Windows 8 RTM redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Japp, med nya outlock till hotmail, och nu windows 8 som dom i mina ögon inte lyckats med alls...
Dock funkar optimeringen bra, men GUI:t är kasst. men bara mina åsikter det.

Nu blir det linux och gmail för mig

Nää win7 och gmail ska det vara!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

För er som vill titta och få lite mer info hur win 8 fungerar, kan titta på detta klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=X0fsyb-ttcw&feature=colike

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Verkar inte som att det har kommit upp på MSDNAA än, eller är det jag som är blind?

Nej den har inte kommit till Dreakspark Premium ännu.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

För er som vill titta och få lite mer info hur win 8 fungerar, kan titta på detta klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=X0fsyb-ttcw&feature=colike

Ja vad ska man säga herregud, och Microsoft bör dra tillbaka allt vad windows 8 heter och börja om från början kanske.
intrycket från när jag testa det är desamma som dessa herrar tycker ungefär fast dom var lite väl positiva till det, och efter kört win 8 20-30 minuter eller tittat på den här filmen, känner man sig som om man åkt berg o dalbana på tok för länge.

Bästa folk kan göra är att bojkotta det här skräpet!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Neg neg neg.
Ingen tvingar er att använda det, så det känns menlöst att klaga hela tiden.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Det är samma handfull användare som hörs hela tiden, visst allas åsikter räknas men vissa verkar ha investerat väl mycket prestige i detta ämne. Om ni inte är intresserade av Windows 8 varför då spendera så mycket tid i trådar som behandlar ämnet? Tror mycket få om ens någon inte redan vet var ni står vad gäller Windows 8, dvs era åsikter är glasklara vid det här laget.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Helt rätt!

Så jag är inte helt ensam ändå

Skrivet av morxy49:

Nää win7 och gmail ska det vara!

Windows 7 går också bra, men för mig blir det linux!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Så jag är inte helt ensam ändå

Nej jag kör just nu Windows7 som huvudoperativsystem och Ubuntu som andra i dualboot. Anledningen till att Ubuntu inte är huvudoperativsystem är del att jag har spelat en hel del spel på senaste tiden. Mitt andra problem är att det kommer bli dyrt och krångligt för mig att gå över Ubuntu som huvudoperativsystem.

Jag har nämligen 6st hårddiskar och en SSD uppdelat på lite fler partitioner. 2 av dom partitionerna är filsystem EXT4 och en till Linux Swap, men det utgör en väldigt liten del av mitt totala utrymme. Skulle jag köra på linux fullt ut så skulle det vara tvärtom, d.v.s. det mesta i EXT4 och en liten del NTFS, men problemet är att mina diskar är nästan fulla allihopa och det går inte att komvertera NTFS till EXT4. Mitt enda alternativ är då att flytta flera TB data någonannanstans, men var? Har inga extra diskar till övers... har inte riktigt funderat så mycket mer hur jag skulle kunna göra.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Om jag drar ner den här 90-dagars versionen. Kan jag använda en msdnaa kod för att aktivera sen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Om jag drar ner den här 90-dagars versionen. Kan jag använda en msdnaa kod för att aktivera sen?

Enligt vad som har skrivits i nyheterna, bland annat på idg.se, så går det inte att aktivera testversionen utan man måste installera om från början.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DanTheManSwe:

Neg neg neg.
Ingen tvingar er att använda det, så det känns menlöst att klaga hela tiden.

Det är det MS försöker göra. De kommer tvinga OEMs att köra win8. Så man köper en dator och blir sittande med win8 oberoende om man vill ha skiten eller inte.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Det är det MS försöker göra. De kommer tvinga OEMs att köra win8. Så man köper en dator och blir sittande med win8 oberoende om man vill ha skiten eller inte.

Installera om? Det behöver man ändå göra då datorerna är bloatade med massa kringprogram som man aldrig behöver.
Windows 8 är gjort för plattor och touchskärmar och inte en vanlig hempc, så ser ingen anledningen att installera det på min burk.

Inväntar Windows 9 och blir också en flopp får man väl gå över till iMac och OS X som erbjuder ett mycket trevligare gränsnitt.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Spåkulan är framme:

Windows 7 är såpass robust att det kommer räcka väl till dess "Windows 9" kommer, som med största sannolikhet kommer gå tillbaka till gränssnitt anpassat för desktopanvändning med tangentbord och mus.

Windows 8 blir förpassat till en liten andel (av marknaden) surfbrädor och telefoner, och succén uteblir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Nej, och 1996 ringde och önskade sig sitt GUI tillbaka....

http://iwastesomuchtime.com/on/?i=37153

Men 1996 så kunden du ju slippa fjantrutorna - med Win8 så är det bara att bita ihop och inse att allt man gör tar längre tid och blir sämre...

Ja, för GUI:et med startmenyn kom ju verkligen senare än 1996... Jag tror inte du tänkte till tillräckligt där.

Skrivet av havoc:

Det är samma handfull användare som hörs hela tiden, visst allas åsikter räknas men vissa verkar ha investerat väl mycket prestige i detta ämne. Om ni inte är intresserade av Windows 8 varför då spendera så mycket tid i trådar som behandlar ämnet? Tror mycket få om ens någon inte redan vet var ni står vad gäller Windows 8, dvs era åsikter är glasklara vid det här laget.

Ja, tyvärr är det så folk fungerar på Internet. Man får ju lätt intrycket att vissa måste släppa på trycket för all ilska i deras vanliga liv eftersom vissa ska klaga om och om och om igen på exakt samma sak. Uppenbarligen inte de personerna vars tid är mest värdefull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Nej jag kör just nu Windows7 som huvudoperativsystem och Ubuntu som andra i dualboot. Anledningen till att Ubuntu inte är huvudoperativsystem är del att jag har spelat en hel del spel på senaste tiden. Mitt andra problem är att det kommer bli dyrt och krångligt för mig att gå över Ubuntu som huvudoperativsystem.

Jag har nämligen 6st hårddiskar och en SSD uppdelat på lite fler partitioner. 2 av dom partitionerna är filsystem EXT4 och en till Linux Swap, men det utgör en väldigt liten del av mitt totala utrymme. Skulle jag köra på linux fullt ut så skulle det vara tvärtom, d.v.s. det mesta i EXT4 och en liten del NTFS, men problemet är att mina diskar är nästan fulla allihopa och det går inte att komvertera NTFS till EXT4. Mitt enda alternativ är då att flytta flera TB data någonannanstans, men var? Har inga extra diskar till övers... har inte riktigt funderat så mycket mer hur jag skulle kunna göra.

Det låter som du har en del att fixa om det ska bli ubuntu för hela slanten
Men bäst att köra på med Win7 ett tag till

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ju mer jag använder Win 8 ju mer älskar jag det. jag använder en PC (med mus och T-bord) som jag har som en "testdator" Och jag fattar ärligt talat inte varför så många gnäller.
Visst, det finns en inlärningskurva på 8:an som är lite högre än innan. Väldigt mycket är lite "nytänk" Och det tar lite tid att uppskatta det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Och 1995 ringde och ville ha sitt GUI tillbaka.
Nog för att jag trivs med att ha kört samma GUI sen Win95, men att det var vart så oförändrat i 17 år börjar kännas lite löjligt.

Det är trevligare om man kan välja att slippa GUI helt efter en nyinstallation så man kan installera det GUI man själv vill ha. Öppenhet, valfrihet och anpassningsbarhet är 2010-talets melodi.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

Det är trevligare om man kan välja att slippa GUI helt efter en nyinstallation så man kan installera det GUI man själv vill ha. Öppenhet, valfrihet och anpassningsbarhet är 2010-talets melodi.

Det är väl precis det du kan göra idag? Förutom OS X då, men annars kan du ju installera precis vad du vill?

Permalänk
Medlem

Om denna fråga är lite tveksam inom piratande så får mod gärna ta bort den. Jag kommer få msdnaa inom några dagar. Borde jag inte kunna hitta win 8 på valfri sida och sen bara använda nyckeln jag får från msdnaa för att registrera? Vilken version ska jag ha då? Jag får msdnaa från ieee.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Men är det verkligen så mycket nytt?

1. Start-skärm istället för start-meny, i stort sett samma funktioner
2. Muskänsliga hörn
3. Äntligen kan man få taskbaren på fler än 1 skärm
4. Man knyter kontot till ett onlinekonto

Jag gillar det och tyckte det inte det var svårt att gå från 7 till 8

// Lazze

Permalänk
Medlem

Någon som har en W8 testnyckel tills övers? Måste ju testa detta lite nogare, tycker hitills att det är rätt snabbt och helt okej att hitta runt i, och ännu lättare med classic shell
Skulle vara väldigt tacksam ifall jag fick en nyckel via PM ! Och en länk på vart jag kan ladda ner .iso filen lagligt

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Någon som har en W8 testnyckel tills övers? Måste ju testa detta lite nogare, tycker hitills att det är rätt snabbt och helt okej att hitta runt i, och ännu lättare med classic shell
Skulle vara väldigt tacksam ifall jag fick en nyckel via PM ! Och en länk på vart jag kan ladda ner .iso filen lagligt

Följ länken i nyheten och få en 90 dagar trial(lagligt)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Nej tack, inte ens gratis

Permalänk

haha fail .. alla här brukar tjata om "omg bah alla spel kommer få 50fps mer .. och allt kommer bli så snabbt i win x och starta på 2 sekunder typ"
så har det låtit sen windows 95 kom .. men aldrig blivit så .. det roliga nu är att alla dissar windows 8 trots ni inte varit så kritiska vid tidigare os-releaser från ms *asg*

Permalänk

startknappen kom väl 93 eller ngt med windows nt

Permalänk

och vad är det för skillnad mot det här jämfört med prerelease som finns på microsoft.se? är det en nyare build?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Följ länken i nyheten och få en 90 dagar trial(lagligt)

nej, du kommer bli någons bitch i fängelset om du inte är en professionel utvecklare av appar

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

Då diskuterar du i en tråd för helt fel OS, sådana val har man ju aldrig haft i Windows.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ja vad ska man säga herregud, och Microsoft bör dra tillbaka allt vad windows 8 heter och börja om från början kanske.
intrycket från när jag testa det är desamma som dessa herrar tycker ungefär fast dom var lite väl positiva till det, och efter kört win 8 20-30 minuter eller tittat på den här filmen, känner man sig som om man åkt berg o dalbana på tok för länge.

Bästa folk kan göra är att bojkotta det här skräpet!

Det har alltid varit kul att kritisera microsoft. Jag kör windows 8 och har i princip inte ägnat en enda sekund åt metro, har för tillfället ingen användning av det men det kan eventuellt vara nice att ha lite små appar för mail m.m. senare.

Jag har ett SJUUUKt positivt intryck av windows 8 och skulle aldrig gå tillbaka till 7an. Det flyter på mycket bättre och ger så pass mycket bättre funktioner och verktyg att det inte går att ens tveka.

Några små sköna finesser:
Allt viktigt kommer man åt från ett högerklick på startmenyn.
Man har full kontroll på vilka program som körs och detaljerad information om vad det är som drar kraft.
En ny flik på aktivitetshanteraren ger dig dessutom full kontroll av vilka program som startas med windows och hur mycket de sölar ner.
Automatiskt val av användare vid uppstart, vilket gör att man enkelt kan ha ett användarkonto som startas automatiskt och sedan ett adminkonto för nätverks åtkomst etc utan att få upp någon fråga när man ska logga in.

Att tro att det är kasst pga av att startmenyn ser annorlunda ut är i min mening ganska retarderat och passar bättre hemma hos pensionärsföreningar än ett internetforum.

EDIT:
Det enda negativa är windows inbyggda mediaspelare och bildprogram som båda är appar, sen har jag visserligen aldrig kört på de tidigare standardprogrammen heller. Ladda hem XnView och MPC så har ni det problemet löst.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

För tillfället ÄLSKAR jag Windows 8.

Varför?

Jo för att det ÄR/UPPLEVS snabbare/rappare jämfört med Windows 7. Att man kan pausa filöverföringar är suveränt. Javisst, det finns diverse andrahandsprogram för det ändamålet, men de jag testat är på tok för tillkrånglade.

Ja visst finns det fördelar, men alla negativa delar drar ner det så mycket att det inte är värt det ens om man får det gratis. Skulle jag köpa ny dator om någon månad och få med Windows 8 så skulle jag kasta ut det och antingen köra Windows 7 eller Ubuntu. Har ingen extra Windows 7 licens, så antingen kanske man kan få Windows 7 genom något nedgraderingsprogram som tidigare har funnits och finns inte det så får det bli Ubuntu för hela slanten. (eller nja, det är ju gratis så )

Visa signatur