Unboxing + Hur man installerar ett nytt grafikkort [ASUS 560Ti DCII TOP]

Permalänk
Avstängd

Unboxing + Hur man installerar ett nytt grafikkort [ASUS 560Ti DCII TOP]

Tjena!

Som sagt så har jag lagt upp två st videon på YouTube där en är en unboxing av en ASUS GeForce GTX 560Ti DirectCUII TOP och den ena är när jag försöker lära ut hur man installerar ett nytt grafikkort!

Jag gjorde några misstag i filmerna men hoppas att det inte stör er.

Och ja, jag är bara tolv år. Snälla inga "jävla p12:a", "skitunge" eller några kommentarer som försöker göra mig ledsen.

Men, jag hoppas att ni gillar det här!! Har lagt mycket tid på det!

mvh Sebbe

ASUS GeForce GTX 560Ti DirectCUII TOP Unboxing:
http://www.youtube.com/watch?v=tJdblYq8KZg

How to install a new videocard (3 Steps)
http://www.youtube.com/watch?v=Q89wVX3r1d8

Permalänk
Medlem

stadig du är med kameran XD
40-50 FPS är tyvärr dåligt, inte bra som du sa

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solding:

stadig du är med kameran XD
40-50 FPS är tyvärr dåligt, inte bra som du sa

# 1 Ang kamera så höll jag den med en hand och den var väldigt tung och stor också
# 2 Nu pratar vi om ett 560Ti och BF3 på Ultra Det finns många kort som inte ens klarar medium

Men jag tycker att 40 - 50 fps är väldigt bra för ett sånt här budget kort!

Permalänk

Kanske, ehrm, jobba på namnet dära, Mattafakkas är ju, erhm, lustigt..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av ApexViper:

# 1 Ang kamera så höll jag den med en hand och den var väldigt tung och stor också
# 2 Nu pratar vi om ett 560Ti och BF3 på Ultra Det finns många kort som inte ens klarar medium

Men jag tycker att 40 - 50 fps är väldigt bra för ett sånt här budget kort!

1. kanske satt den på ett stativ eller liknande hade varit lämpligare

2. Jo visst är det bra presterat av ett sånt kort men det är ju ändå låg FPS kör på high ist så kommer du få ett bättre flyt, man vill gärna ligga på 60+ och du kommer inte se ngn skillnad på ultra och high ändå Själv kör jag på high med mitt grafikkort i sign, fast det klarar ultra lätt. Får högre FPS och bättre flyt på high + att det är så liten skillnad så finns ingen solklar anledning att köra på ultra!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av ApexViper:

Tjena!

Som sagt så har jag lagt upp två st videon på YouTube där en är en unboxing av en ASUS GeForce GTX 560Ti DirectCUII TOP och den ena är när jag försöker lära ut hur man installerar ett nytt grafikkort!

Jag gjorde några misstag i filmerna men hoppas att det inte stör er.

Och ja, jag är bara tolv år. Snälla inga "jävla p12:a", "skitunge" eller några kommentarer som försöker göra mig ledsen.

Men, jag hoppas att ni gillar det här!! Har lagt mycket tid på det!

mvh Sebbe

ASUS GeForce GTX 560Ti DirectCUII TOP Unboxing:
http://www.youtube.com/watch?v=tJdblYq8KZg

How to install a new videocard (3 Steps)
http://www.youtube.com/watch?v=Q89wVX3r1d8

bra, men sitt längre upp på stolen eller sträck på dig nästa gång

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Kanske, ehrm, jobba på namnet dära, Mattafakkas är ju, erhm, lustigt..

Jo, men jag kom på namnet på 2 sek xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stickyone:

bra, men sitt längre upp på stolen eller sträck på dig nästa gång

Satt på mina knä'n

Permalänk
Skrivet av ApexViper:

Satt på mina knä'n

Det va ganska jobbigt

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solding:

1. kanske satt den på ett stativ eller liknande hade varit lämpligare

2. Jo visst är det bra presterat av ett sånt kort men det är ju ändå låg FPS kör på high ist så kommer du få ett bättre flyt, man vill gärna ligga på 60+ och du kommer inte se ngn skillnad på ultra och high ändå Själv kör jag på high med mitt grafikkort i sign, fast det klarar ultra lätt. Får högre FPS och bättre flyt på high + att det är så liten skillnad så finns ingen solklar anledning att köra på ultra!

Okej, du har rätt

Såklart att jag ska spela på high! Inte på Ultra, håller med om allt du säger där

Ang stativ så har jag en, men den är tyvärr trasig..

Permalänk
Medlem

Mitt hjärta hoppade till när du klappade på kretskortet ett antal gånger. Undvik det, snälla.

Kanske överväga byta namn på kanalen?

I övrigt: Tripod för kameran, samt en tydlig arbetsyta där du visar upp och talar om komponenten än att röra runt kameran är att rekommendera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soir:

Mitt hjärta hoppade till när du klappade på kretskortet ett antal gånger. Undvik det, snälla.

Kanske överväga byta namn på kanalen?

I övrigt: Tripod för kameran, samt en tydlig arbetsyta där du visar upp och talar om komponenten än att röra runt kameran är att rekommendera!

Tripod ska fixas!

Hur byter man namn på kanalen!? Vill göra det

Permalänk
Medlem

Du har väldigt bra uttal för din ålder, imponerande!

Sedan vet jag inte riktigt vilken nytta denna video fyller, finns förmodligen tjogvis med videos som är snarlika, men halva nöjet är kanske att få vara lite kreativ och skapa något.

Fortsätt skapa så tror jag att det bara kan bli bättre och bättre!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saintae:

Du har väldigt bra uttal för din ålder, imponerande!

Sedan vet jag inte riktigt vilken nytta denna video fyller, finns förmodligen tjogvis med videos som är snarlika, men halva nöjet är kanske att få vara lite kreativ och skapa något.

Fortsätt skapa så tror jag att det bara kan bli bättre och bättre!

Tack så mycket!

Jag gjorde mina videon också bara för att jag tycker att det är kul!

mvh Sebbe

Permalänk
Medlem

Även om du låter lite nervös så är du duktig på Engelska! Ingen hemsk svenskt dialekt utan en schysst dialekt, bra flyt! Hur gammal är du?

Litet tips är att skaffa ett stativ och sätta kameran på, sedan rikta den snett nedåt så vi ser ner på ett bord du grejjar vid ur en stående vinkel, mycket bättre enligt mig. Sedan är videon liiite för lång, känns som att du hade kunnat korta ner den iaf 2 min.

Men I digg yo!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Mitt hjärta hoppade till när du klappade på kretskortet ett antal gånger. Undvik det, snälla.

Man ska inte va så känslig för sånt Väldigt minimal risk att det går åt Helv***
har klappat PSB´n på mitt 670 många gånger

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Även om du låter lite nervös så är du duktig på Engelska! Ingen hemsk svenskt dialekt utan en schysst dialekt, bra flyt! Hur gammal är du?

Litet tips är att skaffa ett stativ och sätta kameran på, sedan rikta den snett nedåt så vi ser ner på ett bord du grejjar vid ur en stående vinkel, mycket bättre enligt mig. Sedan är videon liiite för lång, känns som att du hade kunnat korta ner den iaf 2 min.

Men I digg yo!

Tack så mycket!

Jag är 12 år

Och som sagt, ang stativ så kommer en inom kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ApexViper:

Tack så mycket!

Jag är 12 år

Och som sagt, ang stativ så kommer en inom kort!

imponerande engelska för att va 12 tycker jag, snyggt! Blir bra med stativ med.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

12år? sådan engelska kunde då inte jag när jag var 12år oO.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

imponerande engelska för att va 12 tycker jag, snyggt! Blir bra med stativ med.

Tack!

mvh Sebbe

Permalänk
Medlem

cool kille fortsätt så
och som andra sa, det med kameran och filma i ett ljusare rum (man ser bättre och man får bättre uttryck på videon), låt någon annan filma dej och när du ska filma något i datorn så rekommenderar jag att du använder något screencapture* som fraps för då slipper man dem sträcken och man ser vad gör bättre:)
man blir mer sugen på göra videor nu bra engelska du
klappa inte grafikkortet det vill du inte, och håll det från kylaren, jag vågar knappast röra min kort som har backplate XD

Permalänk
Medlem

Bra engelska för 12 år. + på den.

Men varför i hela friden "uppgraderar" du från ett 5870 till ett 560ti?

http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_560_Ti_Direct_Cu_I...

Om du inte har fått kortet gratis eller något, annars jag kan verkligen inte förstå dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Bra engelska för 12 år. + på den.

Men varför i hela friden "uppgraderar" du från ett 5870 till ett 560ti?

http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_560_Ti_Direct_Cu_I...

Om du inte har fått kortet gratis eller något, annars jag kan verkligen inte förstå dig.

Jag hade ett 560Ti men jag skulle göra en sak med min 5870 och då orkade jag inte sätta tillbaka mitt 560

Men sedan så fick jag erbjudande på kortet för 800 kr Och då tänkte jag sätta i båda 560 ist

mvh Sebbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Bra engelska för 12 år. + på den.

Men varför i hela friden "uppgraderar" du från ett 5870 till ett 560ti?

http://tpucdn.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_560_Ti_Direct_Cu_I...

Om du inte har fått kortet gratis eller något, annars jag kan verkligen inte förstå dig.

Den där sidan känns väldigt pålitlig som säger att ett 5970 är bättre än ett 6970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Den där sidan känns väldigt pålitlig som säger att ett 5970 är bättre än ett 6970.

Den grafen kommer från techpowerup och är en seriös sida eller var du bara ironisk? 5970 är även bättre än 6970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Den där sidan känns väldigt pålitlig som säger att ett 5970 är bättre än ett 6970.

Ett 5970 ÄR bättre än 6970?

Permalänk
Medlem

Grym på engelskan.. tänk på o ställa in kameran så det inte är så luddigt, pixligt.. fixa mer ljus så slipper du det.. ett stativ helt klart.. spela in videon flera gånger o använd nått program för redigera den sen.. går ju göra oändligt med saker med just redigerings verktyg..

Sen en sak .. Finns ju många engelska unboxing men knappt många svenska! prova och gör även svensk ver. oxo .. och berätta gärna lite mer om komponenterna genom forska lite i produkten du har.. sälj den typ..

Mvh Jouko

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Ett 5970 ÄR bättre än 6970?

Jag ber verkligen om ursäkt. Hur kan detta stämma?

Jag trodde att 6970 är uppföljaren av 5970?

Förklara gärna om du har någon förklaring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stw78:

Grym på engelskan.. tänk på o ställa in kameran så det inte är så luddigt, pixligt.. fixa mer ljus så slipper du det.. ett stativ helt klart.. spela in videon flera gånger o använd nått program för redigera den sen.. går ju göra oändligt med saker med just redigerings verktyg..

Sen en sak .. Finns ju många engelska unboxing men knappt många svenska! prova och gör även svensk ver. oxo .. och berätta gärna lite mer om komponenterna genom forska lite i produkten du har.. sälj den typ..

Mvh Jouko

Tack för feedback!

tror du att man kan göra om denna unboxing till en svensk version?

Inget dubbat eller något sånt.

mvh Sebbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag ber verkligen om ursäkt. Hur kan detta stämma?

Jag trodde att 6970 är uppföljaren av 5970?

Förklara gärna om du har någon förklaring.

Hehe jadu, en bra fråga. Inget som jag kan svara på, att det är en ny serie behöver nödvändigtvis inte betyda bättre prestanda. Vet helt ärligt talat inte vad 6800 seriens syfte var.

5870 specs
6870 specs

Man ser ju klart och tydligt att det är mer kräm i 5800 serien genom att bara titta på specs. Men antar att 6800 serien hade fler funktioner helt enkelt.