Svensk Diablo III Ladder

Permalänk
Medlem

Svensk Diablo III Ladder

Dem flesta har väl hört talas om Diabloprogress.com en sida där man kan jämföra sin karaktär i Diablo III mot andra spelare i DPS, Gear, HP och mycket annat. Vi på Diablo III PVP Sweden håller nu på att bygga upp en liknande sida men endast för svenskar, för visst vore det väl skoj att se hur man ligger till i DPS mot andra svenskar. Allt man behöver göra för att vara med i laddern är att skriva in sin Battletag och sedan välja vilken karaktär man vill ha med i laddern.
Laddern är fortfarande under uppbyggnad och vi tar gärna emot förslag på förbättringar.

Till Laddern

Permalänk
Proffsmoddare

Addade min lille Wolverine DH

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Tycker man borde kunna sortera efter klasser också.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz

Permalänk
Medlem

Kul idé! La till min WD, den första WDn som nån la till på listan...haha.

Permalänk
Medlem

Grym idé men skulle vilja se bara t.ex wizard... Trött på alla demon hunters med fet dps

edit: La till min värdelösa wiz Rank 30 ;p

Permalänk
Medlem

Den är under uppbyggnad så det kommer komma fler sorterings alternativ, det kommer även gå att välja SC eller HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

Grym idé men skulle vilja se bara t.ex wizard... Trött på alla demon hunters med fet dps

Det vore grymt om man kunde se skada utan SS då borde det bli lite mer jämförbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

Vi har nu lagt in filter som gör att man kan söka bland klasser och man kan även välja om man bara vill visa HC gubbar (möjlighet och välja bort HC gubbar kommer strax).

Skrivet av mattoys:

Det vore grymt om man kunde se skada utan SS då borde det bli lite mer jämförbart.

Ang. söka på Demon Hunters utan SS buffen så kanske det kommer en lösning på det vid senare tillfälle men just nu tar vi DPS som Blizzard loggar den, dvs en barbar kan tex dra alla sina buffs och även ta en Frenzy Shrine och logga ut och få ut massiv dps på sin character profile, vilket känns helt fel. Vi får hoppas på att Blizzard tar fram en "unbuffed" dps

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Ja, dps med buffar som inte är konstanta är en totalt ointressant siffra.

Permalänk

DPS #3'a

Permalänk
Medlem

dps 9a, nummer 2 om man räknar bort alla noobs med sharpshoter
har dock inte spelat på någon månad

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Alla DHs som ligger i topp, har de 0 all res och 20k hp eller överlever de ett slag från en vit mob?

Permalänk

du får la kolla, jag har ca 290 all res o 31, något K liv

Permalänk
Medlem
Skrivet av limeduke:

Vi har nu lagt in filter som gör att man kan söka bland klasser och man kan även välja om man bara vill visa HC gubbar (möjlighet och välja bort HC gubbar kommer strax).

Ang. söka på Demon Hunters utan SS buffen så kanske det kommer en lösning på det vid senare tillfälle men just nu tar vi DPS som Blizzard loggar den, dvs en barbar kan tex dra alla sina buffs och även ta en Frenzy Shrine och logga ut och få ut massiv dps på sin character profile, vilket känns helt fel. Vi får hoppas på att Blizzard tar fram en "unbuffed" dps

Finns ju dock unbuffed dps:
http://www.diabloprogress.com/rating.stat_dps_unbuffed

Lite skillnad iaf mot 600k+ som det var innan överallt. Verkar inte ens som buffed dps finns kvar, hittar inte det iaf.

Permalänk
Medlem

Hamnade på plats 8 (just nu), not bad

Skrivet av RockoW:

Alla DHs som ligger i topp, har de 0 all res och 20k hp eller överlever de ett slag från en vit mob?

Jag har 34k liv och mellan 250 och 330 resists.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lite skillnad iaf mot 600k+ som det var innan överallt. Verkar inte ens som buffed dps finns kvar, hittar inte det iaf.

Ja precis, DiabloProgress har gjort en egen uträkning på DPS och jag har väl som mål och bara ta obuffad dps, men det ligger lite längre fram planerat, men om du kollar på denna profil, vilket ligger längst upp på listan:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/sirro-1162/hero/16439065

Han/hon har 100% Crit Chance, det står ingenstans på profilen vad jag vet, men i data:n vi får från API:n visar att han har 100%, därför har han så hög dps.

Men som sagt, jag har som mål och bara ta ut obuffad DPS, men det är en hel del parametrar och ta vara på, men det ska nog lösas på nåt sätt

Permalänk
Medlem

Kommer vara överlägsen 1a så fort min karaktär uppdateras.

Det enklaste sättet att få fram obuffad DPS är nog att räkna ihop stats från alla items och räkna ut DPSen själv.
Känns som om det borde vara ganska högt prioriterat, listan blir rätt löjlig när man kan dra på massa buffar och få mkt högre dps än man egentligen har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Helt obuffad dps är ju dock något som bara pratar om gear och blir lite haltande på sitt sätt då klassernas konstanta buffar är väldigt viktiga för den skada man delar ut.

Sedan betyder ju såklart dps inte allt oavsett då det beror på vilka skills man använder och hur många man kan skada fienderna med samtidigt, men det kommer man ju aldrig kunna visa på ett bra sätt i enkel statistik.

I övrigt är det anmärkningsvärt hur många av alla DH's som inte lyckats utnyttja sin höga dps till att ha tagit Diablo på Inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Helt obuffad dps är ju dock något som bara pratar om gear och blir lite haltande på sitt sätt då klassernas konstanta buffar är väldigt viktiga för den skada man delar ut.

Sedan betyder ju såklart dps inte allt oavsett då det beror på vilka skills man använder och hur många man kan skada fienderna med samtidigt, men det kommer man ju aldrig kunna visa på ett bra sätt i enkel statistik.

I övrigt är det anmärkningsvärt hur många av alla DH's som inte lyckats utnyttja sin höga dps till att ha tagit Diablo på Inferno.

Nej dps i d3 är svår räknat och aldrig något att gå efter rakt av.

Ang diablo så vet jag att jag själv inte brydde mig om diablo på länge, för han droppar rent skräp. Jag spelade för drops och diablo var helt ute ur ekvationen för lönsam loot.
Inte som diablo är svår på något sätt ändå, men väldigt meningslöst att döda han ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Nej dps i d3 är svår räknat och aldrig något att gå efter rakt av.

Ang diablo så vet jag att jag själv inte brydde mig om diablo på länge, för han droppar rent skräp. Jag spelade för drops och diablo var helt ute ur ekvationen för lönsam loot.
Inte som diablo är svår på något sätt ändå, men väldigt meningslöst att döda han ;>

Jag gick inte heller till akt 4 direkt efter jag dödat Azmodan men jag tog Diablo långt innan jag hade den dps jag har nu. Har man inte bra gear kan det definitivt vara en utmaning att ta sig igenom akt 4 utan att dö ofta och att vänta tills man har riktigt bra gear jämfört med akten är ju tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag gick inte heller till akt 4 direkt efter jag dödat Azmodan men jag tog Diablo långt innan jag hade den dps jag har nu. Har man inte bra gear kan det definitivt vara en utmaning att ta sig igenom akt 4 utan att dö ofta och att vänta tills man har riktigt bra gear jämfört med akten är ju tråkigt.

Ja akten är bra mycket svårare än diablo, men diablo själv är ett skämt och har alltid varit
Men även där stannade många i act3 för det var bättre farming runs där.

Permalänk
Medlem

Ursäkta idiotfrågan, men är DPS på blizzards sida för DH inklusive SS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja akten är bra mycket svårare än diablo, men diablo själv är ett skämt och har alltid varit
Men även där stannade många i act3 för det var bättre farming runs där.

Akten är en del i att ta Diablo och jag tvivlar på att folk undviker det bara för att det skulle vara lätt (och flera har inte ens Azmodan som progress). Jag tog akt 4 i en hyfsat kort sittning, och folk på listan har mycket bättre dps än jag hade då så det tar inte så mycket tid för de som redan har bra gear. Jag tror definitivt många inte gör det för att de inte kan (eller inte tror de kan), möjligtvis pga obalanserad satsning på dps.

Det är för övrigt rätt vanligt att höra bra spelare, med bra gear, säga att det ena eller det andra är ett skämt men de verkar sakna insikt om sig själva, eller om andra, eftersom man ganska lätt ser på forum att folk även har problem att komma någonstans på inferno över huvud taget. Man måste inse när man ligger klart över genomsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Akten är en del i att ta Diablo och jag tvivlar på att folk undviker det bara för att det skulle vara lätt (och flera har inte ens Azmodan som progress). Jag tog akt 4 i en hyfsat kort sittning, och folk på listan har mycket bättre dps än jag hade då så det tar inte så mycket tid för de som redan har bra gear. Jag tror definitivt många inte gör det för att de inte kan (eller inte tror de kan), möjligtvis pga obalanserad satsning på dps.

Det är för övrigt rätt vanligt att höra bra spelare, med bra gear, säga att det ena eller det andra är ett skämt men de verkar sakna insikt om sig själva, eller om andra, eftersom man ganska lätt ser på forum att folk även har problem att komma någonstans på inferno över huvud taget. Man måste inse när man ligger klart över genomsnittet.

Jo men diablo är faktiskt inte svår Act4 i sig ÄR måååånga gånger svårare, som jag också skrev.
Sen handlar imo inte diablo3 om skill svårigheter, utan fel build, item setup etc etc, det är väldigt lite skill involverat i diablo.
Det mesta handlar om det andra, något som bevistats såååå många gånger med budget clears, naked kills osv av folk som verkligen inte är mer skilled än average joe.

Och jag vet många som bara drog diablo för achievement och skippade hela act4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo men diablo är faktiskt inte svår Act4 i sig ÄR måååånga gånger svårare, som jag också skrev.
Sen handlar imo inte diablo3 om skill svårigheter, utan fel build, item setup etc etc, det är väldigt lite skill involverat i diablo.
Det mesta handlar om det andra, något som bevistats såååå många gånger med budget clears, naked kills osv av folk som verkligen inte är mer skilled än average joe.

Och jag vet många som bara drog diablo för achievement och skippade hela act4.

Allt är relativt. Jag tyckte inte det var svårt men jag vet att jag har det väldigt mycket lättare med Inferno än snittspelaren som kommer till Inferno. Den riktiga snittspelaren orkar förmodligen inte nöta ett spel om och om igen och slutar tidigare (speciellt när de som hypade Diablo end game pratade om Baal-runs hela tiden). Jag tror helt enkelt du är för van att hänga med bra spelare att du inte inser var normalskickligheten ligger. Average Joe är nog definitivt den som tröttnar efter Normal.

Jag körde visserligen hela akt 4 men jag gjorde det också bara för att ha gjort det. Har man inte taglit Diablo på Inferno har man ju inte tagit sig igenom spelet. Då det går så enkelt och snabbt för de som har bra gear och kan spela så tror jag inte att det är hindret som gör att vissa stannar på Belial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ursäkta idiotfrågan, men är DPS på blizzards sida för DH inklusive SS?

Exakt, det är DPS:en som man loggar ut med som Blizzard skriver ut på character profiles, vilket i mitt tycke är väldigt löjligt.

Permalänk
Medlem

Addade Elssy min DH, men har dock inte spelet sedan "nerf" patchen kom

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Hehe, kände mig tvungen att lägga upp min DH med fullt stackad SS fast jag aldrig har kört med det

Permalänk
Medlem

Slängde upp min WD fastän jag inte kör en dps-build, andra kan iallafall bli länkade till min karaktär så man kan se vad jag använder för något.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Vore nice om karaktärens "all resistance" finns med i listan också.