Skrivet av ozo64:
nej installationen ligger i en egen partition (flashminne om det är mid 2011 mac) så du bootar installationen genom att hålla ner command + r vid boot http://support.apple.com/kb/HT4718
Jag testade detta, kom in i menyn osv och vid ett tillfälle skulle jag logga in med mitt Apple-ID för att kunna ladda ned ML, när jag gjort detta händer dock inget. Inloggningsrutan försvinner och sen...?! Inget sker.. Kan trycka på "installera på Macintosh HD" och inloggningen kommer upp igen men blir samma sak om och om igen. Tänkte att nedladdningen kanske körde i bakgrunden på något vis och "satte igång" den, gick på bio och var hemma fyra timmar senare, men åter igen, inget har hänt.
Testade därefter att logga in på datorn som vanligt och köra hem ML via AppStore. Fungerade och jag körde igång installationen men slutresultatet förändrade inget. Vet heller ej ifall sistnämnda process är något som kan ersätta command-r - varianten. Lutar mer och mer åt att jag måste blåsa hela skiten, men känns förbannat segt.
Edit: Det har löst sig, for the record (ifall någon annan råkar ut för samma sak), presenteras lösningsgång nedan. Vet ej varför det fungerar eller vad som var boven, men fick följande "guide".
Var beredd på att dock kommer resettas när du gör det här:
i finder tryck cmd+shift+g och skriv:
~/Library/Preferences/
Sen ta bort dessa 2 filer:
com.apple.dock.plist
com.apple.dock.db
Sen öppna Terminal och skriv:
killAll Dock
och sen kör du terminal igen och skriver:
sudo reboot /w
Skriv sedan in ditt lösenord. Skriv sen här om det löste det.