tipsa om dom bästa story spelen

Permalänk
Medlem

L:A Noire bara måste du ha. Körde klart det på Xbox och köpte det när det kom till PC. Det enda jag saknar är en force feedback handkontroll
Har tyvärr inte spelat klart Mafia 2, fastnar varje gång när jag ska in i lagret vid hamnen och det regnar molotiv's... Blir så sjukt frustrerad varje gång...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Hej , jag har nyligen klarat ut mafia 2 och det spelat hade en fantastisk story om hur En son till en immigrant på 40-talet växer upp i fotspåren efter sin döde far och kommer fel och hamnar i maffian med sin vän Joe tar sig upp till toppen och på toppen finns det bara en väg ner. Eftersom jag tyckte detta spel hade en sådan fantastisk story blev jag sugen på fler spel med en bra story så jag skulle blivit väldigt glad om ni kunde skriva vilka andra spel som har en fantastisk story och då vill jag gärna att det ska vara bra grafik inte ett harror spel och inte äldre än 2009 .tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

sleeping dogs? bra story och likt mafia 2 fast hong kong version!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt "The walking dead". Jätte bra story enligt mig och väldigt intressant att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Skyrim har jag det är riktigt kul enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Skyrim och stalker call of pripyat är det ända spelen jag spelar utöver starcraft 2 so i agree
Har du testat Dawnguard expansionen till Skyrim?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

metal gear solid 1, 2, 3 och 4. Gärna i den ordningen.
Annars finns det mycket fina RPGs från Japan som kan vara värda att kolla på.
Personligen gillar jag det mesta Square Enix har gjort och golden sun. Pokemon har till en viss del rätt bra story också.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Som tidigare har skrivit så har Bastion en riktigt bra story!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Dragon age: Origins
Fallout New vegas

Allt jag kan komma på från 2009 och upp.
Massa gamla spel.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Strife, shooter från tidigt nittiotal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem

Glömde också Hitman genren.

Permalänk
Medlem

Dark souls är ett grymt njutbart spel, men det är inte storyn som gör det utan stämningen samt slags-systemet.
Heavy Rain är ett oerhört välskrivet spel som definitivt kommer fånga ditt intresse. Uncharted1-3. Deus ex.

Ett av mina favorit spel är Mirror's edge, storyn är väl inget att hurra över men den duger. Men ändå njuter jag lika mycket varje gång jag spelar igenom det, musiken och känslan är oslagbar.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Bastion och Half-Life har kanske inte så väldigt bra handling(pojke måste rädda världen och vetenskapsman teleporterar fram aliens och regeringen försöker tysta honom) men deras sätt att berätta handlingen är helt fantastiskt. Och sen är det ju väldigt bra spel utöver storyn med.

När det gäller handling i spel så måste jag säga att Grim Fandango är ett hittils oöverräffat mästerverk. många lager som skalas av och nystas runt till en helt fantastisk spelupplevelse. Och slutet, SUTET! Underbart helt enkelt

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Half-Life

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Legendarisk story - The Longest Journey
Kom dock 1999

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

To the moon måste läggas till i denna listan!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

The walking dead! Kanske inte bästa storyn, men man känner verkligen medlidande och känns som man är verkligen där!

Permalänk
Medlem

Tänkte delge med några av mina personlina favoriter när det kommer till story;

  • Bioshock

  • Final Fantasy X

  • Knights of the old republic (1)

  • Legacy of Kain: Soul reaver

Permalänk
Medlem

Bioshock!

Permalänk
Medlem

Nästan två fulla sidor inlägg, och bara en skribent har nämnt Deus Ex, och då bara i förbifarten. Det är så man knappt kan tro det! Maken till story får man leta väldigt länge om man vill hitta, personligen tycker jag nog att inget slagit den på fingrarna hittills. Givetvis menar jag då inte den tämligen mediokra tvåan, eller trean som förvisso är ett mycket gott försök, utan det fullständigt geniala originalet.

Chrono Trigger som som nämnts ett par gånger är också det en riktig juvel, förmodligen en god tvåa på min topplista.

Knights of the Old Republic-spelen drivs väl egentligen inte så mycket av sina stories som av karaktärsutvecklingen, men det triggar samma lustcentra hos mig, varför jag med gott samvete kan stämma in i lovsången där också.

Final Fantasy 7 brukar dyka upp i diskussioner på det här ämnet, och det håller jag med om att det finns fog för. Dock är min absoluta favorit i serien 9:an, en klassisk saga i gammal hederlig tomtar-och-troll-fantasysetting.
10:an och 8:an får också hedersomnämnanden här, men jag får nog lägga in ett par brasklappar. 10:an förutsätter att man inte har nåt problem med genomcheesy voice acting (det finns dock undubpatcher som styr upp situationen för den som sitter på en moddad PS2:a), och för att få någon behållning av 8:an måste man orka genomleva en jäkligt seg start.

Grim Fandango är något av ett måste att spela för den som känner den minsta attraktion av film noir-stilen. Ett otroligt charmigt peka-klicka-äventyr, fullt av mörk men samtidigt ganska gullig humor. Även här är det väl dock främst karaktärerna som står för dragningskraften.

Metal Gear Solid till PS1 gillade jag otroligt mycket också. Dock ska det ju medges att det var säkert 15 år sedan jag spelade det (bara dragit igenom det en gång), så jag vågar inte satsa min högra hand på att det skulle stå sig än idag.

Det var väl det jag kan komma på såhär på rak arm.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Baldurs gate 1&2 (1an kommer i nyversion i nov), icewind dale 1 & 2. Alla är old-school rpg och har några år på nacken, finns dock moddar som höjer upplösningen ect. Bra story, bra spel. Finns för en väldigt billig penning på goodoldgames nu.

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

L:A Noire bara måste du ha. Körde klart det på Xbox och köpte det när det kom till PC. Det enda jag saknar är en force feedback handkontroll
Har tyvärr inte spelat klart Mafia 2, fastnar varje gång när jag ska in i lagret vid hamnen och det regnar molotiv's... Blir så sjukt frustrerad varje gång...

Du menar när Vito fick veta Vem som döda hans pappa ? Det är bara och ta och höna sig baki lådorna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Bioshock!

Är inte bioshock ett skräck spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Ni kan allvarligt inte säga att Far Cry 2 hade bra story , Under hela spelet så sköt du afrikaner och skaffade malariapiller 500x om

GTA: Somalia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Japps, såg att några här rekomenderade sleeping dogs och jag förstår inte hur jag kunnat missa det. Men gillar du inte blod och köttande så kanske inte det är något för dig.. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

ZORK!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Är inte bioshock ett skräck spel

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vad det klassas som, jag skulle inte säga skräckspel jag vart inte rädd av att spela det, och jag tittar inte vanligtvis på skräckfilmer.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Japps, såg att några här rekomenderade sleeping dogs och jag förstår inte hur jag kunnat missa det. Men gillar du inte blod och köttande så kanske inte det är något för dig.. :/

Sleeping föga börjar kul men det är bara när det är riktigt blodigt jag inte gillar vissa Spel (man kan få förmycket av allt vet du)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Sleeping föga börjar kul men det är bara när det är riktigt blodigt jag inte gillar vissa Spel (man kan få förmycket av allt vet du)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill nog säga att sleeping dogs är riktigt blodigt om du använder dig av grejer i omgivningen när du slåss mot folk. Vissa sekvenser är också brutala.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

En smula of topic, men UNEPIC måste få komma med i denna tråden!

Ett indiespel jag köpte i vintras som är bland det bästa jag spelat. Dock är grafiken i princip SuperNintendo. Dungeoncrawler i platformslayout. Riktigt udda och rolig story på det spelet, rekommenderas varmt!

Bland annat så träffar man på admiral Ackbar som står och skriker "it's a trap". Mycket mer parodi och satir av diverse populära spel och filmer. Helt underbart imo!

Permalänk

witcher 2 - rpg med bra grafik, bra/roligt gameplay, intressant story med massor av vägval för att föra historien dit du vill (har därför stort replay värde!) och en "härlig" atmosfär som är väldigt rå...

Underbart helt enkelt!

Visa signatur

Andy Rooney - "Datorer gör det enklare att göra en massa saker, men de flesta saker de förenklar behövs inte göras alls."
________
https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...