Dålig reparation av infocare MSI GX660r (laptop)

Permalänk

Dålig reparation av infocare MSI GX660r (laptop)

Hej!
Jag lämnade in min laptop för reparation av webhallen/infocare i mars i år. Fick tillbaka den cirka fem veckor senare, allt var frid och fröjd förutom att webhallens egna hantering visade tagit drygt 2 och en halv vecka av de fem jag var utan dator. Men nu har precis exakt samma problem upstått ( datorn tar inte laddning utan går på batteri även när sladden är inkopplad ) Så det jag undrar är om man verkligen ska behöva vara utan dator var tredje månad tills garantin tar slut och då blir tvungen att köpa ny? Kan man inte kräva att den ska hålla lite längre än så?

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Företaget har rätt att reparera varan två gånger. Vid den tredje gången med samma fel byts varan (enligt praxis).

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Företaget har rätt att reparera varan två gånger. Vid den tredje gången med samma fel byts varan (enligt praxis).

Det var ungefär det jag ville veta Tack!

Visa signatur

Permalänk

Har en liten fråga till, är det någon som vet hur vanligt det är att man får en låndedator under reparationstiden av webhallen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Har en liten fråga till, är det någon som vet hur vanligt det är att man får en låndedator under reparationstiden av webhallen?

Den chansen är nog obefintlig.

Permalänk
Skrivet av Agile:

hmm. Det var dumt

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Agile:

Skrivet av Erpatjoff:

hmm. Det var dumt

Vi har ett begränsat antal lånedatorer. I regel är det inte direkt gamingburkar men fråga vid nästa inlämning så ska de förhoppningsvis kunna erbjuda något under tiden.

Jag ber om ursäkt för att det drog ut på tiden sist. Jag vet inte var informationen om att det tog 2,5 veckor hos oss kommer ifrån men det låter väldigt länge. Vi gör ju egentligen inget med datorn förutom att skicka den till infocare. Om det tog så lång tid hos oss måste något ha gått snett någonstans. Har du kvar ditt RMA-nummer så att jag kan kolla lite på det?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kolla så att det inter laddaren eller dess kontakt som glappar, har haft det felet själv. Hann skruva en del i datorn själv innan jag fick det tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi har ett begränsat antal lånedatorer. I regel är det inte direkt gamingburkar men fråga vid nästa inlämning så ska de förhoppningsvis kunna erbjuda något under tiden.

Jag ber om ursäkt för att det drog ut på tiden sist. Jag vet inte var informationen om att det tog 2,5 veckor hos oss kommer ifrån men det låter väldigt länge. Vi gör ju egentligen inget med datorn förutom att skicka den till infocare. Om det tog så lång tid hos oss måste något ha gått snett någonstans. Har du kvar ditt RMA-nummer så att jag kan kolla lite på det?

Hej!
Tack för svar, jag behöver bara något att skriva och surfa med.

Jag har ett ärendenummer som är R34080

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av xrim:

Kolla så att det inter laddaren eller dess kontakt som glappar, har haft det felet själv. Hann skruva en del i datorn själv innan jag fick det tipset.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde det första gången, men då var det fel på moderkortet som byttes. Nu har felet uppkommit på ett identiskt sätt, så jag antar bara att det är samma fel igen.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Erpatjoff:

Hej!
Tack för svar, jag behöver bara något att skriva och surfa med.

Jag har ett ärendenummer som är R34080

Jag kollade lite på det nu ikväll som enligt vad vi kan se var handläggningstiden hos oss sammanlagt 11 dagar, handläggningstiden hos infocare ser ut att ha varit 27 dagar.
Vi ser ut att ha klantat till det i det skedet då datorn skulle skeppas ut till butiken där du lämnade in den, det har tagit osedvanligt lång tid (4 dagar för en skeppning inom stockholm).

Kan bara be om ursäkt, normal handläggningstid hos oss är i regel 4-5 dagar (dvs en arbetsvecka) om man räknar båda riktningar och att varan ska skickas från butik till centrallager osv. 11 är på tok för mycket och sen till råga på allt verkar det inte ha varit raketfart hos servicefirman.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag kollade lite på det nu ikväll som enligt vad vi kan se var handläggningstiden hos oss sammanlagt 11 dagar, handläggningstiden hos infocare ser ut att ha varit 27 dagar.
Vi ser ut att ha klantat till det i det skedet då datorn skulle skeppas ut till butiken där du lämnade in den, det har tagit osedvanligt lång tid (4 dagar för en skeppning inom stockholm).

Kan bara be om ursäkt, normal handläggningstid hos oss är i regel 4-5 dagar (dvs en arbetsvecka) om man räknar båda riktningar och att varan ska skickas från butik till centrallager osv. 11 är på tok för mycket och sen till råga på allt verkar det inte ha varit raketfart hos servicefirman.

Stort plus att ni jobbar såhär mycket övertid, eller är ni bara i tid tills jobbet börjar om några timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Infocare är inte direkt kända för sin snabba och kunniga personal...

Jag kände att jag bara behövde få det ur mig efter alla deras _idiotiska_ misstag.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej! Ingen fara nu, jag fick mail av er kundtjänst och känner mig lugn nu!
Kommer lämna in den under dagen i Sveavägenbutiken, skulle be om en lånedator där bara så ska det gå bra.

Tack för att ni finns här på sweclockers!

Mvh Erik

Visa signatur

Permalänk

Tänkte bara uppdatera att jag nu har lämnat in datorn och fått en lånedator som absolut går att jobba/ studera med. Väldigt smidigt gick det!

Visa signatur