Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalyen:

Sex stycken på en dag är mitt rekord nu
Kan dock tillägga att tre av dem var verkligen helt värdelösa, men känslan att hitta dom är fortfarande fin.

Jag lirar akt3, min egna runda som tar ca 1-1,5 timme. Springer med 34% movement speed så fort går det. 219mf med NV och min följeslagare.
Hinner med max 4 rundor per dag, oftast bara 2.

Vill du länka din char, *nyfiken*

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Vill du länka din char, *nyfiken*

Visst
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nalyen-1558/hero/705398

Permalänk
Medlem

Hittade nyss en Design: Flawless Star Topaz

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Dagens bästa måste väll vara min andra set-del på ~300h gameplay

Sen gav jag mig på jakt efter hamburgaren i whimsyshire men fick denna istället

Permalänk
Medlem

bästa dropped idag, eller rättare sagt enda användbara

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Droppade från en goblin idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Nice stats, men typ 2-300 för lite DPS...:(

Visa signatur

Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]

Permalänk
Medlem

Tyvärr ja men men, ändå värd 10m+ sett tiill dex och vit

Permalänk
Medlem

Börjar närma mig 400 speltimmar och fick nu min fjärde legendary. Hoppas den statistiken ändrar sig nu med min högre MF.

Gick för 50k, men det är ju alltid kul med legendary. Blir lika förvånad varje gång de droppar. Ett vanligt skelett i crypts, akt ett.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Min första legendary efter 380 timmar. Jag är dock inte speciellt glad ändå för jag vet inte om man kan kalla det för en uppgradering.

Den är väl troligen inte värt något heller.

Siegebreaker --> Azmodan. Azmodan fick jag inte ner.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Jag som trodde att alla hade klarat inferno redan. Så är tydligen inte fallet Folk farmar fortfarande på.

Vad spelar det för roll om man klarat Inferno eller ej?
Diablo spelen har aldrig handlat om att döda sista bossen, de handlar om loot och att göra sin karaktär så stark som möjligt. Sen så jagar ju folk fortfarande maxlevel vilket så vitt jag vet endast 1 karaktär i världen nått (jag skriver karaktär efter denna spelades av mer än 1 spelare).

Men för å stanna ontopic så inget å rapportera då mitt nät är sjukt instabilt idag och när jag satte mig för att spela så pendlade jag mellan 1000-2000ms i latency så jag sket i att ens försöka
Fick en ~1000 dps Manticore för någon dag sen dock (utan dex tyvärr, men fortfarande en uppgradering för min DH som varit inaktiv tills för några dagar sen efter IAS nerfen för en massa patcher sedan), hittade 5 legendaries under spannet av 2 dagar med 2-3 timmar speltid båda dagarna, dock bara Manticoren som var något att ha.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

I ett vågat och dumdristigt försök körde jag Act3 fram till Azmodan. 3 timmar tog det. 200000 i rep. kostnad. Gear-switching med MF på max 350.

Detta var det bästa jag fick.

Gear-switching fungerade tydligen inte heller. Nu är mina ekonomiska resurser nere på 2.5 miljoner. Det verkar nog som att jag får ge upp

Jag ska nog använda tiden till sådant som ger mer tillbaka såsom städning , tvättning, skatteplanering e.t.c.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

I ett vågat och dumdristigt försök körde jag Act3 fram till Azmodan. 3 timmar tog det. 200000 i rep. kostnad. Gear-switching med MF på max 350.

http://i50.tinypic.com/14nzcw7.jpg

Gear-switching fungerade tydligen inte heller. Nu är mina ekonomiska resurser nere på 2.5 miljoner. Det verkar nog som att jag får ge upp

Jag ska nog använda tiden till sådant som ger mer tillbaka såsom städning , tvättning, skatteplanering e.t.c.

De fixade väl gearswitching med en timer på ca 2 minuter från det att du bytt utrustning.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

De fixade väl gearswitching med en timer på ca 2 minuter från det att du bytt utrustning.....

Vet ej.Även om dom har gjort det så gear-switchade jag inte så ofta, utan var mest för att se om man kunde märka någon skillnad.

Det bästa jag fick var när jag hade swichat till DPS-gear, så min MF var bara på c:a 150.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Näe, det var ett förslag de la fram innan 1.04. De "fixade" gear swapping med paragon-systemet istället.

Permalänk

Måste också skriva i denna tråd då jag äntligen, ÄNTLIGEN efter 250timmar, en avlagd karaktär och massa skit items fick mitt första Gröna set item igår. Tyvärr kan jag inte länka från battle.net då jobbet har sidor spärrade (och sidan jag länkar från längre ner inte har det i sin databas) men ni hittar säkert. Det var Immortalking´s bla bla något. Chesten som är för Barbarer.
3 sockets, 128 str , 70 vit , 75 all res , 45 lightning res, 750 i armor.
Eftersom jag spelar Monk så behövde jag inte den och fick sålt den på 5min för 75 Miljoner.
Detta gjorde dock att jag nu har Shenlong's Relentless Assault http://d3db.com/item/i/shenlongs-relentless-assault
och Shenlong's Fist of Legend http://d3db.com/item/i/shenlongs-fist-of-legend på min monk. Betalade 25 miljoner st för dem och de är riktigt grymma!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Jag fick min första Legendary igår efter många timmars spelande
Dock inte den bästa versionen av Echoing Fury men ändå

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

http://i50.tinypic.com/14nzcw7.jpg

Jag lirade igenom hela act3 igår och fick inte ett skit användbart heller trots MF 250% + 5 nv...
Som någon i gruppen skrev RNG sucks!!! (Random Number Game).
Visst fick jag några lvl 63 items, men rollsen på dom var ju totalt värdelösa, t.ex. yxa med 233 dps...
Jag säger som Sverker: - Ska det vara så här!!??

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk

RNG = Random Number Generator...

Ett run på Act III säger inte mycket.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Jag lirade igenom hela act3 igår och fick inte ett skit användbart heller trots MF 250% + 5 nv...
Som någon i gruppen skrev RNG sucks!!! (Random Number Game).
Visst fick jag några lvl 63 items, men rollsen på dom var ju totalt värdelösa, t.ex. yxa med 233 dps...
Jag säger som Sverker: - Ska det vara så här!!??

Hur tror du ekonomin i spelet hade sett ut ifall alla fått något bra varje runda de gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimbaktu:

Hur tror du ekonomin i spelet hade sett ut ifall alla fått något bra varje runda de gjorde?

Självklart inget vidare, men nu har jag spelat "lite" mer än bara 1 runda, ca: 500 h totalt.
Jag tror att jag kanske var lite otydlig med vad mina förhoppningar var...
Men att något dugligt drop skulle komma på en hel runda tycker jag inte är orimligt, dropsen igår
var totalt oanvändbara för samtliga karaktärs-typer över lvl52...
Jag hade inte förväntningar på 10 set-items och 10 legendarys, mina förhoppningar var något
lägre ställda än så..

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

vad tror ni det är värt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ok tack. Provar det då, finns ute på Ah för 79. Om någon är sugen kan vi trade:a den för 65m. Så betalar jag ingen AH fee och du får ett billigare item. PMa mig om du är intresserad

Permalänk
Medlem

Det var en uppskattning, men de är sjukt feta och jag har svårt att se att de skulle kunna bli mycket bättre än så. Jag spelar baba och har i övrigt inte råd så

Lycka till!

Permalänk

Vad tror ni det är värt?

Permalänk
Medlem

max crit och 250 str / 300 möjligt, mycket vit och som bonus life after kill, allt den saknar för en barb är critical hit damage så den lär du kunna få rätt mycket för ja, kika vad liknande ligger ute för, börja högt, ha tålamod o sänk lite i taget om du inte har bråttom

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Har kört azmodan runs och butcheruns, Butcheruns kör jag med 340%mf och azmodanruns utan mf. har hittat 4st legendary på azmodanruns i inferno men dom var ju så sjukt dåliga att man knappt kunde sälja dem på ah -_- låg på ca50k st -_-

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Har kört azmodan runs och butcheruns, Butcheruns kör jag med 340%mf och azmodanruns utan mf. har hittat 4st legendary på azmodanruns i inferno men dom var ju så sjukt dåliga att man knappt kunde sälja dem på ah -_- låg på ca50k st -_-

Hur många av varje runs och vilken paragon level har du ?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Hur många av varje runs och vilken paragon level har du ?

har paragon 12 har nog iallafall kört minst 15 butcheruns med min nydingade polare. jag hade mf gear

5st gas bossens run i act3 (vet inte namnet) utan mf gear

och sedan säkert 20-30 azmodan runs utan mf gear

och detta bara denna helgen.

dock har jag ju kört SJUKT många butcheruns innan paragon systemet och sedan paragon mellan 1-10 lvlade jag upp där med mf gear och fick 1 ledgendary

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4