Permalänk
Medlem

Speldator på 3 skärmar

Hejsan!

Har tänkt mig överge konsolspelandet och övergå till PC. Jag har tänkt mig att att spela på 3 skärmar men jag vet inte riktigt hur detta fungerar, vilka komponenter som krävs samt hur fps:en kommer att påverkas. Jag mailade Inet och frågade och de svarade att jag skulle använda mig av Nvidia Surround(Grafikkort i 600-serien) eller AMD:s eyefinity samt att de rekommenderade starkt Nvidia(Gigabyte modeller) då de var bättre för flera skärmar, bättre stöd med drivrutinerna mm.

Jag vet inte riktigt vilka övriga komponenter som krävs. Har kollat runt på inet lite och tänkte mig att köra med en i5 processor 3570K 3.4GHZ ivy-bridge och ett Nvidia 670 grafikkort.

Skulle någon kunna slänga ihop ett bra paket med passande komponenter så att jag får en uppfattning vad som krävs, ovanstående komponenter är inte ett krav utan endast vad jag har kikat på.

Paket med budget på 10-12K utan skärmar, paketet bör innehålla en SSD då spel & windows bör laddas snabbt. Chassi spelar ingen roll just nu.

Spel som kommer att spelas är Guild Wars 2, Call of duty black ops 2, LoL, Dota2 , battlefield 3. eventuellt andra spel

Tackar på förhand:)

Permalänk
Medlem

ett 4GB kort skulle jag rekomendera! 670 4GB eller 680 4GB eller kanske det nysläppta 660 3GB

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Ok tack så mycket för tipset. Skulle du eller någon annan kunna slänga ihop ett datorpaket hos t.ex. Inet eller annat företag så jag får en hymn om vilka andra komponenter hade passat?:)

Permalänk

Spel på 3 skärmar är ganska tungdrivet... Skulle rekommendera minst 2 670 för att få hyfsad fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2161448/2012-08-16 Något sånt här. Klarat man kan köra på 2GB versionerna men 4GB är mycket mer säkert. Att köra på 1 kort för 3 skärmar är dock inte alls rekommenderat (därför det ligger 2 i korgen), du kommer ALDRIG få skaplig FPS.

Permalänk
Medlem

Om fpsen är ostabil då är det inte lönt kan man tycka att köra med tre skärmar, då vore det bättre att ha 2 skärmar där en används till spel och den andra kan ha igång annat under tiden, fpsen borde väl inte påverkas något märkvärdigt då kan man tycka?
Är det någon som har erfarenhet av vad fpsen brukar ligga på med 3 skärmar om man t.ex. kör battlefield 3 eller CoD?

Någon som har erfarenhet av tre skärmar ? Vilka fördelar och nackdelar har det?
Det ser grymt ut utifrån olika videos på youtube och bilder här på galleriet men hur prestendan är har jag inte den blekaste aning:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexz92:

Om fpsen är ostabil då är det inte lönt kan man tycka att köra med tre skärmar, då vore det bättre att ha 2 skärmar där en används till spel och den andra kan ha igång annat under tiden, fpsen borde väl inte påverkas något märkvärdigt då kan man tycka?
Är det någon som har erfarenhet av vad fpsen brukar ligga på med 3 skärmar om man t.ex. kör battlefield 3 eller CoD?

Någon som har erfarenhet av tre skärmar ? Vilka fördelar och nackdelar har det?
Det ser grymt ut utifrån olika videos på youtube och bilder här på galleriet men hur prestendan är har jag inte den blekaste aning:/

Ingen har sagt "ostabil fps", utan att 3 skärmar är tungdrivet. FPSen är precis lika stabil (kan jag tänka mig) som med 1 skärm så länge du har prestandan. 3 skärmar kräver väldigt mycket prestanda och därför bör man inte köra 3 skärmar på endast 1 grafikkort.