Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk

Man blir sugen på att lira när man kollar i denna tråd

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Lirade en sväng sent igår kväll och när jag tänkte gå och lägga mig fick jag ett ryck och körde några pack till. Tur det då jag fick en rätt trevlig source.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Lirade en sväng sent igår kväll och när jag tänkte gå och lägga mig fick jag ett ryck och körde några pack till. Tur det då jag fick en rätt trevlig source.

http://i49.tinypic.com/jfvh1s.jpg

berätta vart du hittade den?!!!?!?!
va vill du ha för den?

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

http://i49.tinypic.com/jfvh1s.jpg

Grattis fick en sån för några veckor sen :)Över 20 mille får du för den ialla fall om du ska sälja den

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av northpower:

berätta vart du hittade den?!!!?!?!
va vill du ha för den?

Den droppade på bron i akt 3, men det går ju att få ett sådant drop varsomhelst i Inferno (och nog minimal chans i akt 4 Hell också, då den bara är ilvl 62). Det gäller ju bara att ha tur, vilket jag själv inte haft så mycket av innan detta.

Tyvärr spelar jag just Wizard så tills jag hittar något bättre (inte direkt sannolikt) är den inte till salu.

Skrivet av Extrakebab:

Grattis fick en sån för några veckor sen :)Över 20 mille får du för den ialla fall om du ska sälja den

Tackar för infon. Kul att veta, även om jag spelar med den själv tills vidare.

Permalänk
Medlem

Idag så bestämde sig ett chest för att knalla ner ifrån ett elitepack ^-^
Kollade lite på AH, den verkar vara värd 6-7 mille. Har inte bestämt mig om jag borde använda den själv eller sälja den. Lutar mest på det förstnämnda.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Encho5:

Idag så bestämde sig ett chest för att knalla ner ifrån ett elitepack ^-^
Kollade lite på AH, den verkar vara värd 6-7 mille. Har inte bestämt mig om jag borde använda den själv eller sälja den. Lutar mest på det förstnämnda.

http://i.imgur.com/QVFUh.png

Hoppas verkligen du tar bort de gems som finns i den nu och sätter i 2 st >+38 Strength (helst +42), då kanske du kan få mer

att socka den med vitality e väl bara dumt när den redan har så mycket....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk

[QUOTE="Evil Peter;12511379"]Den droppade på bron i akt 3, men det går ju att få ett sådant drop varsomhelst i Inferno (och nog minimal chans i akt 4 Hell också, då den bara är ilvl 62). Det gäller ju bara att ha tur, vilket jag själv inte haft så mycket av innan detta.

Tyvärr spelar jag just Wizard så tills jag hittar något bättre (inte direkt sannolikt) är den inte till salu.

tänkte bara om bara om du var en act1 nötare å hittar så där fina saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av northpower:

tänkte bara om bara om du var en act1 nötare å hittar så där fina saker

Hehe, nej jag har tagit Diablo på Inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hoppas verkligen du tar bort de gems som finns i den nu och sätter i 2 st >+38 Strength (helst +42), då kanske du kan få mer

att socka den med vitality e väl bara dumt när den redan har så mycket....

Nja. Tänkte bara att det var kanske smartast att få den över 200 vit. Så om dom nu skulle söka efter det på AH? En sökning på 200 är nog vanligare än 190. Och, ja. Gemsen ersattes såklart.
EDIT: När jag socketade den med strength och vit så kostade dom med samma stats 6-7 mille.
När jag socketade den med bara strength så var dom med liknande stats mellan 3-4 miljoner. ^^

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Detta blev min första "Gröna" Kul att den var till min karaktär också.

Visa signatur

Antec 300 Gigabyte GA-P55-UD4 Intel i5 Corsair 8GB XMS3 1600Mhz Silver Power SP-SS750M 750W Sapphire HD 6970

Permalänk
Medlem

Hittade en liten goding i act4 hell på min senaste karaktär, åkte rakt till Baban

Edit, enligt ah borde den vara värd runt 25mile

Permalänk

Kanske inte bästa dropen men iaf min första Legendary, A2 inferno.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har inte hittat andra med högre dex, varken på AH eller RMAH

Permalänk
Skrivet av stesor:

http://i47.tinypic.com/2z8x9q0.jpg

Har sett massvis med 99 tidigare men detta är nog första 100

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stesor:

http://i47.tinypic.com/2z8x9q0.jpg

Sjuk waist alltså .. Om du hittar nån fanatisk wiz på twitch.tv med mycket guld kan du eventuellt få en helvete massa guld för den .. Men passa på, itemvärdena sjunker drastiskt på AH just nu ser jag.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Sjuk waist alltså .. Om du hittar nån fanatisk wiz på twitch.tv med mycket guld kan du eventuellt få en helvete massa guld för den .. Men passa på, itemvärdena sjunker drastiskt på AH just nu ser jag.

wiz? Monk visst, kanske även DH, men en wizard?!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

wiz? Monk visst, kanske även DH, men en wizard?!

Men lol .. Jaja .. där satte man sig själv i dålig dager för en som spelat i nästan 500 timmar .. Nåja .. Ja, jag tänkte Monk, men det vart lite tjall mellan fingrar och hjärna.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Men lol .. Jaja .. där satte man sig själv i dålig dager för en som spelat i nästan 500 timmar .. Nåja .. Ja, jag tänkte Monk, men det vart lite tjall mellan fingrar och hjärna.

Spelar själv monk så velar mellan att behålla den eller sälja den på RMAH

Permalänk
Medlem

Säkert jag som missar något nu, men vad är det som gör det bältet så bra?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xizten:

Ingenting egentligen, det går att hitta liknande på AH för en billig peng.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xizten:

+6% på Holy Damage fungerar på ALL dmg inte bara Holy.
Bra all resist och bra dex.

Men det är inte beltet i sig som gör att man köper det utan att det är bästa komplementet.
DHs använder det för att Inna's Glory ger Movement Speed det har även hyffsade attribut i övrigt som Attack speed och Critical Hit

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ReloadMaster:

+6% på Holy Damage fungerar på ALL dmg inte bara Holy.

Nja, det ökar din skada enligt ditt char sheet men huruvida det ger en faktiskt ökning har jag inte sett någon verifiera, och det kommer väl knappast ske nu när spelet tappat så mycket i popularitet.
Iofs krävs ju inte att köparen vet om det fungerar eller ej, det räcker att denne tror att det gör det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Återigen får jag bäst drops när jag spelar då jag egentligen tänkt göra något annat. Denna gång ett par trevliga bracers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Återigen får jag bäst drops när jag spelar då jag egentligen tänkt göra något annat. Denna gång ett par trevliga bracers.

http://i48.tinypic.com/k9gkmt.jpg

Grym mage gear - gimme, gimme

Permalänk
Medlem

Fick denna igår. Kommer inte få den såld för dess riktiga värde dock, så man får väl nöja sig med 5 mil eller nåt i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av organics:

http://i46.tinypic.com/2wm2mwm.jpg

Fick denna igår. Kommer inte få den såld för dess riktiga värde dock, så man får väl nöja sig med 5 mil eller nåt i slutändan.

Vad menar du med dess riktiga värde? Den är väl värd det nån är villig att betala för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av organics:

http://i46.tinypic.com/2wm2mwm.jpg

Den e inte värd mer, max 5 mille....att priserna har varit mkt högre e för att ngra idioter lägger ut liknande items för >100 M som man ibland ser....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Det har gått liknande idag för 12 och 20 mil, så nej den är inte värd max 5 mille... Sen att folk är fattiga och inte har råd att betala för bra equipment är väl ett välkänt faktum i detta spel. Majoriteten slutar ju trots allt spela efter normal.

EDIT: Såld för 10m. Finns fortfarande hopp för detta spel trots allt!

Permalänk
Medlem

Hur mycke kan denna vara värd?