DayZ - Era värsta scenarion

Permalänk
Medlem

Till min stora förvåning hittade jag en ATV på väg upp mot Zelenogorsk-eller-vad-platsen-nu-heter igår kväll som bara stod där, ensam och övergiven på vägen. Lyckligtvis fanns det bensin i tanken så jag startade upp den och drog iväg...

Total lycka. For fram i hör fart och allt omkring mig bara ven förbi mig medans jag snabbt tog mig uppåt på kartan. Höll mig till vägen, vilket kanske inte var det smartaste beslutet men det gick betydligt smidigare, fortare och det drog mindre bensin, och ingen verkade ha sett mig så inget problem med det denna gång...

Drog till slut en vurp över en hög bildelar på en uppförsbacke så att fordonet tippade. Sorgligt, tänkte jag, och försökte snabbt hoppa ur för att kanske försöka rätta upp den. Då tog den eld, och jag blev omedelbart medvetslös. Mindre bra. Till slut slocknade elden och jag vaknade upp några sekunder senare, och blödde ganska kraftigt, så jag bandagerade mig själv.

Slutade med att jag med <3000 blod fick springa runt och leta något stackars djur att slakta, vilket jag gjorde i någon timme eller så innan jag hittade ett får och sedan en get som fick upp mitt blod till dryga 8000.

Kul var det, så länge det varade, men lite synd om ATVn, den stackarn...

Min Gillie-suit har också försvunnit, av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Det är personer som TS som gör att jag aldrig någonsin befinner mig på den södra kusten, eller ens söker kontakt med andra survivors längre.

Hur kollar man hur många timmars speltid man har förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Till min stora förvåning hittade jag en ATV på väg upp mot Zelenogorsk-eller-vad-platsen-nu-heter igår kväll som bara stod där, ensam och övergiven på vägen. Lyckligtvis fanns det bensin i tanken så jag startade upp den och drog iväg...

Total lycka. For fram i hör fart och allt omkring mig bara ven förbi mig medans jag snabbt tog mig uppåt på kartan. Höll mig till vägen, vilket kanske inte var det smartaste beslutet men det gick betydligt smidigare, fortare och det drog mindre bensin, och ingen verkade ha sett mig så inget problem med det denna gång...

Drog till slut en vurp över en hög bildelar på en uppförsbacke så att fordonet tippade. Sorgligt, tänkte jag, och försökte snabbt hoppa ur för att kanske försöka rätta upp den. Då tog den eld, och jag blev omedelbart medvetslös. Mindre bra. Till slut slocknade elden och jag vaknade upp några sekunder senare, och blödde ganska kraftigt, så jag bandagerade mig själv.

Slutade med att jag med <3000 blod fick springa runt och leta något stackars djur att slakta, vilket jag gjorde i någon timme eller så innan jag hittade ett får och sedan en get som fick upp mitt blod till dryga 8000.

Kul var det, så länge det varade, men lite synd om ATVn, den stackarn...

Min Gillie-suit har också försvunnit, av någon anledning.

Rest in peace

Skrivet av Murer:

Det är personer som TS som gör att jag aldrig någonsin befinner mig på den södra kusten, eller ens söker kontakt med andra survivors längre.
Hur kollar man hur många timmars speltid man har förresten?

Förlåt om jag har skrämt dig Det ser du i Steam Library.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Säger ni att ni är friendly ska ni fan inte skjuta. Såna kräk som ni kan spela på privata servrar så vi slipper er

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Förlåt om jag har skrämt dig Det ser du i Steam Library.

Jaha. Total speltid av ArmA. Det är ju inte så intressant.

Det är inte enbart du som får mig hålla mig borta från södra kusten. Det är det faktum att banditer och nya survivors florerar där då det finns två stora städer med mycket gottgott i. Jag brukar svepa från Berezino till NW-airfield och har fått ihop rätt fint gear. Nu är det bara en helikopter/bil och NV-goggles som saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Det är inte enbart du som får mig hålla mig borta från södra kusten. Det är det faktum att banditer och nya survivors florerar där då det finns två stora städer med mycket gottgott i. Jag brukar svepa från Berezino till NW-airfield och har fått ihop rätt fint gear. Nu är det bara en helikopter/bil och NV-goggles som saknas.

ofta du har gps och rangefinder?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Säger ni att ni är friendly ska ni fan inte skjuta. Såna kräk som ni kan spela på privata servrar så vi slipper er

Säg inte så, det värsta man kan säga till en bandit. Finns ju inga att döda på den privata servern Dessutom så har jag för mig att det är emot DayZmods regler att ha lösenordsskyddad server. De lösenordsskyddade servrarna tas bort efter ett tag.

Skrivet av Murer:

Tack, känns genast bättre

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Säg inte så, det värsta man kan säga till en bandit. Finns ju inga att döda på den privata servern Dessutom så har jag för mig att det är emot DayZmods regler att ha lösenordsskyddad server. De lösenordsskyddade servrarna tas bort efter ett tag.

Tack, känns genast bättre

Du menar att du är en bandit då eller? pssss

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Du menar att du är en bandit då eller? pssss

Spela inte tuff nu. Har alltid varit rätt så vänlig men man har ofta märkt att det är bäst att köra shoot on sight, right? Bara självförsvar, sen hade vi hade lite skoj en natt är väl inte så mycket att diskutera, måste ju göra nånting för att få bort alla aggressioner!

Tillbaks till ämnet nu!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vart precis dödad direkt när jag spawnade (långt som fan bort från städer). Roligt.
spawnkill OHYEAAAAH

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Kul spel .Gick in på min gubbe, hade karta kompass och alla roliga småsaker, massor med kött och det tystaste vapnet i spelet samt en ljuddämpad m9.

spawnkill OHYEAAAAH

Tråkigt att höra, men sådant kan hända om man loggar vid ställen där det finns en del aktivitet, om du nu gjort det. Jag beklagar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

ofta du har gps och rangefinder?

Jag menar det enda jag saknar. GPS och rangefinder har jag aldrig känt något större behov utav.

Permalänk

Min historia handlar inte om en spelsession, utan mer om verkliga livet.

För några dagar sen råkade jag nämna DayZ modden till sambons bror, 27år, och han verkade intresserad, någon dag senare skaffade han Arma 2 och började spela. Gick förbi honom när han satt och spelade idag, och hörde att han var glad över att han hade dödat någon. Gick fram och frågade vad som hänt, om han hade blivit attackerad, och han svarade "nej, jag bara sköt han :D" Han säger att han såg honom gå genom staden och han följde efter, när snubben gick in i en kyrka la han sig och väntade utanför, och sköt honom när han kom ut. Frågade ännu en gång varför och fick svaret att det var kul, och han ville se om han hade något på sig.

Det enda som cirkulerade i mitt huvud då var "Vad fan har jag gjort, jag har skapat ett monster!"

Seriöst, är sånt som förstör modden, känns i mina ögon inte alls okej att skjuta folk helt utan anledning. Det roligaste i DayZ är att spela med någon annan, speciellt någon man inte känner irl, och allt detta kommer ju försvinna som detta dödade eskalerar som det gör nu.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Finns redan MÅNGA såna hära trådar.. följ dom.. skapa inte nya igenom att spamma forumet

Nej, inte något värst scenario, saker som har hänt i allmänhet ja.
Så gå och buzza någon annanstans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Min historia handlar inte om en spelsession, utan mer om verkliga livet.

För några dagar sen råkade jag nämna DayZ modden till sambons bror, 27år, och han verkade intresserad, någon dag senare skaffade han Arma 2 och började spela. Gick förbi honom när han satt och spelade idag, och hörde att han var glad över att han hade dödat någon. Gick fram och frågade vad som hänt, om han hade blivit attackerad, och han svarade "nej, jag bara sköt han :D" Han säger att han såg honom gå genom staden och han följde efter, när snubben gick in i en kyrka la han sig och väntade utanför, och sköt honom när han kom ut. Frågade ännu en gång varför och fick svaret att det var kul, och han ville se om han hade något på sig.

Det enda som cirkulerade i mitt huvud då var "Vad fan har jag gjort, jag har skapat ett monster!"

Seriöst, är sånt som förstör modden, känns i mina ögon inte alls okej att skjuta folk helt utan anledning. Det roligaste i DayZ är att spela med någon annan, speciellt någon man inte känner irl, och allt detta kommer ju försvinna som detta dödade eskalerar som det gör nu.

Nånting måste göras. Hjärntvätta honom!

Skrivet av visa:

Nej, inte något värst scenario, saker som har hänt i allmänhet ja.
Så gå och buzza någon annanstans!

Jag vet inte vem som har rätt, det var dock som du säger som jag kände. Inge bråk här bara, försöka hålla oss till tråden istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det som gör att jag kommer att lägga ner DayZ är dödandet av medspelare som sker helt oprovocerat.

Har lirat detta i 2 dagar nu och är absolut ingen klippa på det. Har dött stup i ett av alla zombiesar som vandrar omkring. Hade den här gången äntligen lyckats ta mig fram under några timmar och nu lyckats hitta på en lada ute på vishan. Väl där inne så fanns det lite proviant i form av en hagelbrakare, ammunition och lite föda. En alldeles perfekt start tyckte jag.

När jag samlade in prylarna så hör jag ett hagelskott intill ladan och insåg att det fanns en till medspelare i närheten. Jag hörde zombiesarna stöna utanför och låg stilla bakom en höbal för att se vad som skulle hända.

Plötsligt så har jag en zombie på andra sidan höbalen. Han börjar fäkta med armarna och träffar mig. Jag avslutar hans plågsamma liv med ett ett välriktat hagelskott rakt upp i ansiktet på honom.

När jag ställer mig upp för att se var han hamnade så står nu medspelaren på en avsats mitt emot mig inne i samma lada. Jag stannar upp och tittar på honom utan att ens försöka skjuta. Kan ju vara trevligt med lite teamwork tänkte jag. Ser att han får syn på mig och därefter riktar han sin hagelbössa mot mig och drar av ett skott som givetvis utplånar mitt liv.

Tror ni jag blev galen?

Som tur var så hade jag bara spelat några timmar. Hade blivit ännu mera förbaskad om man hade spelat ännu längre.

Nu kommer jag agera likadant framöver. Skjuta först och fråga sedan.

Kan tillägga att jag trots allt en omgång tidigare fick tag på en annan svensk direkt vid spawnplatsen och vi slog följe åt och bestämde oss för att hjälpa varandra. Dessvärre så tappades kontakten med servern redan efter ett par hundra meter och jag loggades ut. Där rök den chansen.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

låter så jävla kul om man är ett gäng å spelar, har fortfarande inte kommit in på någon server som har slotz till övers. lättare å komma in på BF3 server utan Premium pack

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

fan hittar ju ingen server med nya patchen....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

fan hittar ju ingen server med nya patchen....

Försökte jag med, men dom få som funkar är fulla. Helt värdelöst!

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av Aqua_HeaD:

Försökte jag med, men dom få som funkar är fulla. Helt värdelöst!

kalla aldrig igen ett alpha projekt för värdelöst innan det inte längre är alpha. oke?

and on a less serious note: back-end är helt körd så det är bara att vänta.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Aqua_HeaD:

Det som gör att jag kommer att lägga ner DayZ är dödandet av medspelare som sker helt oprovocerat.

Har lirat detta i 2 dagar nu och är absolut ingen klippa på det. Har dött stup i ett av alla zombiesar som vandrar omkring. Hade den här gången äntligen lyckats ta mig fram under några timmar och nu lyckats hitta på en lada ute på vishan. Väl där inne så fanns det lite proviant i form av en hagelbrakare, ammunition och lite föda. En alldeles perfekt start tyckte jag.

När jag samlade in prylarna så hör jag ett hagelskott intill ladan och insåg att det fanns en till medspelare i närheten. Jag hörde zombiesarna stöna utanför och låg stilla bakom en höbal för att se vad som skulle hända.

Plötsligt så har jag en zombie på andra sidan höbalen. Han börjar fäkta med armarna och träffar mig. Jag avslutar hans plågsamma liv med ett ett välriktat hagelskott rakt upp i ansiktet på honom.

När jag ställer mig upp för att se var han hamnade så står nu medspelaren på en avsats mitt emot mig inne i samma lada. Jag stannar upp och tittar på honom utan att ens försöka skjuta. Kan ju vara trevligt med lite teamwork tänkte jag. Ser att han får syn på mig och därefter riktar han sin hagelbössa mot mig och drar av ett skott som givetvis utplånar mitt liv.

Tror ni jag blev galen?

Som tur var så hade jag bara spelat några timmar. Hade blivit ännu mera förbaskad om man hade spelat ännu längre.

Nu kommer jag agera likadant framöver. Skjuta först och fråga sedan.

Kan tillägga att jag trots allt en omgång tidigare fick tag på en annan svensk direkt vid spawnplatsen och vi slog följe åt och bestämde oss för att hjälpa varandra. Dessvärre så tappades kontakten med servern redan efter ett par hundra meter och jag loggades ut. Där rök den chansen.

Att du inte letar upp någon att spela med här på forumet då ? Är mycket roligare att spela ihop med nån/några och sen är risken mindre att nån försöker döda dig då dem förstår att dina kompisar kommer skjuta dem sekunden efter dem skjutit dig.
Har själv tänkt se om man kan hitta folk på forumet att lira med då jag bara har en polare med day-z och han jobbar lite konstiga tider så när jag sitter och lirar halva natten så får jag köra ensam vilket blir lite trist i längden.

Plus en jävel sköt mig innan idag så jag höll på förlora min DMR och massa andra godsaker. Tur väl fick jag den jävlen innan jag förblödde. Spawna som tur är bara en kilometer bort så gick snabbt att springa och hämta mina (Och hans) Prylar.
Och så dog servern fem minuter senare och när jag väl lyckas hoppa in på en server igen så står jag vid kusten med tomma fickor.. Blir man tokig eller vadå?

Annars ifall du vill och lirar på eftermiddagen/kvällen så kan jag lira med dig kan dock inte snacka i mic på kvällarna för flickvännen vaknar men brukar gå bra ändå. Har just nu rätt gott om ammo till min cobra så i så fall skulle du kunna ta min 1911 tills man hittar en till. (Finns typ överallt därför jag använder den då man inte kan få slut på ammo nästan)

Är det nån annan som också har väldigt svårt att klara sig i början och hitta vapen överhuvudtaget så kan jag tänka mig hjälpa er också Spelar day-z typ 6-8 timmar om dagen just nu så gott om speltid iaf. Och så överdrivet underhållande är det inte att glida mellan jakt tornen och plocka prylar ensam
(Ända kraven jag har för spela med nån är att dem inte skjuter mig så fort man fixar en bössa åt dem)

Permalänk
Medlem

Höll på med omlastning av ryggsäcken och hade tömt innehållet på marken. Blir utkastad från servern för den skall uppdatera till 1.7.2.3.
Kvar i annan dimension blev M107,FN Fal Anpvs4, Nvg mm. Komedi på hög nivå.
Jag kände mig lite snopen då jag letat efter M107:an i flera dagar och hittat den för 10min sedan.

Idag har det varit lite jobbigt, tidigare idag så dog jag med en 6-dagar gammal gubbe,beväpnad till tänderna. Hur dog jag? Hjältedöden eller kanske snarare campingdöden. För första gången i spelets historia springer jag runt utan bandage och moffe en nyligen inträffad zombiekonfrontation. Äh vafan.....slår upp ett tält och lyckas på någotsätt trassla in mig i snörerna och bryter varenda ben i kroppen och blodet sprutar tills mörkret definitivt tar mig med över trädtopparna.

Ja, imorgon sväljer man väl en burk bönor på tvären och blir heimlischad av en tältpinne och kvävs ihjäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Hatar banditer som bara mördar, för mördandets skull. Varför inte bara spela CS då?

Anyway. Värsta scenario var nog när jag hade NVG, DMR, Ghillie med mera, och dör av en zombie some på något sätt one shootar mig. Helt random. Sedan när jag sprungit dit igen, så är min kropp borta. Enligt en polare som var i närheten så var inte ens kroppen där när han kom dit. Ca. 10 sekunder senare.

När ditt blod är under 9000 har zombiesarna chans att slå dig medvetslös.

Mitt värsta scenario var en gång när vi hade börjat för inte så länge sen. Vi hade lyckats få tag på Alice pack, GPS och helt okej vapen från några vi dödat. Mat och dricka hade vi dock lite utav. Mina mätare blinkade för fullt så jag sprang utan att tänka rakt in i Berezino och in i supermarketen vid apartments. Där inne står tre banditer tillhörande en klan, detta var när bandit skin fortfarande fanns. Eftersom att oddsen ser dåliga ut så jag tar det lugnt och frågar istället om dom är friendly, något jag ångrar då jag hade övertag i och med att jag överraskade dom. Dom svar ja, men jag är fortfarande på min vakt. Jag kollar ut genom fönstret och märker att vid lägenheterna finns ytterligare klan medlemmar. Jag bestämmer mig helt sonika för att vända och gå ut. En kille som sitter på taket utav apartments är inte lika vänlig som sina klankamrater och skjuter mig. Jag bryter benet. De tre från supermarketen kommer ut för att avsluta mig. Min kompis som hade tagit overwatch position lyckas knäppa två utav dom, den sista backar in i supermarket, detta medan jag lägger suppressing fire mot killen på taket. Jag lyckas krypa till skydd och patcha upp mig själv. Jag tar mig till min kompis och vi sticker därifrån. Kunde ha gått riktigt dåligt.

Haft en hel del andra kniviga situationer då jag riskerat helt klart mer men denna är den jag kommer ihåg bäst.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare hade reparerat en bli för att ta oss runt. Jag hade hyffsat fet gear på denna gubbe med gps, nightvision och barret 50cal. När vi kört runt ett tag skulla vi tanka vid Vybor. När vi tankat klart och hoppade in i bilen så blev vi båda nerskjutna av en sniper på avstånd vilket kändes som ett ganska snöpligt sätt att dö efter att ha varit vid liv så länge. Dock hade vi rört oss runt airfield och Stary Sobor ett tag och dödat ca 10 personer så kanske inte så konstigt xD

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Höll på med omlastning av ryggsäcken och hade tömt innehållet på marken. Blir utkastad från servern för den skall uppdatera till 1.7.2.3.
Kvar i annan dimension blev M107,FN Fal Anpvs4, Nvg mm. Komedi på hög nivå.
Jag kände mig lite snopen då jag letat efter M107:an i flera dagar och hittat den för 10min sedan.

Idag har det varit lite jobbigt, tidigare idag så dog jag med en 6-dagar gammal gubbe,beväpnad till tänderna. Hur dog jag? Hjältedöden eller kanske snarare campingdöden. För första gången i spelets historia springer jag runt utan bandage och moffe en nyligen inträffad zombiekonfrontation. Äh vafan.....slår upp ett tält och lyckas på någotsätt trassla in mig i snörerna och bryter varenda ben i kroppen och blodet sprutar tills mörkret definitivt tar mig med över trädtopparna.

Ja, imorgon sväljer man väl en burk bönor på tvären och blir heimlischad av en tältpinne och kvävs ihjäl.

Så typiskt!

Skrivet av rabiat:

Mitt värsta scenario var en gång när vi hade börjat för inte så länge sen. Vi hade lyckats få tag på Alice pack, GPS och helt okej vapen från några vi dödat. Mat och dricka hade vi dock lite utav. Mina mätare blinkade för fullt så jag sprang utan att tänka rakt in i Berezino och in i supermarketen vid apartments. Där inne står tre banditer tillhörande en klan, detta var när bandit skin fortfarande fanns. Eftersom att oddsen ser dåliga ut så jag tar det lugnt och frågar istället om dom är friendly, något jag ångrar då jag hade övertag i och med att jag överraskade dom. Dom svar ja, men jag är fortfarande på min vakt. Jag kollar ut genom fönstret och märker att vid lägenheterna finns ytterligare klan medlemmar. Jag bestämmer mig helt sonika för att vända och gå ut. En kille som sitter på taket utav apartments är inte lika vänlig som sina klankamrater och skjuter mig. Jag bryter benet. De tre från supermarketen kommer ut för att avsluta mig. Min kompis som hade tagit overwatch position lyckas knäppa två utav dom, den sista backar in i supermarket, detta medan jag lägger suppressing fire mot killen på taket. Jag lyckas krypa till skydd och patcha upp mig själv. Jag tar mig till min kompis och vi sticker därifrån. Kunde ha gått riktigt dåligt.

Haft en hel del andra kniviga situationer då jag riskerat helt klart mer men denna är den jag kommer ihåg bäst.

Skrivet av Kilgam:

Jag och en polare hade reparerat en bli för att ta oss runt. Jag hade hyffsat fet gear på denna gubbe med gps, nightvision och barret 50cal. När vi kört runt ett tag skulla vi tanka vid Vybor. När vi tankat klart och hoppade in i bilen så blev vi båda nerskjutna av en sniper på avstånd vilket kändes som ett ganska snöpligt sätt att dö efter att ha varit vid liv så länge. Dock hade vi rört oss runt airfield och Stary Sobor ett tag och dödat ca 10 personer så kanske inte så konstigt xD

Bara att kämpa vidare! Jag själv tycker att början är väldigt rolig, man blir dock trött om det är korta mellanrum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiat:

Jag vet, hade dock 12000 Blood.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Börja med en ny karaktär och försöka hitta sin irl vän samtidigt som man letar andra resurser. Det är mitt värsta scenario.

Permalänk
Medlem

Dubbelt upp med ESP-hackare... nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Scenario och scenario, njae. Körde på SE5 igår, sedan blev servern "hackad" och alla dog. Jävlar vad rage det var i group channel Förlorade alla mina items, kul kul..

Hände i SE 6(?) för någon vecka sen med, jäklar vad folk blev pratglada

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

efter MÅNGA timmar händer det - vi hittar äntligen inte en, utan tre bilar varav en UAZ och en ascool hippie-van som vi repar och lever loppan med(hittar t.ex. två friendlys på vägen som först tror att det är en rape-van och springer) - tills servern restartar mitt i en by. Nu lär vi aldrig få tillbaka dem >.<