Rykte: Windows 8 når RTM den 1 augusti

Permalänk
Medlem

ja kör det på stationär. tog 1 dag för mig att anpassa mig sen har de inte varit några problem. spenderar inte allt för mycket tid i metro men de har ett par funktioner som är bra :D. men de e ingenting man irriterar sig på iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Tror många av dom som klankar ner på Windows 8 inte riktigt gett det en chans.
Har personligen aldrig provat det på en Stationär dator så kan inte uttala mig om det men har provat på min Laptop och det va riktigt schysst.
Man kunde använda musplattan till att slida i alla menyer och det gick förvånansvärt smidigt och snabbt. Älskade att ha för mig viktig information framme hela tiden som ex. Min kalender.
Och det är inte så att man måste ha Metro framme, det går hur bra som helst att byta till "vanliga" desktop miljön.

Nu är det så att det inte är den "vanliga" desktop miljön man får även om den till ytan ser ut så.
Se hela denna långa video eller skrolla fram till 13.42 minuter in i videon så ser ni vad jag menar:
http://www.youtube.com/watch?v=jMJfc_sy4NI

Här är en kortare också, men den tar upp samma aspekter:
http://www.youtube.com/watch?v=qIMuJTrxuhQ

Jag har testat Windows 8 RP på en stationär dator med vanligt tangentbord och mus.
För mig känns det som ett system anpassat för smartphones och plattor. Jag tror Microsoft tar en stor risk med att göra ett universalsystem för alla plattformar.

Permalänk
Medlem

Hoppas starkt att det finns alternativ för en start meny. Metro är inte dåligt men en start meny är skönare på stationära.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thexps:

Tror många av dom som klankar ner på Windows 8 inte riktigt gett det en chans.

Det är även många som hyllar Windows 8 som inte har "gett det någon chans", dvs testat det.

När det väl dyker upp så att en skarp version får brett användande så är det lättare att få en vettigare diskussion. För tillfället får det väl dock betraktas som ett faktum snarare än en åsikt att en kraftigt överhängande del av recensioner är just negativa. Vissa extremare än andra, men likväl sammantaget negativt.

Detta för en produkt med ett av världens absolut största företag och därmed en av världens största marknadsföringsbudgetar bakom sig.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Kommer inte bli kul att köpa laptops innom en snar framtid då...

Tvärtom!
Leverantörer kommer ju att bunkra upp med datorer inför julen!
Nu är det jul och då säljs det extra, nu kommer en ny Windows utgåva, då säljs det extra.
Men sen kanske alla tycker det suger, då står tillverkarna där med med massa laptop och ingen som köper, då rasar priserna och dom får ge bort dom nästan gratis.
Då köper du en blåser den, och kör in Linux eller Windows 7.

Skrivet av NidoKing:

Går det inte att välja typ "klassisk" meny?

Inte vad jag vet. Jag skulle också vilja det, jag hatar den nya Metro menyn.

Skrivet av eXim:

Bloatware ... personligen väntar jag till win 9 elle kanske ubuntu 12.10

Ubuntu 12.10 kommer typ samtidigt.
18 okt - Ubuntu
26 okt - Windows 8

Skrivet av infinity08:

Och glöm inte att alla datorer, plattor och vanliga skärmar som säljs då kommer ha touch-funktion.

Hatar att peta på skärmen med fingrarna.
Den som rör min skärm får stryk!
Hatar fingeravtryck och smuts.
Tror att använda touch på platta och telefon är nice, men tror att använda touch på desktop skulle vara jobbigt för armarna, det verkar inte speciellt ergonomiskt att hålla upp händerna rakt fram utan att ha något att vila dem på.

Skrivet av LeVvE:

Jo men vad kommer det komma för program? Vill inte ha en fullscreen miniräknare.

Kommer finnas två Metro appar. En för Facebook, en för Twitter. Sen är alla glada och nöjda.
Det är det ända folk bryr sig om, vanliga noobs kan inget om datorer och vill bara ha Facebook och Twitter.
Det kommer ju vara en Metro-variant av Internet Explorer också, som folk kan surfa med, så folk kommer aldrig gå in den gamla vanliga Windowsmiljön.

Kanske någon gör en Metro-ruta som visar upp CPU & GPU temperatur och ledigt minne.

Skrivet av zeagan:

ag har inte haft speciellt mycket kärlek för startmenyn och ser det hela som en trevlig nyhet.
Är förvånad över att så många här fortfarande klickar sig igenom startmenyn för att hitta t.ex. miniräknaren istället för att trycka [windows]+"sökord"

Jag använder WinKey+[sökord] för startmenyn redan, men hatar ändå den nya fullskärms Metro-menyn.
Den kickar ut mig ur desktopmijön tillbaka till det där jävla Metro.
Den blir fullscreen och förstör hela min workflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det jag personligen ser fram emot med lanseringen av Windows 8 är att det förhoppningsvis då också kommer SP2 till Windows 7.

Tänk om metro ingår i SP2 och samtidigt tar bort startmenyn.
Då är vi som använder mus dömda. :'(

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan köpa laptops utan OS senare alternativt med Windows 7 istället, så jämra bökigt att försöka få tillbaka pengar för åttan som antagligen ingår, och som man inte får aktivera om det hela ska funka med pengar tillbaka.

Så jämra onödigt att betala för nått man aldrig någonsin kommer använda.

Skrivet av Dahle86:

Tänk om metro ingår i SP2 och samtidigt tar bort startmenyn.
Då är vi som använder mus dömda. :'(

Skräms inte sådär

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hoppas man kan köpa laptops utan OS senare alternativt med Windows 7 istället, så jämra bökigt att försöka få tillbaka pengar för åttan som antagligen ingår, och som man inte får aktivera om det hela ska funka med pengar tillbaka.

Så jämra onödigt att betala för nått man aldrig någonsin kommer använda.

Skräms inte sådär

Förlåt här har du om du måste byta.

Skrivet av SamZero:

Ja det hade varit ganska smart gjort av Microsoft. Många som blir tvingade att lära sig att jobba utan startmeny och då blir det lättare att gå över till Windows 8.

Den som inte vill ha den nya startskärmen får helt enkelt hoppa över Windows 7 SP2.

Visst vill man bli av med kunder är det ju jätte smart.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd

Säg att man köper en ny stationär dator eller laptop förinstallerat med Windows 8, men man gillar inte det utan vill sätta in Windows 7 istället. Man kanske har en orginal DVd liggande hemma som går att använda.
Ja då kan det bli problem:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface
http://www.zdnet.com/blog/open-source/microsoft-to-stop-linux...

Jag kan tänka mig att företag kan få fortsätta få köpa med Windows 7. Men hur ser Microsoft och de större datortillverkarna på den saken i konsumentmarknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Tänk om metro ingår i SP2 och samtidigt tar bort startmenyn.
Då är vi som använder mus dömda. :'(

Det vore ju inget vidare. Fast ett service pack ska ju göra saker BÄTTRE, inte sämre, så vi får väl hoppas att så inte är fallet. Då blir det ju typ Windows 7.5.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamZero:

Ja det hade varit ganska smart gjort av Microsoft. Många som blir tvingade att lära sig att jobba utan startmeny och då blir det lättare att gå över till Windows 8.

Den som inte vill ha den nya startskärmen får helt enkelt hoppa över Windows 7 SP2.

Skulle det hända, så hoppar jag inte över utan hoppar av allt vad Windows heter, det finns faktiskt alternativ...
Vilket man nog får gå till verkar det som ändå med Microsofts strategier med leksaks OS numera.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamZero:

Verkar finnas sjukt många förbättringar i Windows 8 enligt den här tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Ja det är klart att du tycker det när det är du som skrivit tråden, troll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Nu är det så att det inte är den "vanliga" desktop miljön man får även om den till ytan ser ut så.
Se hela denna långa video eller skrolla fram till 13.42 minuter in i videon så ser ni vad jag menar:
http://www.youtube.com/watch?v=jMJfc_sy4NI

Citat:

right, lets get it the fuck on. fuck it, I forgot the fucking eats, just a fucking moment while I wash a fucking curd biscuit down with some fucking tea! *BRB* . . . ah, I'm fuckin back. right, lets tare this fuckin Windows 8 shite to shreds! aww shite made me think I need to after the biscuit, need to clear that fucking shit out just like this Windows 8 thing giving me the fuckin runs. *BRB*

lite planering innan man börjar spela in en video är alltid bra, lite planering innan man släpper ett OS är också bra.

for fucks sake..

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Säg att man köper en ny stationär dator eller laptop förinstallerat med Windows 8, men man gillar inte det utan vill sätta in Windows 7 istället. Man kanske har en orginal DVd liggande hemma som går att använda.
Ja då kan det bli problem:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface
http://www.zdnet.com/blog/open-source/microsoft-to-stop-linux...

Jag kan tänka mig att företag kan få fortsätta få köpa med Windows 7. Men hur ser Microsoft och de större datortillverkarna på den saken i konsumentmarknaden?

Troligen kommer Secure boot vara avslagbart även på OEM, om inte skulle det i praktiken bli en monopolsituation för Microsoft, och sånt ses av många myndigheter väldigt illa, långt värre än när dom blivit anklagade för liknade med Internt explorer tex som inte var en låsning till den webbläsaren.
Med ARM vete sjutton.
Dock Plattor med intel x86 får man hoppas att man kan använda nått annat än Windows 8 tex Ubunto, annars får man se sig om efter andra alternativ.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamZero:

Vad är det du hittat i listan som inte stämmer?

Oavsett fakta eller ej ser det väldigt illa ut med så många värderingsord. "äntligen" fränt" "smidigt" "track för" osv... Hur ska man kunna ta detta seriöst? Sedan att du framhåller Secureboot som "bättre säkerhet" är bara skrattretande.

Om du sr dig själv som någon slags nisse vars uppdrag är att få så många som möjligt att älska Windows 8 gör du bara dig själv en otjänst genom den där tråden, och inte minst genom dina ständiga reinkarnationer här på forumet. Du har inte funderat på att det kanske finns en anledning till att du blir avstängd om och om igen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Snusfri

Intressant, kan nog bli att uppdatera på netbooken då, har kört W8CP på den ett bra tag nu och har inte ens funderat på att byta tillbaka till W7.

Drar mig lite för att installera det på min stationära då det är lite meck med att spara undan saker osv, men det läre nog ske relativt snart på den med, speciellt som RTM ligger startgroparna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SamZero:

Han sa ju att det inte är fakta. Är inte det samma sak som att säga att det inte stämmer?

Nej, men läskunnighet är ganska off-topic...

Tycker själv att W8 ska bli riktigt spännande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamZero:

Han sa ju att det inte är fakta. Är inte det samma sak som att säga att det inte stämmer?

Jag sa att jag tycker att det ser ut som reklam snarare än fakta.

Allt det du säger kan mycket väl stämma, men det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om det baserat på din tråd eftersom du uppenbarligen inte intresserar dig för fakta utan snarare propaganda.

Dessutom skriver du: "Verkar finnas sjukt många förbättringar i Windows 8 enligt den här tråden:" ... Som du själv har skrivit. Hur kan du anse det rimligt att du ska ha någon trovärdighet kvar efter att du har lags in en subjektiv värdering av en tråd som du själv har skrivit, utan att informera om att det är ditt konto med annat alias dessutom. "Enligt mig själv är jag bäst" kommer man inte låmgt med.

Tittar man sedan på tråden så lyder titeln: "Saker som är bättre med Windows 8 över Windows 7!"

Här formulerar du alltså själv titels som om det vore fakta, viket är helt uppåt väggarna. Möjligen skulle tråden bli en aning trovärdig om titeln var något i stil med "Saker som jag själv anser är bättre med Windows 8 jämfört med Windows 7".

Men som det är nu är det bara rent trams och du framstår som ett stortroll, oavsett om du egentligen är det eller inte.

Vill du använda Windows 8 så varsågod, gör det, men sluta att spamma forumet med Windows 8-reklam.

Sedan har du inte rätt att skapa nya konton bara för att du inte håller med den som stängde av dig. Det ökar bara trollfaktorn.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SamZero:

Jag blir avstängd hela tiden pga att man inte får skapa nya konton. Jag anser att jag blev avstängd på felaktiga grunder från början. Sweclockers har inte gett mig en vettig förklaring eller låtit mig försvara mig.

Det är ingen rättighet att få vara medlem på Sweclockers. Det har ingenting med yttrandefrihet att göra. Sweclockers har regler, du bröt mot dem. Eller än mer exakt: moderatorerna anser att du bröt mot dem. Därför blev du avstängd. Det finns inget att diskutera om detta, det är ett faktum - jag diskuterar inte regelbrotten här. Du har ingen rättighet att få försvara dig - det är inte någon åklagarmyndighet det handlar om. Du får däremot tycka att det är orättvist.

Det är upp till Sweclockers moderatorer att avgöra vilka som ska få vara här; det är ett modererat forum. Jag förstår inte varför du vill komma tillbaka hit om de som styr inte anser att du är välkommen, oavsett grunder. Det finns andra forum i Sverige och världen.

Vad du gör nu är att du medvetet bryter mot regler om och om igen. Varför? Känner du att du utvecklas av att hänga här? Den största kritiken från användare mot dig som nämns i dina evighetstrådar och på andra ställen är att du inte diskuterar utan evangeliskt kör propaganda för en viss produkt om och om igen. Detta anses inte göra mer än uppvigla irritation och hindra diskussion på forumet, likt en DoS-attack på möjligheten till något utbyte av många parter, vilket är anledningen till att andra hänger här. Därav reglernas utformning.

Du har nu skrivit 22 inlägg på två timmar. Du kommer bli avstängd. Du kommer regga dig och göra samma sak igen. Ingen kommer att ha lärt sig något av iterationen.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Redan?

Trodde att det var den 26'e Oktober den skulle lanseras tillsammans med Windows 8 till Stationära.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag sa att jag tycker att det ser ut som reklam snarare än fakta.

Allt det du säger kan mycket väl stämma, men det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om det baserat på din tråd eftersom du uppenbarligen inte intresserar dig för fakta utan snarare propaganda.

Dessutom skriver du: "Verkar finnas sjukt många förbättringar i Windows 8 enligt den här tråden:" ... Som du själv har skrivit. Hur kan du anse det rimligt att du ska ha någon trovärdighet kvar efter att du har lags in en subjektiv värdering av en tråd som du själv har skrivit, utan att informera om att det är ditt konto med annat alias dessutom. "Enligt mig själv är jag bäst" kommer man inte låmgt med.

Tittar man sedan på tråden så lyder titeln: "Saker som är bättre med Windows 8 över Windows 7!"

Här formulerar du alltså själv titels som om det vore fakta, viket är helt uppåt väggarna. Möjligen skulle tråden bli en aning trovärdig om titeln var något i stil med "Saker som jag själv anser är bättre med Windows 8 jämfört med Windows 7".

Men som det är nu är det bara rent trams och du framstår som ett stortroll, oavsett om du egentligen är det eller inte.

Vill du använda Windows 8 så varsågod, gör det, men sluta att spamma forumet med Windows 8-reklam.

Sedan har du inte rätt att skapa nya konton bara för att du inte håller med den som stängde av dig. Det ökar bara trollfaktorn.

Vet inte riktigt vad ni har för pågående fejd men det är väl bara bra det är någon som är positivt inställd och försöker lyfta fram de positiva sidorna i Windows 8, annars kunde vi lika gärna sammanfatta alla trådar som handlar om Windows 8 med "Metro suger!!!11!!, jag vägrar använda ett mobiloperativ på min desktopdator, jag kommer installera linux".

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

http://www.stardock.com/products/start8/
Ett alternativ i framtiden kanske? För oavsett hur mycket person 1 älskar win8/metro och person 2 hatar win8/metro så kommer dessa aldrig nå konsensus. Däremot kommer fler alternativ till startmenyn och metro dyka upp, det är jag säker på. För vad jag tror så kommer en stor andel ut i stugorna som inte vet skillnaden mellan en dator och en skärm inte uppskatta Microsofts förändring den här gången. Men det är vad jag tror.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Vet inte riktigt vad ni har för pågående fejd men det är väl bara bra det är någon som är positivt inställd och försöker lyfta fram de positiva sidorna i Windows 8, annars kunde vi lika gärna sammanfatta alla trådar som handlar om Windows 8 med "Metro suger!!!11!!, jag vägrar använda ett mobiloperativ på min desktopdator, jag kommer installera linux".

Mitt inlägg här handlar inte om Windows 8 så mycket som att personen som skrev det där är ett troll som registrerat sig här typ 50 gånger trotts att han blir avstängd hela tiden. Han förstör även för de som gillar Windows 8 då han får varenda anhängare att framstå som en aningslös fanboy med sitt oinformerade dravel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Tror att Windows 8 kommer bli bra när dom har lagt en lagom mängd "patch"-uppdateringar på den. Har även surfat runt lite på hur Metro-gränssnittet skiljer sig och tror att start-skärmen kommer vara en lättnad för dom som har många appar som brukade ta up skrivbordet. Nu kan man bara "docka" apparna på startskärmen, och har man många kan man zooma ut för att överblicka alla "sektioner" av appar...
Själv kommer jag inte köpa Windows 8 förrän operativsystemet är stabilt och Marketplace:s appar har mognat tillräckligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det kommer ju vara en Metro-variant av Internet Explorer också, som folk kan surfa med, så folk kommer aldrig gå in den gamla vanliga Windowsmiljön.

Nu blev allt glasklart varför Microsoft fullsatsar på Metro. De blev tvingade att lägga med val av browser av EU. Sedan dess har dominansen av IE brakat ihop snabbt. Nu fann man en ny väg genom att se till att endast erbjuda Internet Explorer som standard som Metro-App, och det hela vänder

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Det jag reagerade mest över var att W8 har två Explorer. Mail-appen var bra men länkarna öppnades endast i Metro-Explorer som jag tycker är ett sattyg. Man får mest hela tiden högerklicka och stänga ner gamla sidor. Retar mig lika mycket på det som Chrome och dess startsida och bokmärkeshantering.

Japp. jag använder fortfarande crash, bom, bang Firefox.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

#56 Gammla hederliga Firefox :]

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Redan?

Trodde att det var den 26'e Oktober den skulle lanseras tillsammans med Windows 8 till Stationära.

Läste du ens artikeln?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Kommer inte bli kul att köpa laptops innom en snar framtid då...

Eller tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag använder WinKey+[sökord] för startmenyn redan, men hatar ändå den nya fullskärms Metro-menyn.
Den kickar ut mig ur desktopmijön tillbaka till det där jävla Metro.
Den blir fullscreen och förstör hela min workflow.

Ja man får väl hoppas på att det kommer någon modd så att man kan välja att göra den till ~1/8 av skärmen och med endast sökfunktionen synlig och kanske att man får upp hela gränssnittet med alt+[windows], jag har dock vant mig. Det är inte som att den är långsam att få upp och att rata operativsystemet bara på startmenyns utseende känns lite förhastat.

Men jag förstår om 'clickers' inte gillar det, kan verka lite plottrigt. Det är inte så att jag inte förstår vad mainstream argumenten är, jag sitter själv ansvarig på it och kommer inte att tvinga folk till att uppgradera då det skulle vara ett säkert sätt att göra sig illa omtyckt på. Möjligheten till att uppgradera medan man behåller alla program/inställningar etc gör det dock till ett väldigt lockande alternativ.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.