Permalänk
Medlem

jag gillar er och sakerna ni gör! erat merc chassi är förmodligen det bästa i budget klassen!
men, era reklamfilmer! eller era egan "chassi reviws", dom suger verkligen! det är dålig video kvalité, ni blandar måttenheter så det är svårt att hålla ordning. ljudet är lika dåligt som bilden. musiken i bakgrunden är bara jobbig. skaffa en bättre studio och spela inte in i fika rummet! det va någon video då ni pekade på olika delar med en skruvmejsel, det ser så löjligt och oproffesionellt ut så det är inte sant.
kollar ni bara på youtube och alla kommentarer så har ni ännu mer kritik. ta åt er av detta.
kolla på swecklockers recensioner och lär av dom!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Ja det gör dem

Detta är kompabilitets listan:
Fläktplatser fram: 2x120mm eller en 230mm fläkt
Fläktplatser toppen: 2x 120mm
Fläktplats bakre: 1x120 eller 1x140mm

Hoppas det var till någon hjälp och tack för er feedback!

Det var skönt att höra.
Detta kan jag inte svara på i dagens läge, men jag iaf ta fram denna idé till vårat team så dem kan kika vidare på detta.

Men passar både Pro och den vanliga i dom storlekarna både fram och bak? Tycker inte dom ser lika ut på 230mm, tycker inte jag ser några skruvhål alls, men det är kanske jag som inbillar mig

Följer skruvar och allt med?

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Skrivet av grottsten:

När lägger ni upp information och bilder om ghost på eran hemsida. Tycker att det är konstigt att det har kommit upp några unboxings på youtube och ni har inte någon produktsida. Vill även gärna se ett LITET mATX chassi från er

Du menar detta chassit :)? @1:28 http://www.metacafe.com/watch/yt-FYfhA1wMzcQ/bitfenix_ljudd_m...

Va jag har förståt så är de chassit i ett prototypskede ännu.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk

Jag hade redan skickat ett mail till eran engelska support/us om bitfenix prodigy lister som täcker upp om man tar bort handtagen då dessa är extremt instabila. Har köpt andra gummi fötter (se galleri) men skulle vilja täcka upp de på något sett.

Några planer på detta, lister dvs?

Mvh
Erik

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av grottsten:

När lägger ni upp information och bilder om ghost på eran hemsida. Tycker att det är konstigt att det har kommit upp några unboxings på youtube och ni har inte någon produktsida. Vill även gärna se ett LITET mATX chassi från er

Den är fortfarande inte i slutskedet ännu, det dem har fått är endast förhands produkter.
Förslag på ett mATX kan vara intressant !

Skrivet av trisse23:

Bara en fråga varför ska de fläktar ni skickade med prodigy chassit vara små 3 pins när de flesta mini itx moderkort bara har 1 3-pin utom cpi_fan?

Vi inkluderar dem fläktarna eftersom det är något som kommer direkt ur vårat lager, det finns en hel del mITX moderkort som har upp till tre 3pin-kontakter, vi har även i alchemyserien 3pins till 3x 3pins adaptrar om det är så att moderkortet inte stödjer mer en bara en fläkt, annars kan du välja en fläktkontroller som finns att välja i våran hemsida, vi har två olika modeller som kan vara intressant för dig varav en utav dem är Nätverksstyrd

Skrivet av Mr.Azum:

jag gillar er och sakerna ni gör! erat merc chassi är förmodligen det bästa i budget klassen!
men, era reklamfilmer! eller era egan "chassi reviws", dom suger verkligen! det är dålig video kvalité, ni blandar måttenheter så det är svårt att hålla ordning. ljudet är lika dåligt som bilden. musiken i bakgrunden är bara jobbig. skaffa en bättre studio och spela inte in i fika rummet! det va någon video då ni pekade på olika delar med en skruvmejsel, det ser så löjligt och oproffesionellt ut så det är inte sant.
kollar ni bara på youtube och alla kommentarer så har ni ännu mer kritik. ta åt er av detta.
kolla på swecklockers recensioner och lär av dom!

Detta skall framföras då det är en viktig punkt, ge dem lite tid så skall du se att det blir bra, man måste börja någon stans iaf.

Skrivet av shogun-r:

Men passar både Pro och den vanliga i dom storlekarna både fram och bak? Tycker inte dom ser lika ut på 230mm, tycker inte jag ser några skruvhål alls, men det är kanske jag som inbillar mig
Följer skruvar och allt med?

Pro och vanliga passar i både 120mm och 140mm (baksida & toppen), så gör även 230mm fläkten, i detta fall fronten.
Skruvhål finns, du får även med tre stycken olika skruvlösningar (korta, långa gummiupphägningar)

Skrivet av ericsundell2:

Jag hade redan skickat ett mail till eran engelska support/us om bitfenix prodigy lister som täcker upp om man tar bort handtagen då dessa är extremt instabila. Har köpt andra gummi fötter (se galleri) men skulle vilja täcka upp de på något sett.
Några planer på detta, lister dvs?

Mvh
Erik

Denna fråga ställdes tidigare på första sidan, och som det ser ut nu så blir det inget sådant, men jag skall ta framföra detta då det verkar finnas lite intresse.
Ang handtage: Att dem känns instabila är nog inget direkt faktor, vi har valt att konstruera dessa i ett speciellt plastmaterial som är väldig flexibelt men samtidigt återgår till dess form om man tex trycker hårt eller bär på datorn. Dessa fötter dämpar även fall och hårda vibrationer, säg att du tex har den i bilen och skall åka någonstans.
Ett andra alternativ är isf modifikation och vi har sett på Sweclockers att många är kapabla till just det.

Jag tackar åter igen för det varma välkomnandet!

Permalänk
Bitfenix

Som tack till en bra början på ert stöd så har vi arrangerat något åt er.
Vi på BitFenix har startat en tävling där ni har möjlighet att välja bland alla produkter i vårt sortiment.
Två vinnare kommer att utses och dem lyckliga vinnarna kommer att få sina valda BitFenix produkter hemskickade.

Mer information om hur tävlingen går till finns på BitFenix Sverige @ Facebook

Permalänk

Har en till fråga till er--->

Mitt bitfenix prodigy vit funkar prima och ser bra ut dock lyser inte on-knappen när man startar eller under. Det fungerar att starta och restarta etc och allt är inkopplat rätt men den lyser inte alls, något fel på LED lampan kanske eller vad tror ni?

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Välkomna till SWC BitFenix !
En liten fråga bara.
När prodigy (som verkar vara en stor succe) introducerades så dök det upp en massa bilder på det i betydligt roligare färger än vit/svart som den ju har nu.
Någon chans att dessa varianter hittar ut i konsumentled ?

Och som nämnt tidigare, hur vore det med ett ITX chassi som faktiskt är litet ? tänk Silverstone Sugo 05 fast med er betydligt roligare/praktiska design !

edit: förra bilden dog visst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Har en till fråga till er--->

Mitt bitfenix prodigy vit funkar prima och ser bra ut dock lyser inte on-knappen när man startar eller under. Det fungerar att starta och restarta etc och allt är inkopplat rätt men den lyser inte alls, något fel på LED lampan kanske eller vad tror ni?

Felvänd på moderkortet ?, alternativt felmärkt kontakt så du monterat den rätt men det blev fel ändå.
LED's måste ju monteras åt rätt håll för att fungera.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Felvänd på moderkortet ?, alternativt felmärkt kontakt så du monterat den rätt men det blev fel ändå.
LED's måste ju monteras åt rätt håll för att fungera.

Grejen är att allt fungerar som det ska, dock inte lampan så om jag vänder på kontakten tror du att de funkar eller? Borde inte göra någon skillnad alls då den är korrekt inkopplad för annars skulle de inte gå att starta etc. Eller?

Visa signatur

Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Grejen är att allt fungerar som det ska, dock inte lampan så om jag vänder på kontakten tror du att de funkar eller? Borde inte göra någon skillnad alls då den är korrekt inkopplad för annars skulle de inte gå att starta etc. Eller?

Lampan är väl ändå en separat kontakt från powerknappen? Du ska ju bara ändra på Pwr-LED inte det andra.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Startknappen (och ev. reset) är inte känslig för vilket håll den vänds, den ska bara kortsluta mellan kontakterna.
PowerLED och HDDLED är det däremot.
Se till att plus på kabeln (oftast märkt med +, annars så är det den färgade) hamnar på moderkortets pluskontakt.
Det står i manualen vilken pinne som är plus, och ofta syns det även på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Som tack till en bra början på ert stöd så har vi arrangerat något åt er.
Vi på BitFenix har startat en tävling där ni har möjlighet att välja bland alla produkter i vårt sortiment.
Två vinnare kommer att utses och dem lyckliga vinnarna kommer att få sina valda BitFenix produkter hemskickade.

Mer information om hur tävlingen går till finns på BitFenix Sverige @ Facebook

Synd att det är Facebook

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Välkommna, kul med nya ansikten.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Hedersmedlem

Skoj med fler företagsrepresentanter. Själv är jag en Silverstone Fortress 2-riddare, men ni är självklart varmt välkomna ändå

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

En sakk jag har tänkt på är att det hade vart perfekt att ha plats för en slim 5,25 i botten av prodigy, skulle funkat utan någon större ändring.

Sen vill jag bara påpeka att usbportarna sitter "uppochner" på prodigy, stör mig ganska mycket på att baksidan på USB-minnen pekar uppåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En liten fråga bara.
När prodigy (som verkar vara en stor succe) introducerades så dök det upp en massa bilder på det i betydligt roligare färger än vit/svart som den ju har nu.

Och som nämnt tidigare, hur vore det med ett ITX chassi som faktiskt är litet ? tänk Silverstone Sugo 05 fast med er betydligt roligare/praktiska design !

http://cdn.cnet.com.au/story_media/339339340/cases_19.jpg

Hmm aldrig sett bilder på Prodigy förutom svart och vitt och aldrig tänkt på att det kanske fanns i färger också, så för detta tackar jag! Om det kom i typ rött så skulle jag direkt köpt ett och lekt lite med då jag tycker det chassit är riktigt snyggt

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En liten fråga bara.

Den blåa var rätt söt den.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Svensktiger:

En liten fråga bara.

Yes, dessa skall lanseras, dock har vi inget direkt spikat datum just nu
Det skall jag framföra, kan vara en intressant ide, lite mer ider kring detta förslag hade inte varit fel, vad är det follket vill ha?

Skrivet av Svensktiger:

Startknappen (och ev. reset) är inte känslig för vilket håll den vänds, den ska bara kortsluta mellan kontakterna.
PowerLED och HDDLED är det däremot.
Se till att plus på kabeln (oftast märkt med +, annars så är det den färgade) hamnar på moderkortets pluskontakt.
Det står i manualen vilken pinne som är plus, och ofta syns det även på moderkortet.

Försök att vända på Powerled kontakten så att den sitter tvärtom, funkar den inte då heller får du ta kontakt med mig via PM.

Skrivet av grottsten:

En sakk jag har tänkt på är att det hade vart perfekt att ha plats för en slim 5,25 i botten av prodigy, skulle funkat utan någon större ändring.

Sen vill jag bara påpeka att usbportarna sitter "uppochner" på prodigy, stör mig ganska mycket på att baksidan på USB-minnen pekar uppåt

Att usbportarna sitter som dem gör är så det är designat att vara , du kan ju pröva att byta håll på chassisidan så att du lägger den på vänster sida, på så sätt har du dem åt rätt håll.

Permalänk

Har bl.a 4st spectre pro 140mm från BitFenix och de äger! Flyttar sjukt mycket luft och lyser härligt blått! Sedan är de relativt tysta oxå
Fortsätt göra bra grejer!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Gör Prodigy 2.0 med mATX storlek på moderkorten, ja menar hur mycket bredare kommer den bli isåfall?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Gör Prodigy 2.0 med mATX storlek på moderkorten, ja menar hur mycket bredare kommer den bli isåfall?

Med tanke på att den är 250mm nu, ITX är 170mm, mATX är 250mm
NU-ITX+mATX=X
250-170+250=330

33cm bred. vilken jävla klump, köper du en vit så ser den ju ut som ett litet kylskåp.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

NU-ITX+mATX=X
250-170+250=330
33cm bred. vilken jävla klump, köper du en vit så ser den ju ut som ett litet kylskåp.

Släng in ett sfx-agg och lägg moderkortet på normalt sätt.

Visa signatur
Permalänk

Yes, dessa skall lanseras, dock har vi inget direkt spikat datum just nu
Det skall jag framföra, kan vara en intressant ide, lite mer ider kring detta förslag hade inte varit fel, vad är det follket vill ha?

Försök att vända på Powerled kontakten så att den sitter tvärtom, funkar den inte då heller får du ta kontakt med mig via PM.

Att usbportarna sitter som dem gör är så det är designat att vara , du kan ju pröva att byta håll på chassisidan så att du lägger den på vänster sida, på så sätt har du dem åt rätt håll.

Haha får man fråga vad som är fördelen med att usb är monterat på det sättet? Du får gärna framföra det där med slim-dvd plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Haha får man fråga vad som är fördelen med att usb är monterat på det sättet? Du får gärna framföra det där med slim-dvd plats.

Ärligt fattar jag inte bitfenix svar heller, USBn blir rätt men istället ska man kväva GPUn?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

NU-ITX+mATX=X
250-170+250=330

Jag tänkte nog inte helt perfekt där du.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Galarix:

Skrivet av grottsten:

Släng in ett sfx-agg och lägg moderkortet på normalt sätt.

Man skulle ju annars göra ett Prodigy som är högre, men med bibehållen bredd, längden bör man även ändra lite på för att moderkortet skall få plats.
Då skulle man kunna slänga in en vanlig moderkort plåt och ha det på det vanliga viset.
Skulle det kanske vara något som ni vill ha så skall jag framföra detta, jag tror att även den hade blivit en ny favorit för datorentusiasterna.

Skrivet av Dahle86:

Ärligt fattar jag inte bitfenix svar heller, USBn blir rätt men istället ska man kväva GPUn?

Att ha en slimdrive där är ingen dålig ide
Grafikkortet bör få väl med ventilation från frontfläkten så du kan vara lugn angående den biten.

Permalänk

Skulle verligen vilja se ett minichassi med sfx-agg, inga jättestora grafikkort, ingen 5,25plats och ingen 3,5 tum plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade en bild som jag gjorde för några månader sedan och postade i Bitfenix forumet. Tänkte jag kunde posta den här med.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Pro och vanliga passar i både 120mm och 140mm (baksida & toppen), så gör även 230mm fläkten, i detta fall fronten.
Skruvhål finns, du får även med tre stycken olika skruvlösningar (korta, långa gummiupphägningar)

Det blir en svart 230 mm Spectre Pro i fronten. Den verkar flytta mest luft per dB. Planerar att köra lite lägre volt. Bak blir det sedan en 140 mm Spectre Pro.

Tyvärr verkar 230 mm svår att få tag på. Slut hos leverantören står det. Hoppas inte den är slut hos er eller att det snart kommer nya leveranser.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB