tipsa om dom bästa story spelen

Permalänk

tipsa om dom bästa story spelen

Hej , jag har nyligen klarat ut mafia 2 och det spelat hade en fantastisk story om hur En son till en immigrant på 40-talet växer upp i fotspåren efter sin döde far och kommer fel och hamnar i maffian med sin vän Joe tar sig upp till toppen och på toppen finns det bara en väg ner. Eftersom jag tyckte detta spel hade en sådan fantastisk story blev jag sugen på fler spel med en bra story så jag skulle blivit väldigt glad om ni kunde skriva vilka andra spel som har en fantastisk story och då vill jag gärna att det ska vara bra grafik inte ett harror spel och inte äldre än 2009 .tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Hej , jag har nyligen klarat ut mafia 2 och det spelat hade en fantastisk story om hur En son till en immigrant på 40-talet växer upp i fotspåren efter sin döde far och kommer fel och hamnar i maffian med sin vän Joe tar sig upp till toppen och på toppen finns det bara en väg ner. Eftersom jag tyckte detta spel hade en sådan fantastisk story blev jag sugen på fler spel med en bra story så jag skulle blivit väldigt glad om ni kunde skriva vilka andra spel som har en fantastisk story och då vill jag gärna att det ska vara bra grafik inte ett harror spel och inte äldre än 2009 .tacksam för hjälp

har aldrig kört det själv, men final fantasy ska ju ha en bra story.
själv tycker jag att san andreas har en bra story

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Du kan ju testa "I am alive" långt ifrån lika bra som mafia 2 men fortfarande ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Bioshock, finns mycket mer men kommer inte på några mer spel med djup story just nu

Edit: just det glömde Half Life är absolut ett måste, 2:an är inte sä gammal och ettan fick just en rework.

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed-spelen.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Mass Effect-serien har en bra story fram till ni vet vad.

Annars finns det många andra nya spel med bra story, som:
Bastion
The Witcher
Half-Life
(Black Mesa)
Limbo
Braid
Amnesia

Edit: Ops, missade att du inte ville ha skräck. Hoppa då över Amnesia, och möjligtvis Limbo beroende på var du drar gränsen.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Dark Messiah of Might and magic har en fantastisk story och är dessutom ett oöverträffat fantasy-action/rpg av rang och om det är för gammalt så finns alltid Deus Ex Human Revolution, Mass Effect 1 & 2 och The Witcher spelen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Halo 1
Far Cry 1
WarCraft 1/2/3
Metal Gear Solid
Grim Fandango
BioShock 1
Silent Hill 2
Half Life Serien
Chrono Trigger

mina absoluta favoriter

Permalänk
Skrivet av Vetulus:

Halo 1
Far Cry 1
WarCraft 1/2/3
Metal Gear Solid
Grim Fandango
BioShock 1
Silent Hill 2
Half Life Serien
Chrono Trigger

mina absoluta favoriter

Jag har spelat far cry 2 och tyckte om det är det bättre story i ettan

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Skrivet av Thompaam:

Assassin's Creed-spelen.

Jo jag har kört alla och jag gillade mest revelation Om man tänker på story. Annars var brotherhood bäst och snart kommer ac 3 ut det verkar vara ett intressant spel för jag är ju arkeolog och det handlar ju om civiliserade kriget. Varför jag inte gillar brotherhood's story Är för att det är konstigt att det fans tempelriddare För det utspelar sig på 1400-talet och tempelriddarna kom till Jerusalem 1100 och dog ut av Filip den sköne i Paris 1312

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen har nämnt Max Payne, speciellt ettan. Sättet de berättar den på är väldigt unikt och bra. Om du inte kört Mafia 1, så har det också bra story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Jag har spelat far cry 2 och tyckte om det är det bättre story i ettan

allting är bättre i 1an, 1an är gjort utav Crytek och har fortfarande bättre grafik än ett spel som många spelar idag....nämligen COD.
A.I:n är bättre i 1an - och om dom ser dig, så är du nästan död om inte du är tarzan typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Jo jag har kört alla och jag gillade mest revelation Om man tänker på story. Annars var brotherhood bäst och snart kommer ac 3 ut det verkar vara ett intressant spel för jag är ju arkeolog och det handlar ju om civiliserade kriget. Varför jag inte gillar brotherhood's story Är för att det är konstigt att det fans tempelriddare För det utspelar sig på 1400-talet och tempelriddarna kom till Jerusalem 1100 och dog ut av Filip den sköne i Paris 1312

Själv så tycker jag att AC-spelen har väldigt bra story blandat med ett kul sätt att köra en kniv genom Rodrigo Borgias hals :).

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

The walking dead!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Fan vad kul med en annan person som uppskattar Mafia 2 lika mycket som jag, inte många haha! Har än inte lyckats finna ett spel som gripit tag om mig som Mafia 2 har. Bioshock har dock vart nära

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.85Ghz
Gpu: Acer Nitro Rx 7700 XT
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Corsair RM750e Gold

Permalänk
Skrivet av MrTall:

Fan vad kul med en annan person som uppskattar Mafia 2 lika mycket som jag, inte många haha! Har än inte lyckats finna ett spel som gripit tag om mig som Mafia 2 har. Bioshock har dock vart nära

många säger att bioshock är riktigt bra jag funderar på att ladda ner det och även i am alive.

Visa signatur

Permalänk

Måste säga att Red dead redemption har en riktigt grym gameplay och story. Sista delen i kampanjen fick mig att gråta en skvätt.

Permalänk
Medlem

har inte spelat det själv, men i princip alla (?) har lyft Dark Souls till skyarna

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av PellePelleson:

Sista delen i kampanjen fick mig att gråta en skvätt.

Du är inte ensam om det, fyfan

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTall:

Mafia 2 var ju hur najs so helst, hur kan folk inte gilla det

Permalänk
Skrivet av PellePelleson:

Måste säga att Red dead redemption har en riktigt grym gameplay och story. Sista delen i kampanjen fick mig att gråta en skvätt.

Det fick maffia 2 också mig till inte dock att gråta men brista ut i en gåta som inte går att lösa. I slutet när man har dödat en person och Joe blir tillsagt att kliva in i baksätet på en bil och vito i en annan med sin äldre vän som gav honom jobbet för att bli fri från vad han har gjort, dom två bilarna kör i linje med varandra och tillslut svänger bilen med Joe i in till en annan väg och försvinner, och bilen vito sitter i kör fortfarande rakt fram på vägen och vito säger "whait were the hell are they taking Joe " och hans äldre vän siger "Sorry kid Joe wasnt a part of are deal" och sen slutar spelet vet någon vad som hände och kommer det och komma en maffia 3??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Det fick maffia 2 också mig till inte dock att gråta men brista ut i en gåta som inte går att lösa. I slutet när man har dödat en person och Joe blir tillsagt att kliva in i baksätet på en bil och vito i en annan med sin äldre vän som gav honom jobbet för att bli fri från vad han har gjort, dom två bilarna kör i linje med varandra och tillslut svänger bilen med Joe i in till en annan väg och försvinner, och bilen vito sitter i kör fortfarande rakt fram på vägen och vito säger "whait were the hell are they taking Joe " och hans äldre vän siger "Sorry kid Joe wasnt a part of are deal" och sen slutar spelet vet någon vad som hände och kommer det och komma en maffia 3??

Dom ville förmodligen göra sig av med honom. Slutet på spelet är ju sådant att det MÅSTE komma en 3a.

Tycker du kan ta och testa kane and lynch spelen. Jag gillade handlingen riktigt bra i dom spelen!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Dom ville förmodligen göra sig av med honom. Slutet på spelet är ju sådant att det MÅSTE komma en 3a.

Tycker du kan ta och testa kane and lynch spelen. Jag gillade handlingen riktigt bra i dom spelen!

Jag tycker Jane and Lynch är så rått det är verkligen så mycket blod och sådant att man näst intill spyr(jag kanske bara är lite känslig men det är säkert en bra story)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du kan stå ut med att det inte är världens bästa grafik längre så Knights of the Old Republic 1 & 2. Riktigt jävla bra.
Sen har du som nämnts Mass Effect och Dragon Age.

Darksiders 1 har en förvånansvärt bra story, även om den är jävligt klyschig

Max Payne. Det senaste är bra även om de äldre i min mening har bättre story.

Bionic Commando.

Fallout 3, jag gillade 3:an bättre än New Vegas faktiskt.

Portal och Portal 2.

Star Wars: The Force Unleashed 1 & 2.

Permalänk
Medlem

Ni kan allvarligt inte säga att Far Cry 2 hade bra story , Under hela spelet så sköt du afrikaner och skaffade malariapiller 500x om

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

The elder scrolls spelen, har själv inte spelat morrwind men både oblivion och skyrim är bra spel.

S.T.A.L.K.E.R shadows of chernobyl och call of pripyat. Är lite horror i det men atmosfären är underbar och storyn som utspelas i i en förfallen värld som hotas av radioaktiviteten, de muterade djuren och andra överlevare som har blivit banditer.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Mafia 2 hade en bra story tycker då jag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Isildur:

Ni kan allvarligt inte säga att Far Cry 2 hade bra story , Under hela spelet så sköt du afrikaner och skaffade malariapiller 500x om

Glöm inte att man skulle köra runt hela j*vla tiden. Ett av dom absolut sämsta spelen någonsin.

Förslag:
L:A. Noire
Mass effect
Även Sleeping Dogs verkar intressant men det har jag inte testat än.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

The elder scrolls spelen, har själv inte spelat morrwind men både oblivion och skyrim är bra spel.

S.T.A.L.K.E.R shadows of chernobyl och call of pripyat. Är lite horror i det men atmosfären är underbar och storyn som utspelas i i en förfallen värld som hotas av radioaktiviteten, de muterade djuren och andra överlevare som har blivit banditer.

Skyrim har jag det är riktigt kul enligt mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skyrim
Fallout: New Vegas
Mass Effect 1-3
K.O.T.O.R.
Vampire The Masqurade - Bloodlines
Dragon Age

Alla är favoriter hos mig