Error 58, anet's support hjälper inte.

Permalänk
Medlem

Error 58, anet's support hjälper inte.

Tjena

Får error 58 när jag försöker logga in på Guild Wards. Enligt deras support så ska man lägga till -authsrv 206.127.159.107 i slutet på målfilen när man gjort och döpt om en genväg men allt som händer då är att den blir till en filmapp och ifall man försöker öppna den står det C:\program är inte tillgänlig - åtkomst nekad. Några förslag på hur man löser detta?

http://en.support.guildwars2.com/app/answers/detail/a_id/8994...

Permalänk
Medlem

Testat att högerklicka på genvägen och välja "Kör som administratör" ?

Permalänk
Medlem

Det går inte att göra eftersom det är en mapp :/

Permalänk
Medlem

Kolla i mappen efter en fil som antingen slutar på .exe eller att det står program eller något
Kan även tänka mig att den skulle kunna heta launchGW2 eller kanske GW2 bara?

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna mappen, det är då jag får felmeddelande "C:\program är inte tillgänlig - åtkomst nekad"

Permalänk
Medlem

Låter som att något gått galet till med din installation.
Det absolut enklaste är att installera GW2 i en mapp som du kommer åt, så att man i sin tur kommer åt .exe.

Edit: Du bör annars kunna högerklicka -> engeskaper på genvägen och välja "öppna filens mapp"

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Har prövat att omistallera men samma sak händer. Jag kommer alltså åt alla original filer i original mappen men så fort jag lägger på -authsrv 206.127.159.107 på den nya genvägen jag gjort så gör den om sig från en .exe fil till en filmapp.

Mappens sökväg tar mig bara till C:

Permalänk
Medlem
Skrivet av teggor:

Har prövat att omistallera men samma sak händer. Jag kommer alltså åt alla original filer i original mappen men så fort jag lägger på -authsrv 206.127.159.107 på den nya genvägen jag gjort så gör den om sig från en .exe fil till en filmapp.

Mappens sökväg tar mig bara till C:

Du ska göra en genväg, sedan välja att ändra på den i egenskaper eller properties (högerklicka för att få fram det valet) inte ändra namnet, i rutan target ska du göra mellanslag och sedan -authsrv 206.127.159.107 så det står t.ex.
G:\GW2\Gw2.exe -authsrv 206.127.159.107
sedan köra genvägen, det ska inte bli en mapp eller okänd fil

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har du installerat GW2 med en annan användare/alternativt kopierat över GW2 mappen från en annan Windows-installation?

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Du ska göra en genväg, sedan välja att ändra på den i egenskaper eller properties (högerklicka för att få fram det valet) inte ändra namnet, i rutan target ska du göra mellanslag och sedan -authsrv 206.127.159.107 så det står t.ex.
G:\GW2\Gw2.exe -authsrv 206.127.159.107
sedan köra genvägen, det ska inte bli en mapp eller okänd fil

Har gjort exakt så, "mål" på svenska versionen av windows, men det blir till en mapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Har du installerat GW2 med en annan användare/alternativt kopierat över GW2 mappen från en annan Windows-installation?

Nope, har hämtat set-up filen från deras hemsida direkt och sedan kört den på samma hårddisk så borde inte var anåt sånt som strular.