rätt så tur som överlevde, då de snubbarna som kom från ingenstans på devil's castle antagligen hade försökt döda oss.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Att börja om och geara upp är rätt tradigt tycker jag, det är dock rätt befriande att dö man slipper sitta och oroa sig över sin gear. Det går dock rätt snabbt efter ett att man spelat ett tag då man kan alla loot spots. Brukar inte ta mer än 2-3 timmar så är jag full gearad igen med ghillie, coyote pack och något high-end vapen.

Ghillies finns ju inte ens nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svinpepp:

Ghillies finns ju inte ens nu?

Ursäkta mig, men har du någon källa på detta? Ghillie finns ju visst Bara riktigt låg chans som det alltid vart.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Ursäkta mig, men har du någon källa på detta? Ghillie finns ju visst Bara riktigt låg chans som det alltid vart.

Dom ska då inte finnas just nu, togs bort i senaste patchen. Rocket säger dock att dom kommer tillbaka i patchen som skulle komma idag.
Eller patchen kanske har kommit nu, har inte kikat.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Ursäkta mig, men har du någon källa på detta? Ghillie finns ju visst Bara riktigt låg chans som det alltid vart.

Pending Update: Build 1.7.2.4
* [FIXED] Clothing no longer spawning (now it spawns as it used too)

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/42806-pending-updat...

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Dom ska då inte finnas just nu, togs bort i senaste patchen. Rocket säger dock att dom kommer tillbaka i patchen som skulle komma idag.
Eller patchen kanske har kommit nu, har inte kikat.

Skrivet av Swordfish90:

Pending Update: Build 1.7.2.4
* [FIXED] Clothing no longer spawning (now it spawns as it used too)

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/42806-pending-updat...

Ajdå, att jag inte tänkte på det. Får hoppas på att 1.7.2.4 kommer ut idag som det var tänkt. Lite fler scenarion nu!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Ajdå, att jag inte tänkte på det. Får hoppas på att 1.7.2.4 kommer ut idag som det var tänkt. Lite fler scenarion nu!

Ursäkta, hoppas du är nöjd nu.

Permalänk
Medlem

Tja, ska köpa DayZ men vet inte hur man gör, köper jag bara arma2 combined operations, går in på www.dayzmod.com laddar ner senaste sixloader eller vad den nu heter, startar arma 2 och börjar lira?

undrar även hur bra min dator kommer ta den,

radeon 7870 ghz edition
i5 2500k
8gb vengeance ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Tja, ska köpa DayZ men vet inte hur man gör, köper jag bara arma2 combined operations, går in på www.dayzmod.com laddar ner senaste sixloader eller vad den nu heter, startar arma 2 och börjar lira?

undrar även hur bra min dator kommer ta den,

radeon 7870 ghz edition
i5 2500k
8gb vengeance ram

Frågan passar inte så mycket i denna tråd, men i stort sett så ja Sixlauncher är väl det enklaste sättet att få in DayZ antar jag, kom bara ihåg att du kommer starta genom Six Launcher. Det finns även manuella sätt att installera det på.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Frågan passar inte så mycket i denna tråd, men i stort sett så ja Sixlauncher är väl det enklaste sättet att få in DayZ antar jag, kom bara ihåg att du kommer starta genom Six Launcher. Det finns även manuella sätt att installera det på.

ok, förlåt om jag hijackade tråden då

Permalänk

Detta är lite trist, mest kanske för att mitt värsta scenario, likt många andras, inte har att göra med en situation i spelet utan på grund av buggar. Men man får väl bara fortsätta. Det är ju trots allt så bra.

Detta skedde för cirka femton minuter sedan. Loggade in i norr med en tre dagar gammal karaktär, min äldsta hittills! Och jag hade gear jag var mäkta nöjd med. Upptäckte direkt att något var fel, det var en handskbeklädd hand som höll vapnet i första person. Bytte till 3rd och upptäckte att jag inte kunde se något skin överhuvudtaget samt att överallt omkring mig hade jag massa gröna "objektiv" fyrkanter/romber som det, om man siktade på dom, stod till exempel "Survivor 14485m" eller "Motorcycle 9887m". Beslöt mig för att försöka gå mot motorcyckeln för att se efter om det faktsikt stod något där. Stötte på ett jakttorn på vägen och klättrade upp mest på slentrian. Väl på stegen så upptäckte jag att mina armar i första person bar kamoflage, inte helt olikt den gamla bandit skinnet. Fortsatt mot motorcyckel men tröttnade efter ett tag och försökte fixa alltihop genom att droppa ut i lobbyn och gå in igen. Blev då förflyttad till kusten, utan ryggsäck och vapen, men med sakerna jag tidigare haft i inventory kvar.

Blev trött och respawnade(gnällde en del via skype), försökte göra en snabb räd och samla på mig nya grejer men det var för svårt med motivationen. Spelar väl vidare imorgon. Eller ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSoftMachine:

Detta är lite trist, mest kanske för att mitt värsta scenario, likt många andras, inte har att göra med en situation i spelet utan på grund av buggar. Men man får väl bara fortsätta. Det är ju trots allt så bra.

Detta skedde för cirka femton minuter sedan. Loggade in i norr med en tre dagar gammal karaktär, min äldsta hittills! Och jag hade gear jag var mäkta nöjd med. Upptäckte direkt att något var fel, det var en handskbeklädd hand som höll vapnet i första person. Bytte till 3rd och upptäckte att jag inte kunde se något skin överhuvudtaget samt att överallt omkring mig hade jag massa gröna "objektiv" fyrkanter/romber som det, om man siktade på dom, stod till exempel "Survivor 14485m" eller "Motorcycle 9887m". Beslöt mig för att försöka gå mot motorcyckeln för att se efter om det faktsikt stod något där. Stötte på ett jakttorn på vägen och klättrade upp mest på slentrian. Väl på stegen så upptäckte jag att mina armar i första person bar kamoflage, inte helt olikt den gamla bandit skinnet. Fortsatt mot motorcyckel men tröttnade efter ett tag och försökte fixa alltihop genom att droppa ut i lobbyn och gå in igen. Blev då förflyttad till kusten, utan ryggsäck och vapen, men med sakerna jag tidigare haft i inventory kvar.

Blev trött och respawnade(gnällde en del via skype), försökte göra en snabb räd och samla på mig nya grejer men det var för svårt med motivationen. Spelar väl vidare imorgon. Eller ikväll

Fan, B, du skulle ju inte respawnat, hade ju ändå sakerna kvar i inventory och det är fan bättre än inget.
Vi får ta en runda imorgon och samla nya saker till dig. Inga konstigheter även om det suger.

Permalänk
Skrivet av svinpepp:

Fan, B, du skulle ju inte respawnat, hade ju ändå sakerna kvar i inventory och det är fan bättre än inget.
Vi får ta en runda imorgon och samla nya saker till dig. Inga konstigheter även om det suger.

Alltså det jag hade kvar i inventoryt var en tom vattenflaska, painkillers och typ sju STANAG mag, inget vapen att anänvda dom till, ingen pistol, inget i gearbelt, och ingen ryggsäck.

Permalänk
Medlem

Hade överlevt en hel dag (6 timmar playtime tror jag), nytt rekord. Går förbi några jakttorn utanför Stary, hittar ett med lite taggtråd framför så jag klättrar över tråden och försöker sen att klättra upp för stegen. Det kommer inte upp en triangel så jag går framåt, men jag svimmar och blir one-shottad. Hade inte överbra gear, men en DMR med 5 magasin samt en M9 SD med ett antal magasin på den också. Tråkigt, men det hade kunnat vara värre!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem

Okej efter att ha kört lite DayZ ska ni få mitt "värsta scenario", körde på SE 9 med en polare, första livet, kan inte så mycket och jag har fått ganska bra gear enligt mig, binocular, klocka, nått vapen, väska etc, står mitt ute på ett fält och tittar i binocular, 2 sec senare död, han dog också när han letade efter han som dödade oss.

Nån som vill spela inatt? skicka pm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Okej efter att ha kört lite DayZ ska ni få mitt "värsta scenario", körde på SE 9 med en polare, första livet, kan inte så mycket och jag har fått ganska bra gear enligt mig, binocular, klocka, nått vapen, väska etc, står mitt ute på ett fält och tittar i binocular, 2 sec senare död, han dog också när han letade efter han som dödade oss.

Nån som vill spela inatt? skicka pm

Förstår faktist inte riktigt varför man skulle stå ute på ett fält och kika runt med binoculars, känns ju lite som att gräva sin egen grav

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem
Skrivet av cthul:

Förstår faktist inte riktigt varför man skulle stå ute på ett fält och kika runt med binoculars, känns ju lite som att gräva sin egen grav

Första gången, så kunde inte så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Okej efter att ha kört lite DayZ ska ni få mitt "värsta scenario", körde på SE 9 med en polare, första livet, kan inte så mycket och jag har fått ganska bra gear enligt mig, binocular, klocka, nått vapen, väska etc, står mitt ute på ett fält och tittar i binocular, 2 sec senare död, han dog också när han letade efter han som dödade oss.

Nån som vill spela inatt? skicka pm

Skrivet av Vincent:

Första gången, så kunde inte så mycket

Inget illa menat, men tyckte detta påminner lite om ditt scenario, en bild på dig innan döden. Ignorera bara texten.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz