Permalänk
Medlem

jag hoppas ju att du blandade cementen med destillerat vatten....

annars FacePalm

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Du tog det då verkligen till en helt ny nivå. Hoppas den snurrar igång sen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Till danielbrogren:
Borde det inte gå att först gjuta in den i lite betong, typ bara någon cm, för att få det närmast att brinna färdigt inom rimlig tid. Sedan gjuta mer så att man får ungefär det resultat du har nu.

Hehe, lite sent påkommet?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk

vad fick du för temps?

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Skrivet av L0bbe:

jag hoppas ju att du blandade cementen med destillerat vatten....

annars FacePalm

Vad skulle det göra får någon som helst skillnad då cementen ändå kommer göra vattnet ledande, spelar ingen roll vilket sorts vatten du använder.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Respekt!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

det här måste vara det skönaste bygget på hela swec! 5P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Hehe, lite sent påkommet?

Haha, jo, klart det är. Men jag hade inte hört något ryktas om att han skulle göra såhär, så kunde inte dela med mig av mina åsikter tidigare.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Intressant, ska bli väldigt skojj att se vad som händer. Lycka till!

Permalänk
Medlem

mycket intressant! helt klart coolt lycka till! men vänta ca 3 veckor istället för 1 vecka, betongen är svalare och torrare då

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Det här är helt sjukt roligt!

Permalänk
Medlem

Det här måste följas!

Permalänk
Medlem

Detta är ju dock också betong. Cement är pulvret du blandar med vatten för att en kemisk reaktion ska bildas, och betong är det slutliga resultatet ^^

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag bara...hoppas du har glömt sätta i PWR_Switch

Känns även som en lan-vänlig dator "Vänta grabbar, ska bara hämta trucken..."

Riktigt kul idé, 5p för nytänkande!

hahaha

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vad Onödigt, Men än dock så nödvändigt!

Tycker vi ska skapa en ny trend med att skapa extrema byggen. Inte dyra/snygga fina funktionella utan helt jävla sjuka byggen

Fan jag vill ha en lan dator som är mer eller mindre all in one fast hemma byggd och way mer kraftfull x)
Tror ni betong funkar?
Armeringsjärm måste väl fungera bra för värmeledning?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Skönt att se minerna på folk när du slänger den i "elektronikskrot" på återvinningscentralen. BooooM!! ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av NidoKing:

Skönt att se minerna på folk när du slänger den i "elektronikskrot" på återvinningscentralen. BooooM!! ;-D

Man ska komma med en truck och ett stort hemma gjort chassi och slänga ner den i återvinningen BOOOOOOOM (alla runt om tittar VA I HELVETE va de XD)

Äh, bara min gammla dator du vet chassit vägde bara 230 kilo XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NidoKing:

Skönt att se minerna på folk när du slänger den i "elektronikskrot" på återvinningscentralen. BooooM!! ;-D

Det var typ det som var min första tanke oxo, gjuta in en hel dator i cement är inte direkt återvinningsvänligt om man säger så.

Fundering nummer två är ifall cement krymper/expanderar på något sätt medan det "sätter sig", isåfall ligger kondingar och dylika utstickande ytmonterade komponenter rätt pyrt till.

Fundering nummer tre är ju att det hade sett typ 1000% fetare ut ifall en borttagbar gjutform snickrats till före gjutningen... Istället för en 25-kilos betongklump inpackad i ett skitfult gammalt PC-chassi av plast och plåt hade det varit en rå, naken rätblocksformad betongklump; det hade fan sett maffigt ut.

Permalänk

Hoppas inte betongen fräter sönder komponenterna när den bränner.

Permalänk
Medlem

Om det funkar har du ju iaf den manligaste LAN-datorn någonsin.

Permalänk
Entusiast

Här har du ett verktyg inför framtida uppgraderingar av datorn:

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Skönt bygge!

Hoppas det faktiskt funkar, det skulle kunna inspirera en hel del nyskapande byggen.

Permalänk
Medlem

Uppgraderingsnivå: Apple.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Uppgraderingsnivå: Apple.

Den här är nog enklare! Iallafall billigare!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Entusiast

Cement är något som redan används professionellt i elektronikbranchen:

Nätaggregat innehåller spole av cement

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

jätte kul bygge:)

men du borde nog vänta en längre tid så att cementen hinner torka rakt igenom vet ej hur lång tid det tar men det går nog att räkna på!

Permalänk
Medlem

haha coolt bygge men kommer ej att starta tyvärr

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

haha coolt bygge men kommer ej att starta tyvärr

Hm, varför?

Permalänk
Medlem

Spännande, men du har nog spärrat alla uppgraderingsmöjligheter skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Uppgraderingsnivå: Apple.

Ha Ha! Han får ta patent på detta fort som tusan eftersom Apple kommer att stjäla hans idé annars. Risken är att alla datorer blir "helgjutna" i framtiden, i alla fall om Apple får som dom vill. Han kan ju för tusan bli miljardär på kuppen

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?