Podcast 1: "Testing... testing. Premiär!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Så länge det inte inkräktar på antalet Fredagspaneler och Frågelådor ( ..vilka det varit ont om på sistone) så är det en trevlig idé.

Min första tanke, annars awesome.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Angående Black Mesa på OSX. Borde man inte kunna packa upp .7z filen manuellt till steams mod folder med vad man nu använder på Mac (WinRar?).

Shell heter det(ingen Kjell), det är ju för bövelen en snäcka!

Permalänk
Medlem

Lyssnat igenom nu och ljudkvalitén var inge vidare. Skaffa en ordentlig mikrofon tack. Annars gillade jag idéerna som ni presenterade att bjuda in gäster (företagsrepresentanten?) och ha frågelåda.

BTW, jag säger "Skäll" som Emil utan att ha tänkt på det. Men efter ha hört Jonas resonemang är jag på hans linje och ska försöka ändra mig.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Säger "kjell", även om det antagligen är fel.

Permalänk
Relik 📜

Den här gången blir det direktnedladdning för alla med Internet Explorer, då det inte finns stöd för *.ogg. Vi testade *.mp3 först, men det fungerar inte i Firefox.. Faktum är att det inte finns ett enda ljudformat som går i alla webbläsare, så till nästa avsnitt blir det ett system med olika filer för olika webbläsare. Smidigt.

Skrivet av Überklass:

Så länge det inte inkräktar på antalet Fredagspaneler och Frågelådor ( ..vilka det varit ont om på sistone) så är det en trevlig idé.

Skrivet av FireFox:

Innebär det att fredags-panelen upphör nu? :/

Givetvis upphör inte Fredagspanelen, det är ju en av de första grejerna vi säger! Det kan dock tänkas att vissa frågelådor blir i ljudform, då det är lättare att plocka in "experter" och att hantera komplicerade ämnen jämfört med videon. Dessutom hinner vi förhoppningsvis med lite fler avsnitt, då det framför allt är tiden som sätter krokben just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skäggig legend

Gillar detta skarpt!

Det ska handla om ånglok!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FireFox:

Innebär det att fredags-panelen upphör nu? :/
F.ö funkar det fint under FF hos mig.

Lyssna lite längre in och återkom
Fredagspanelerna ska enligt Emil och Jonas inte alls ersättas utan dessa Podcasts kan istället ersätta enorma artiklar etc där Emil och Jonas behöver ventilera ut mycket information.

OnT: Jag säger "Shell" med ett "sj" inte "sch"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt!
Detta uppskattats något enormt och är helt klart något ni säger perfekt för frågelådan och segments när det inte krävs bild!

Permalänk
Medlem

Orkar inte ens titta på fredagspanelen längre.. kan nån säga mig är det här lika utdrygat med en massa meninglösa och oftast rätt tama diskussioner.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med Chrome, FF och IE?

Permalänk

Jag har hört nån gång att det utalas med ske-ljud eftersom det är typ holländskt

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Grymt bra! Allt video/ljud material uppskattas!
Och självklart säger man shell.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha jag säger shell, så som det ska sägas

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Jag säger Shell som skäll, dvs. skälla på nån

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Bravo, perfekt komplement till fredagspanelerna!

Permalänk
Medlem

Får det inte att fungera på Chrome..

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Veeery Niiicee

Gjorde ju precis så med fredagspanelen också - att man bara lyssnade på ljudet medans man gjorde något annat.

Så detta är helt klart bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Innebär det att fredags-panelen upphör nu? :/
F.ö funkar det fint under FF hos mig.

Någon har säkert redan svarat. Men de säger att de inte ska ersätta den utan vara mer en komplement istället för ex frågelådan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

3D är skit och Quasimodo kollar film på mobilen i Stockholm, bra början /amen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Se även gärna till att fixa META-taggar som är korrekta och konstanta. Mobilen är väldigt känslig för sånt och man vill ju inte vara in och pilla hela tiden.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

Ytterligare en anledning till att dra tummen ur och springa och köpa mina hörlurar någon gång så att jag kan lyssna på er när jag åker till skolan på morgonarna. Tyckte pilotavsnittet var jättetrevligt hur som helst, även om det inte egentligen var så mycket diskussion angående faktiska ämnen!

Permalänk

Grymt, verkligen! Upp på Itunes med det också...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Härligt med podcast!

Skäll heter det

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Bra inititativ.

Lite kritik om ni vill läsa. Så länge det blir bra balans mellan formellt/saklighet och flum/kompissnack så är jag nöjd. I era videos har ni hittat en mycket bra balans, med få snedsteg. Många producenter av video eller ljud har förmågan att vara alldeles för formella eller alldeles för informella.

Men för att vara första podcasten så är det bra!

Permalänk
Medlem

De va ju skumt inte ett format av ljud som funkar i alla webbläsare.. Påminner mig om html5-video som har samma problem. Du måste köra två olika format mp4 och webm samt även flash (ie 8 och äldre) för att alla besökare ska få se videon.

Jävla trasiga webbstandarder. Undra hur webben skulle ha sett ut om apple va bakom stora delar av de..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

"puss och kram" !? men vafan jonas, skärpning. det var ju klockrent ända tills sista sekunden!

Förresten så säger jag kjell, men jag vet att det egentligen heter skäll ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Mer oftopic snack åt folket

Permalänk
Medlem

Tycker synd om er som inte kan med 3D tyvärr funkar inte 3D för alla personer.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Funkar inte för mig med Firefox. Verkar inte vara ensam.

Permalänk
Hedersmedlem

podcast uppskattas men förhoppningsvis lite bättre kvalitet nästa gång...
säger shell som Emil sa det

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!