Permalänk
Medlem

Gillar det mycket, dock så blev jag lite sur när jag blev auto balancad när motstådarteamet hade 150 tickets kvar, jag hade varit med från början och jag var i en squad och tank med min platoon kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gillar det mycket, dock så blev jag lite sur när jag blev auto balancad när motstådarteamet hade 150 tickets kvar, jag hade varit med från början och jag var i en squad och tank med min platoon kompis.

Vi har lite problem med något plugin verkar det som, ska fixa det asap

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Reyintaz:

Gillar det mycket, dock så blev jag lite sur när jag blev auto balancad när motstådarteamet hade 150 tickets kvar, jag hade varit med från början och jag var i en squad och tank med min platoon kompis.

Hm, det var intressant. Live balance ska gå på tiden du är ansluten. Dvs den flyttar de som senast anslutit.

Round balance går på score på senaste rundan.

Blev din kompis också flyttad? Squad move är aktivt men ibland har den slagit sönder de också.

Det finns tyvärr en del intrimning kvar och balansscript är inte så förlåtande. En parameter kan göra mycket och vi var inte säkra på att Armored kill eller R30 patchen inte skulle ställa till det för Procon & plugins.

Tack för feedback, beklagar att du blev flyttad. Blir det för få så...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

funkar 3D ljudet på typ Alborz Mountain med för den är ju väldigt stor om det funkar börjar jag använda det idag.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tkoop1:

funkar 3D ljudet på typ Alborz Mountain med för den är ju väldigt stor om det funkar börjar jag använda det idag.

Den funkar på alla banor, dock kan du behöva justera inställningarna. Och andra måste ha aktiverat 3D och sitta i samma kanal på mumble. Men sedan är det guld!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Den funkar på alla banor, dock kan du behöva justera inställningarna. Och andra måste ha aktiverat 3D och sitta i samma kanal på mumble. Men sedan är det guld!

så man kommer inte kunna använda det om dom andra inte har på det?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tkoop1:

så man kommer inte kunna använda det om dom andra inte har på det?

Om inte de också tillåter mumble att skicka deras 3D position så har den inget att sända till dig. Men lugn, det finns folk som kör det. Jag gör det. Det är bara att fråga runt. Får du ihop fyra så jädrar vd kul ni kan ha.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hm, det var intressant. Live balance ska gå på tiden du är ansluten. Dvs den flyttar de som senast anslutit.

Round balance går på score på senaste rundan.

Blev din kompis också flyttad? Squad move är aktivt men ibland har den slagit sönder de också.

Det finns tyvärr en del intrimning kvar och balansscript är inte så förlåtande. En parameter kan göra mycket och vi var inte säkra på att Armored kill eller R30 patchen inte skulle ställa till det för Procon & plugins.

Tack för feedback, beklagar att du blev flyttad. Blir det för få så...

Nej, min kompis blev inte flyttad heller, det var därför vi blev lira ledsna (Vi bor i samma lägenhet och därför spelar tillsammans) på att jag fick byta team. Vi diskuterade även att det skulle varit mycket bättre om heala squaden hade bytt team mot en annan squad för att balansera.

Men jag skrev det här för att jag misstänkte att något kanske var fel med AK patchen osv, har inte haft något annat direkt problem gällande att spela med vänner hos er. (Förrrutom "idioter från sitt eget lag" som dödar en när man springer mot fordon i developtment)

Jag vill också tacka för ni gjorde om servern till hardcore istället för softcore för det är så enormt mycket roligare att spela då!

Permalänk
Medlem

Nu när den är full nästan hela tiden kanske man skulle kunna testa swecore igen. Åtminstone jag går via favoriter för att hitta servern. Men jag förstår att ni kanske inte vill ändra nåt när det äntligen är lite folk inne igen.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Reyintaz:

Nej, min kompis blev inte flyttad heller, det var därför vi blev lira ledsna (Vi bor i samma lägenhet och därför spelar tillsammans) på att jag fick byta team. Vi diskuterade även att det skulle varit mycket bättre om heala squaden hade bytt team mot en annan squad för att balansera.

Men jag skrev det här för att jag misstänkte att något kanske var fel med AK patchen osv, har inte haft något annat direkt problem gällande att spela med vänner hos er. (Förrrutom "idioter från sitt eget lag" som dödar en när man springer mot fordon i developtment)

Jag vill också tacka för ni gjorde om servern till hardcore istället för softcore för det är så enormt mycket roligare att spela då!

Ska kolla på det men det blir först imorgon, kom precis hem. Hardcore var det som var kvar att pröva på, det var tyvärr så enkelt men det verkar ju populärt så...

Skrivet av medstud:

Nu när den är full nästan hela tiden kanske man skulle kunna testa swecore igen. Åtminstone jag går via favoriter för att hitta servern. Men jag förstår att ni kanske inte vill ändra nåt när det äntligen är lite folk inne igen.

Vi kommer att testa ett SweCore/teamplay event för att se hur folk gillar det hela. Men vi lär inte ändra hardcore igen i brådrasket. Vi måste se vad som händer efter att vi sett "nyhetens behag" lägga sig, post-launch AK och vi kan inte återgå till en tom server. EA har fortfarande inte ändrat default bocken du vet...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nu när Double XP är över, blir det AK igen <3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ehm.
Jag kommer inte på IP-adress: 188.126.64.11, Port: 64738
Precis som att porten inte är öppen på servern eller att den är bytt. Någon som kan bekräfta att uppgifterna stämmer?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HerrNilsson30:

Ehm.
Jag kommer inte på IP-adress: 188.126.64.11, Port: 64738
Precis som att porten inte är öppen på servern eller att den är bytt. Någon som kan bekräfta att uppgifterna stämmer?

Uppgifterna stämmer inte, kolla första inlägget? Sitter med mobil så kan inte ge dig länk så lätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Uppgifterna stämmer inte, kolla första inlägget? Sitter med mobil så kan inte ge dig länk så lätt

Skickades från m.sweclockers.com

Aha. Det står så i första inlägget iaf. Men på servern sa den mumble.sweclockers.com vilket fungerade bättre.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HerrNilsson30:

Aha. Det står så i första inlägget iaf. Men på servern sa den mumble.sweclockers.com vilket fungerade bättre.

Hm, i vilken tråd? Kanske du såg den gamla - ska nog ta och rensa den så den inte vilseleder...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator

Fixat, tack för felsökningen! Vi gjorde en del förändringar i ip och dns namn när vi startade upp BF3 igen samt Mumble.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Fixat, tack för felsökningen! Vi gjorde en del förändringar i ip och dns namn när vi startade upp BF3 igen samt Mumble.

Aha, helt klart snyggare med DNS-namn.

Permalänk

Kö...Kö..Kö.. det borde finnas 128 slots...

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Hedersmedlem

ja men det skulle va lite jobbigt ialla fall på harore det kan va dubbelt så många som kan döda en man dör ofta som man gör

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator

R31 patch på g!

Changelog

Citat:

·         Fixed a bug where a new squad leader wasn't chosen when the current squad leader left.
·         MK1A3 fix to add flechette rounds instead of frag rounds in gun master mode for premium players(Non-premium already have flechette rounds).
·         Fixed a bug with Squad Rush on Sharqi Peninsula where the user was spawned out of combat if they spawned in shortly after the first MCOM exploded.
·         Stationary and mobile AA cannon damage has been reduced by 30% versus the AC-130.
·         Jet cannon damage has been reduced by 50% versus the AC-130.
·         The delay before moving the AC-130 forward to a new base in rush has been increased from 15 to 30 seconds.

·         The Delay between AC-130 spawns has been increased from 90 to 120 seconds in rush.

·         Initial delay before the AC-130 spawns in rush has been increased from 15 to 60 seconds.     

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har äntligen blivit av med min bättre hälft hela kvällen. Så vad säger ni om lite krigande idag?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Jag köpte BF3 igår och tänkte ge mig på lite multi-player, är er server en bra server att börja på?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ohlert90:

Har äntligen blivit av med min bättre hälft hela kvällen. Så vad säger ni om lite krigande idag?

Det har varit en trög dag för oss eftersom Borderlands 2 släpptes men lite BF3 blev det nog för några av oss.

Skrivet av Nandai:

Jag köpte BF3 igår och tänkte ge mig på lite multi-player, är er server en bra server att börja på?

Självklart men hoppa gärna in på mumble. Det ökar spelglädjen flerfaldigt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Trevligt att Sweclockers server är så populär. Men blir lätt enformigt med bara dessa kartor, när fyller ni ut med de äldre? Jag förstår att ni vill kör med AK's kartorna till att börja med då alla vill testa på men gäller kanske att inte vara för sen med att fylla ut heller.

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tw3R:

Trevligt att Sweclockers server är så populär. Men blir lätt enformigt med bara dessa kartor, när fyller ni ut med de äldre? Jag förstår att ni vill kör med AK's kartorna till att börja med då alla vill testa på men gäller kanske att inte vara för sen med att fylla ut heller.

//Christer_P

Det sker någon gång denna veckan. Vi avvaktade lite för ickepremium användare. Att du frågar är en bra indikator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

hm, kör inte så mycket BF 3. Men ska ha denna servern i tankarna när jag kör igång spelet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Kors i taket, flyga helikopter är svårt, det överlåter jag åt någon annan, flygplan inte heller jättekul, att köra stridsvagn är riktigt skoj, men framför allt quad bike, som Emil visat på Youtube hur man kör, det är skoj

Nu är jag nog mer en belastning för mitt lag tror jag, men skam den som ger sig

Mumble ska jag skaffa när jag köpt mig en mikrofon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det sker någon gång denna veckan. Vi avvaktade lite för ickepremium användare. Att du frågar är en bra indikator.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanon. Försökte hitta någon sorts statistik på de populäraste kartorna till BF3 men fann ingen. Ni kanske har tillgång till någon på Gametracker? Tänkte att de kan ju vara grunden för hur ni väljer kartor så att servern håller sig i liv.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tw3R:

Kanon. Försökte hitta någon sorts statistik på de populäraste kartorna till BF3 men fann ingen. Ni kanske har tillgång till någon på Gametracker? Tänkte att de kan ju vara grunden för hur ni väljer kartor så att servern håller sig i liv.

Vi lyssnar på feedback från spelarna samt har koll själva hur matcherna blir på vissa banor. Till exempel körde vi aldrig Operation Metro (Statistiskt den mest populära kartan) då det bara slutar med ett granat/RPG-krig vid spärrarna, eller Damavand Peak med kriget inne i tunneln. Så ibland tar vi egna beslut på vad vi tycker om kartornas balans. Däremot är det alltid feedback från er som väger in mycket.

Är det kartor du gillar eller inte gillar, skriv det i tråden med motivering så tar vi det med i besluten.

Visa signatur

Meow